Αλλαγές έρχονται στην κινητή τηλεφωνία και τις χρεώσεις των συνδρομητών, με το νέο κανονισμό που εγκρίθηκε από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Ο νέος κανονισμός φέρνει βελτιώσεις τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις με τις μετατροπές που φέρνει στους όρους των συμβολαίων.

Οι πέντες βασικές αλλαγές, που έρχονται αφορούν:

1. Φραγή κλήσεων

Οι εταιρίες υποχρεούνται να παρέχουν ένα ελάχιστο επίπεδο υπηρεσίας στον συνδρομητή σε περίπτωση προσωρινής ή μόνιμης διακοπής υπηρεσιών λόγω οφειλών, όπως λήψη εισερχόμενων κλήσεων, πραγματοποίηση εξερχόμενων κλήσεων που δεν συνεπάγονται χρέωση για τον συνδρομητή, πρόσβαση στο Διαδίκτυο με ταχύτητα τουλάχιστον 256 Κbps ή πρόσβαση κατ’ ελάχιστον στις ιστοσελίδες gov.gr, της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

2. Πρόβλημα με υπηρεσία

Ο καταναλωτής θα μπορεί να αλλάξει το πακέτο υπηρεσιών του, χωρίς καμία επιβάρυνση, σε περίπτωση που κάποια από τις υπηρεσίες που έχει είναι προβληματική.

Δηλαδή, αν σε ένα πακέτο σταθερής – κινητής – Ίντερνετ, παρουσιάσει πρόβλημα μία από αυτές τις υπηρεσίες, τότε ο εκάστοτε καταναλωτής θα μπορεί να καταγγείλει ολόκληρο το πακέτο, χωρίς κανένα κόστος.

3. Αποζημίωση με πραγματική χρέωση

Σε περίπτωση που ο καταναλωτής καταγγείλει νωρίτερα ένα δεσμευτικό συμβόλαιο, τότε η αποζημίωση για το υπόλοιπο του συμβολαίου θα υπολογίζεται βάσει της πραγματικής χρέωσης.

Για παράδειγμα, αν μία υπηρεσία κοστίζει 100 ευρώ το μήνα (ονομαστική) και ο καταναλωτής την πληρώνει με έκπτωση στα 70 ευρώ, τότε η αποζημίωση για τον υπόλοιπο χρόνο του δεσμευτικού συμβολαίου θα γίνεται με την πραγματική τιμή (70 ευρώ) και όχι με την ονομαστική (100 ευρώ).

4. Συμβόλαιο αόριστης διάρκειας

Ο καταναλωτής θα μπορεί να μετατρέπει αυτόματα ένα συμβόλαιο τηλεφωνίας ορισμένης διάρκειας (12 ή 24 μηνών) σε συμβόλαιο αορίστου διάρκειας, χωρίς κανένα επιπλέον κόστος. Δηλαδή, να μην μπορεί ο πάροχος να «πάρει πίσω» τις εκπτώσεις που έδωσε στον καταναλωτή για να τον δελεάσει και να του επιβάλει τις αρχικές ονομαστικές χρεώσεις.

5. Διακοπή λόγω οφειλών

Η διακοπή συμβολαίου λόγω οφειλών πηγαίνει από τα 100 ευρώ που είναι σήμερα, στα 150 ευρώ.

Ουσιαστικά, η ΕΕΤΤ θέλει να συγκλίνει τα επίπεδα ονομαστικών χρεώσεων και πραγματικών χρεώσεων για να μην συμβαίνει το… ελληνικό οξύμωρο: ότι η χώρα μας συγκαταλέγεται στις πιο ακριβές χώρες της Ε.Ε. βάσει χρεώσεων, αλλά, ταυτόχρονα, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι παραπονιούνται ότι «ξεπουλάνε» τις υπηρεσίες τους.

6. Ψηφιακή νέα εποχή

Ακόμη, οι αλλαγές που έρχονται στις τηλεπικοινωνίες αφορούν και την προστασία του Περιβάλλοντος και το «πράσινο» αποτύπωμα της βιομηχανίας γενικότερα.

Άλλωστε, οι τηλεπικοινωνίες στην Ελλάδα είναι η πρώτη παραδοσιακή βιομηχανία η οποία εισάγει την υποχρεωτική ψηφιακή έκδοση των λογαριασμών.

Η μόνη περίπτωση που, πλέον, ένας λογαριασμός αποστέλλεται σε χαρτί μέσω ταχυδρομείου είναι προαιρετική αν και εφόσον ο καταναλωτής το ζητήσει ή υπάρχει πρόβλημα με την παροχή της ψηφιακής αποστολής.

Το νέο μέτρο δεν υποχρεώνει τον πάροχο να στέλνει χάρτινους λογαριασμούς στο σπίτι και προϋποθέτει τον καταναλωτή να διαθέτει ηλεκτρονικούς λογαριασμούς για την ομαλή διεκπεραίωση των υποχρεώσεών του προς τον πάροχο.

Οι παραπάνω αλλαγές θα ισχύσουν από αρχές Ιουνίου.

Από την έντυπη έκδοση της «Βραδυνής της Κυριακής»
vradini.gr
Νεότερη Παλαιότερη