Η αντιμετώπιση του κινδύνου άνοιας είναι αναπόφευκτο μέρος της διαδικασίας γήρανσης.

Ευτυχώς, οι έρευνες που είναι αφιερωμένες στην άνοια έχουν αρχίσει να ρίχνουν φως στον τρόπο αντιμετώπισης της, μείωσης των επιπτώσεών της, ή δυνητικά αποφυγής της εντελώς.

Και σε μια πρόσφατη μελέτη, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι μια συγκεκριμένη δραστηριότητα, εφόσον γίνεται για 30 λεπτά κάθε μέρα, θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο άνοιας σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας.

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Behavioral Brain Research τον Μάιο του 2020 συγκέντρωσε συμμετέχοντες ηλικίας μεταξύ 60 και 80 ετών, για να ελέγξει το πώς τα βιντεοπαιχνίδια που χρησιμοποιούν τρισδιάστατο περιβάλλον μπορεί να επηρεάσουν την μνήμη και τη γνωστική υγεία. Οι ερευνητές υπέθεσαν ότι παιχνίδια όπως το Super Mario World μπορεί να έχουν περισσότερα οφέλη από τα δισδιάστατα παιχνίδια, όπως η πασιέντζα, ενώ συμπεριέλαβαν επίσης και άλλα δυναμικά παιχνίδια, όπως το Angry Birds στις δοκιμές. Ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να παίξουν 30 έως 45 λεπτά ενός συγκεκριμένου παιχνιδιού κάθε μέρα για τέσσερις εβδομάδες, με τους ερευνητές να πραγματοποιούν τεστ μνήμης καθ’ όλη τη διάρκεια του πειράματος και για τέσσερις εβδομάδες μετά τη διακοπή του παιχνιδιού.

Τα αποτελέσματα έδειξαν, ότι αν και η μνήμη ήταν σταθερή μεταξύ των συμμετεχόντων στην αρχή του πειράματος, δύο εβδομάδες παιχνιδιού Super Mario ή Angry Birds οδήγησαν σε βελτιωμένη γνωστική ικανότητα στους συμμετέχοντες που έπαιζαν κάθε μέρα αυτά τα παιχνίδια. Επιπλέον, όσοι έπαιζαν Super Mario είχαν πρόσθετες βελτιώσεις στην λειτουργία της γνώσης και της μνήμης τις επόμενες δύο εβδομάδες σε σύγκριση με εκείνους που έπαιζαν πασιέντζα, ενώ όσοι έπαιζαν Angry Birds δεν είχαν περαιτέρω πρόοδο.

Οι συγγραφείς κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ορισμένα βιντεοπαιχνίδια θα μπορούσαν να είναι ένας εύκολος τρόπος στην αντιμετώπιση της εξασθένησης της μνήμης

Οι συγγραφείς υποστηρίζουν, ότι τα παιχνίδια με τρισδιάστατα περιβάλλοντα θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην βελτίωση της γνωστικής ικανότητας σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας που κινδυνεύουν να αναπτύξουν άνοια, ή βρίσκονται στην αρχή της νόσου. Υποστήριξαν ότι η εμπειρία θα μπορούσε να είναι ωφέλιμη σε οποιαδήποτε ηλικία. Αυτά τα παιχνίδια ευνοούν κυρίως τους ανθρώπους που είναι περιορισμένοι στο σπίτι ή σωματικά ανίκανοι να βγουν έξω.

“Ορισμένα βιντεοπαιχνίδια μπορούν να βελτιώσουν την λειτουργική μνήμη στον ιππόκαμπο σε έναν πληθυσμό που ήδη αντιμετωπίζει μείωση μνήμης λόγω ηλικίας. Επιπλέον, δείξαμε ότι οι βελτιώσεις διαρκούν έως και τέσσερις εβδομάδες μετά την παρέμβαση, υπογραμμίζοντας τις δυνατότητες των βιντεοπαιχνιδιών κατά της γνωστικής έκπτωσης, που σχετίζεται με την ηλικία”, έγραψαν οι ερευνητές.



iatropedia.gr
Νεότερη Παλαιότερη