Κατ' οίκον περιορισμός και αναρρωτική άδεια εργαζομένων που νοσούν με επιβεβαιωμένο μοριακό test: Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι το Τμήμα Παροχών Ασθενείας του ΕΦΚΑ (τ.ΙΚΑ) δεν επιδοτεί τους ασφαλισμένους με test (όπως δεν επιδοτούμε με την προσκόμιση μιας ακτινογραφίας ή μιας αιματολογικής εξέτασης κ.λπ.) παρά μόνο με ιατρική γνωμάτευση που χορηγεί αναρρωτική άδεια. Για τη λήψη της, οι εργαζόμενοι πρέπει να επικοινωνούν τηλεφωνικά, είτε με το υγειονομικό όργανο που τους χορήγησε τη βεβαίωση του θετικού test, είτε με τον ιατρό τους (συμβεβλημένο με τον ΕΟΠΥΥ ή μη, σχετικής ειδικότητας), να ενημερώνουν για το test και να ζητούν ιατρική γνωμάτευση που να τους χορηγεί αναρρωτική άδεια από την ημερομηνία του θετικού rapid test ή του μοριακού test.

Καθώς η λήψη της ιατρικής γνωμάτευσης δεν είναι ευχερής λόγω του περιορισμού (υγειονομική και διοικητική εντολή), οι ιατροί θα πρέπει να εκδίδουν τις ιατρικές γνωματεύσεις έστω και σε μεταγενέστερο χρόνο εφόσον δεν είναι εφικτή η έγκαιρη λήψη τους από τους εργαζόμενους (ανυπαίτιο κώλυμα).

Οι χορηγούμενες ιατρικές γνωματεύσεις λόγω θετικού μοριακού test covid-19 θα πρέπει, πλέον των αναγκαίων στοιχείων (ονοματεπώνυμο ασφαλισμένου/ης, ΑΜΑ ή ΑΜΚΑ ασφαλισμένου/ης, ημερομηνία έκδοσης γνωμάτευσης κ.λπ.), να αναφέρουν:

1. Ημερομηνίες rapid test και μοριακού test.

2. Τη νόσο (covid-19) και τη συμπτωματολογία (πυρετός, βήχας, λοίμωξη του αναπνευστικού κ.λπ.).

3. Τη σύσταση "κατ' οίκον περιορισμό" (που αποτελεί υγειονομική και διοικητική εντολή) και την ένδειξη "χορήγηση αναρρωτικής άδειας από.....έως......".

Με τα ανωτέρω στοιχεία το Τμήμα Παροχών δύναται να κάνει αποδεκτή άδεια ασθένειας που εκδίδεται σε μεταγενέστερο χρόνο από την έναρξή της αφού πρώτα εγκριθεί το χρονικό διάστημα από Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή.

1. Για να κατατεθούν άδειες στο Τμήμα Παροχών Ασθένειας, οι εργαζόμενοι πρέπει πρώτα να υποβάλλουν ηλεκτρονικό αίτημα (στην παρούσα φάση ΧΩΡΙΣ ΡΑΝΤΕΒΟΥ) στην κεντρική σελίδα του ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr) στο πλαίσιο "ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ & Χρησιμοποιούμε τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες" (https://www.efka.gov.gr/el/e-ephka-elektroniko-aitema-exypereteses-kleisimo-ranteboy).

2. Το Τμήμα μας απαντά με μήνυμα στο e-mail που έχει δηλωθεί στο ηλεκτρονικό αίτημα παρέχοντας λεπτομερείς οδηγίες (τυποποιημένα μηνύματα ανά κατηγορία αιτήματος) για το σύνολο των εγγράφων που απαιτούνται και τον τρόπο κατάθεσής τους.

3. Το περιεχόμενο του μηνύματος μας δεν εμφανίζεται ως πληροφορία στο ενημερωτικό e-mail που αποστέλλουμε αλλά πρέπει να εισέλθετε εκ νέου στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΕΦΚΑ "ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ", αναζητώντας την υποβληθείσα αίτηση επιλέγοντας "ΠΡΟΒΟΛΗ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ".

- Εφόσον τα έγγραφα είναι πλήρη και ολοκληρωθούν οι διαδικασίες έγκρισης (έλεγχος ασφάλισης, έγκριση υγειονομικής επιτροπής κλπ), η απόφαση επιδότησης ταχυδρομείται στην οικία του εργαζόμενου.

- Για την ορθή αποστολή της απόφασης πρέπει να ελεγχθούν τα στοιχεία του εργαζόμενου που είναι καταχωρημένα στο Μητρώο του ΕΦΚΑ. Η διαδρομή ελέγχου είναι από την ηλεκτρονική σελίδα το ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr), ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ (https://www.efka.gov.gr/el/asphalismenoi/elektronikes-yperesies-gia-asphalismenoys), επιλέγετε το πεδίο ΑΤΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ (https://apps.ika.gr/eAccess/login.xhtml). Καταχωρείτε όλα τα αναγκαία μεταβλητά στοιχεία συμπεριλαμβανομένου τραπεζικού λογαριασμού IBAN του δικαιούχου (GR). Τα στοιχεία που εμφανίζονται στην ηλεκτρονική αίτηση αντλούνται από το Μητρώο του ΑΜΚΑ και δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τα στοιχεία που τηρεί το Μητρώο του ΕΦΚΑ.


medlabgr

Νεότερη Παλαιότερη