Την έναρξη διαλόγου με την πολιτεία και τους πολιτιστικούς φορείς της πόλης, στα αποτελέσματα του οποίου θα στηριχθεί η πολιτική του Δήμου Θεσσαλονίκης στον τομέα του πολιτισμού ιδιαίτερα στη μετά-covid εποχή, ανακοίνωσε η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού Μαρία Καραγιάννη, μιλώντας χθες Δευτέρα 25 Ιανουαρίου, από το βήμα του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης.
Ο διάλογος αυτός θα στηριχθεί σε ερευνητικά ευρήματα και σε μετρήσιμα στοιχεία, καθώς εν όψει της διαβούλευσης η Διεύθυνση Πολιτισμού και Τουρισμού προετοιμάζει τη διενέργεια πρωτογενούς έρευνας τάσεων και αντιλήψεων στον τομέα του πολιτισμού στην πόλη. Η έρευνα θα αποτυπώσει τις κυρίαρχες τάσεις αναφορικά με την παραγωγή πολιτιστικού προϊόντος, θα χαρτογραφήσει τις προτιμήσεις των δημοτών της Θεσσαλονίκης σε προϊόντα πολιτισμού, θα αξιολογήσει την κατανάλωση των πολιτιστικών προϊόντων την περίοδο της πανδημίας και θα καταγράψει την πραγματική εικόνα των πολιτιστικών αναγκών της τοπικής κοινωνίας.
Παράλληλα η Διεύθυνση Πολιτισμού και Τουρισμού ετοιμάζει ανοιχτή πρόσκληση προς μεμονωμένους καλλιτέχνες, επαγγελματικές δημιουργικές ομάδες και ιδιωτικούς πολιτιστικούς φορείς της Θεσσαλονίκης, ώστε να εγγραφούν στον νέο Κατάλογο Καλλιτεχνών του Δήμου Θεσσαλονίκης. Με την ενέργεια αυτή θα δημιουργηθεί μια ολοκληρωμένη βάση δεδομένων πολιτιστικών δημιουργών που θα περιλαμβάνει τους επαγγελματίες της τέχνης και του πολιτισμού στη Θεσσαλονίκη.
“Πολιτισμός για όλους”
Κατόπιν σχετικής εισήγησης της Μαρίας Καραγιάννη, το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης ενέκρινε το πρόγραμμα δράσεων και εκδηλώσεων της Διεύθυνσης Πολιτισμού και Τουρισμού για το τρέχον έτος. Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει θεματικούς κύκλους οι οποίοι θα εξειδικευτούν με βάση τα πορίσματα της έρευνας, τα συμπεράσματα του διαλόγου με τους φορείς πολιτισμού καθώς και τις εξελίξεις της πανδημίας με τα πιθανά περιοριστικά μέτρα που θα επιβληθούν.
Συγκεκριμένα οι θεματικοί κύκλοι που προετοιμάζονται επιγράφονται “Πολιτισμός για όλους” και περιλαμβάνουν:
• Ψηφιακή Θεατρική Σκηνή
• Thessaloniki Design Week 2021
• 2ο Φεστιβάλ Καλοκαιριού
• Συνέργειες με ιδιωτικούς φορείς και συμμετοχή σε Φεστιβάλ της πόλης, όπως το Reworks, το comic-con, το in-edit, το street mode festival κ.α.
• Λογοτεχνική σκηνή
• Μαγεμένες Γιορτές – Χριστούγεννα 2021
Παράλληλα, τα Δημοτικά Μουσικά Σχήματα σχεδιάζουν μια σειρά εμφανίσεων που περιλαμβάνουν συναυλίες, ειδικά αφιερώματα, εκπαιδευτικές δράσεις και συνεργασίες με πολιτιστικούς και εκπαιδευτικούς φορείς της πόλης καθώς και εμφανίσεις –ζωντανές ή βιντεοσκοπημένες– σε εμβληματικούς χώρους και μνημεία της πόλης. Στον προγραμματισμό τους περιλαμβάνονται συμπράξεις με διακεκριμένους μαέστρους και σολίστ από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Ακόμη, σχεδιάζονται δράσεις για την επέτειο των 200 χρόνων της Ελληνικής Επανάστασης.
«Επανεκκίνηση του τουρισμού της πόλης»
Με ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσεων το Τμήμα Τουρισμού του Δήμου Θεσ-σαλονίκης θα συμβάλει στην επανεκκίνηση του τουρισμού της πόλης. Οι δράσεις του προγράμματος στοχεύουν στην ανάδειξη της Θεσσαλονίκης ως πολυδιάστατου αλλά και βιώσιμου προορισμού με βασικό εργαλείο υλοποίησης την ψηφιακή τεχνολογία.
Οι βασικοί άξονες του προγράμματος είναι:
1. Η ασφάλεια του προορισμού (επιχειρήσεις που εναρμονίζονται με τα μέτρα πρόληψης και υγιεινής σε συνθήκες πανδημίας, κοντινές αποστάσεις για πρόσβαση στα περισσότερα σημεία της πόλης με τα πόδια για ασφαλέστερη μετακίνηση)
2. Ο εναλλακτικός χαρακτήρας της πόλης (είναι η πιο ζωντανή και νεανική πόλη της χώρας, προσιτή σε όλες τις ηλικίες, συνδυάζοντας μακραίωνη ιστορία, πολιτισμό, διασκέδαση και φυσικά… καλό φαγητό)
3. Η καινοτομία (smart city εφαρμογές, bike friendly με νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων κ.α.)
4. Η βιωματική σχέση με τον επισκέπτη (ιδιαίτερος τρόπος φιλοξενίας, όπου ο επισκέπτης βιώνει την εμπειρία σαν ντόπιος, με φιλικούς και ευχάριστους επιχειρηματίες και εργαζόμενους στον τουρισμό)
5. Το φυσικό κάλλος των ανοιχτών χώρων (αρχαιολογικοί χώροι, παραλιακό μέτωπο, μνημεία, πάρκα κ.ά., που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για ανοικτά συνέδρια και εκδηλώσεις)
6. Η μοναδικότητα (ένα μοναδικό πολυπολιτισμικό παρελθόν που έχει διαμορφώνει την ατμόσφαιρα και τον χαρακτήρα της πόλης)
7. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του αστικού περιβάλλοντος για φωτογραφικά και κινηματογραφικά πλάνα (Άνω πόλη, Κάστρα, Λιμάνι, Μέγαρο Μουσικής κ.ά., που έλκουν τους κινηματογραφιστές για παραγωγές)
8 Οι προσιτές παρεχόμενες υπηρεσίες για τον τουρίστα (ξενοδοχεία, φαγητό, μετακινήσεις, είσοδοι σε μουσεία κ.ά.) που καθιστούν την πόλη έναν οικονομικό προορισμό -value for money- συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.