Όπως δείχνει η νέα έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), που εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, βαν και λεωφορείων της Ευρώπης, ο όγκος των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σχετίζεται άμεσα με το εθνικό εισόδημα μιας χώρας (κατά κεφαλήν ΑΕΠ).

Σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, το 10,5% όλων των νέων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν το 2020 ήταν ηλεκτρικά φορτισμένα οχήματα (ECV).

Ωστόσο, 10 κράτη μέλη της ΕΕ εξακολουθούν να έχουν μερίδιο αγοράς ECV χαμηλότερο από 3%. Οι χώρες με μερίδιο αγοράς ECV μικρότερο από 3% έχουν μέσο κατά κεφαλήν ακαθάριστο εγχώριο προϊόν (ΑΕΠ) κάτω από 17.000 ευρώ. Περιλαμβάνονται νέα κράτη μέλη της ΕΕ στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, αλλά και η Ελλάδα.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιστοιχούν σε περισσότερο από το 15% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων σε πλούσιες χώρες με μέσο ΑΕΠ άνω των 46.000 ευρώ.

Το 73% όλων των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων συγκεντρώνεται σε μόλις 4 χώρες της Δυτικής Ευρώπης που έχουν μερικά από τα υψηλότερα ΑΕΠ.

Στην άλλη άκρη βρίσκεται η Κύπρος όπου πωλήθηκαν μόνο 42 ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2020 (αντιπροσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 0,5%).

Οι πέντε χώρες με το χαμηλότερο μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ: Κύπρος 0,5% – ΑΕΠ 23.580 ευρώ. Λιθουανία 1,1% – 17.460 ευρώ. Εσθονία: 1,8% – 20.440 ευρώ. Κροατία: 1,9% – 12.130 ευρώ. Πολωνία: 1,9% – 13.600 ευρώ.

Οι πέντε χώρες με το υψηλότερο μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ: Σουηδία 32,2% – 45.610 ευρώ. Ολλανδία: 25% – 45.790 ευρώ. Φινλανδία: 18,1% – 42.940 ευρώ. Δανία: 16,4% – 53.470 ευρώ. Γερμανία: 13,5% – 40.070 ευρώ

Οι χώρες με μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων μικρότερο από 3% έχουν μέσο κατά κεφαλήν ακαθάριστο εγχώριο προϊόν (ΑΕΠ) κάτω των 17.000 ευρώ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ
sofokleousin.gr
Νεότερη Παλαιότερη