Σε μια αυτοκίνηση που αλλάζει, το Group Renault αποφασίζει να ενισχύσει σημαντικά της Dacia και να της χαρίσει μια σειρά από νέα αυτοκίνητα, που θα τονίσουν σημαντικά την παρουσία της μάρκας.
Άλλωστε στις 14 Ιανουαρίου, όταν και ανακοινώθηκαν τα πλάνα του γαλλικού Ομίλου για τα επόμενα χρόνια, ο νέος CEO της Renault, ο περίφημος Luca De Meo, δεν έμεινε μόνο στα καινούργια μοντέλα που ήδη παρουσίασε η μάρκα, όπως το μικρό SUV Spring ή το μεγάλο Bigster, αλλά υποσχέθηκε και μια σειρά άλλα, επίσης σε νέες κατηγορίες για τη Dacia.
Ξεκινώντας πάντως με αυτά που ήδη γνωρίζουμε, η Dacia θα λανσάρει μέσα στο 2021 το νέο Spring, ένα ηλεκτρικό μίνι/μικρό SUV που στοχεύει να είναι ένα από τα φθηνότερα ηλεκτρικά της αγοράς, αν όχι το φθηνότερο.
Στο άλλο άκρο της γκάμας και μεγαλύτερο από το Duster θα είναι το νέο Bigster. Ένα SUV με μήκος 4,6 μέτρα, που θα τοποθετηθεί στη μεσαία κατηγορία των μοντέλων του είδους και θα έχει και τη δυνατότητα να μεταφέρει έως και 7 άτομα. Το Bigster θα μπει στην παραγωγή το 2025.
Έναν χρόνο νωρίτερα όμως από το Bigster, το 2024, το Duster θα ανανεωθεί πλήρως και θα μπει στην 3η του γενιά, πατώντας σε μια νέα πλατφόρμα, την CMF-B, πάνω στην οποία βασίζεται και το καινούριο Sandero που θα δούμε σύντομα.
Και ως κερασάκι στη νέα γκάμα SUV της Dacia, το Lodgy, το επαγγελματικό Van που έχει και επιβατική έκδοση, θα αλλάξει εντελώς χαρακτήρα και στις αρχές του 2022 θα παρουσιαστεί με νέο SUV αμάξωμα και δυνατότητα μεταφοράς και αυτό για έως και 7 ενήλικες επιβάτες.
Σημειώστε επίσης, ότι εκτός του νέου Sandero που όπως προείπαμε θα δούμε σύντομα, η Dacia ετοιμάζει και μια ακόμη έκπληξη στο πεδίο των μη υπερυψωμένων αυτοκινήτων, αφού θα παρουσιάσει και ένα νέο μικρομεσαίο χάτσμπακ, στην κλάση του Renault Megane.
Όλα τα παράπανω νέα μοντέλα της Dacia θα βασιστούν πάνω στην ίδια πλατφόρμα, τη CMF-B που προαναφέραμε, η οποία έχει τη δυνατότητα να αυξομειώσει τις διαστάσεις της.
Παράλληλα, θα έχουν και πάλι κινητήρες προερχόμενους από τη Renault, με turbo και χωρίς, αλλά και επιλογές LPG, όχι όμως diesel. Επίσης, θα υπάρξουν για πρώτη φορά και υβριδικές επιλογές στη γκάμα των μοντέλων της Dacia, ενώ για πρώτη φορά επίσης, θα δούμε και εκδόσεις με mild-hybrid συστήματα.
Με όλη την παραπάνω αναβάθμισή της και ανανέωσή της, η Dacia δεν θέλει απλά να είναι η low-cost μάρκα του Renault Group. Άλλωστε αυτό το ρόλο θα τον παίξει και η Lada, για την οποία η Renault επίσης έχει μεγαλεπήβολα σχέδια.
Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι η Dacia δεν θα έχει προσιτές τιμές. Σύμφωνα με πληροφορίες από τη Γαλλία, το μεσαίο Bigster μόνο στις κορυφαίες εκδόσεις του θα ξεπερνά σε τιμή τα 30.000 ευρώ (για πρώτη φορά σε Dacia), όσο δηλαδή κοστίζουν στις βασικές τους εκδόσεις αντίστοιχου μεγέθους SUV.
Ήδη, οι τιμές του νέου Dacia Sandero που ανακοινώθηκαν σε αρκετές χώρες της Ευρώπης μας δείχνουν ότι η μάρκα διατηρεί το υψηλό value for money της, αφού για παράδειγμα στη Γαλλία, το νέο μοντέλο ξεκινά μόνο από τα 8.690 ευρώ στην έκδοση 1.0 SCe 65 PS.
Ολοκληρώνοντας, θα πρέπει να τονίσουμε ότι αυτή η νέα προϊοντική «επίθεση» της Dacia θα συνοδευτεί και από μια ακόμη αλλαγή. To λογότυπο της μάρκας, όπως μας έδειξε το πρωτότυπο Bigster, θα αλλάξει και θα γίνει πολύ πιο σύγχρονο, συμβαδίζοντας απόλυτα με τη νέα της εποχή. anatakti