Σε ανακοίνωσή τους οι «Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας» αναφέρουν τα εξής:
«Οι φίλοι του προαστιακού σιδηροδρόμου της Πάτρας, παρακολουθούμε με ανησυχία προβληματικές καταστάσεις να επαναλαμβάνονται συχνά, με αποτέλεσμα η εμπιστοσύνη του κοινού, το κυριότερο θεμέλιο κάθε μέσου σταθερής τροχιάς, να μειώνεται.
Τη Δευτέρα 23/1/23 ακυρώθηκαν όλα τα πρωινά δρομολόγια του Νοτίου κλάδου έως τις 10:00 λόγω βλάβης του συρμού χωρίς να αντικατασταθούν με λεωφορεία. Από το μεσημέρι και έπειτα καθυστερήσεις στο Βόρειο κλάδο οι οποίες παρέσυραν και το Νότιο έως το απόγευμα στις 17:30 όπου έκλεισε ο Β. κλάδος. Τα δρομολόγια του Β. Κλάδου αντικαταστάθηκαν με λεωφορεία (σε αντίθεση με το Νότιο) με όλες τις στάσεις πλην των Μποζαΐτίκων (σχετικές ανακοινώσεις από την εφαρμογή telegram). Η σιδηροδρομική γραμμή από τον Άγιο Ανδρέα έως και τη στάση Μποζαΐτικα ήταν ελεύθερη προς χρήση. Παρόλο αυτά δε γνωρίζουμε ποιος αποφάσισε την πλήρη διακοπή των δρομολογίων και αν εξετάστηκε το σενάριο από την HT η στάση Μποζαΐτικα να αποτελέσει προσωρινά τη στάση μετεπιβίβασης των λεωφορειακών γραμμών (αντί του Καστελλοκάμπου) χωρίς να επέλθει ιδιαίτερα ταλαιπωρία και διέκοψαν απλά τα δρομολόγια (εύκολη λύση).
Η αξιοπιστία της υπηρεσίας έχει κτυπήσει κόκκινο και αν δε γίνουν κατάλληλες κινήσεις θα καταρρεύσει.
Προτείνουμε λοιπόν τα εξής:
1. Η αύξηση των βλαβών δε λύνεται με τις συντηρήσεις και τις μικροεπισκευές. Τα τραίνα σε λιγότερο από χρόνο κλίνουν μια 20ετία και θα πρέπει να περάσουν Γενική Επισκευή ή και Ανακατασκευή γιατί το προσδόκιμο όριο ζωής θα λήξει αν δεν έχει ήδη γίνει. Σε διαφορετική περίπτωση η ΓΑΙΟΣΕ θα πρέπει να προχωρήσει στο σχεδιασμό για προμήθεια νέων μετρικών συρμών.
2. Η γραμμή σε όλο το δίκτυο χρήζει ΑΜΕΣΑ επισκευής και βαριάς συντήρησης ιδιαίτερα στο Βόρειο Κλάδο. Ο ΟΣΕ θα πρέπει να “τρέξει” τη διαδικασία που είχε ξεκινήσει για την εργολαβία αποκατάστασης της γραμμής σε όλο το τμήμα. Η κατάσταση της γραμμής καταπονεί περισσότερο τους ήδη επιβαρυμένους συρμούς αλλά δημιουργεί και καθυστερήσεις οι οποίες δεν ανακτώνται άμεσα.
3. Το πολιτικό προσωπικό της περιοχής μας και οι φορείς, θα πρέπει να πιέσουν με κάθε τρόπο για την ομαλή λειτουργία του προαστιακού ο οποίος είναι ένα από τα βασικά μέσα μαζικής μετακίνησης στην πόλης μας και το οποίο μακροπρόθεσμα μπορεί να αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά των αστικών μεταφορών της περιοχής μας..
Οι παραπάνω ενέργειες είναι απαραίτητες τόσο για να ανακτήσει η υπηρεσία τη χαμένη της αξιοπιστία όσο και να ανταποκριθεί στα ωριαία δρομολόγια προς K. Αχαΐα όταν ο ΟΣΕ ολοκληρώσει τις εργασίες ανάταξης της γραμμής».
1. Η αύξηση των βλαβών δε λύνεται με τις συντηρήσεις και τις μικροεπισκευές. Τα τραίνα σε λιγότερο από χρόνο κλίνουν μια 20ετία και θα πρέπει να περάσουν Γενική Επισκευή ή και Ανακατασκευή γιατί το προσδόκιμο όριο ζωής θα λήξει αν δεν έχει ήδη γίνει. Σε διαφορετική περίπτωση η ΓΑΙΟΣΕ θα πρέπει να προχωρήσει στο σχεδιασμό για προμήθεια νέων μετρικών συρμών.
2. Η γραμμή σε όλο το δίκτυο χρήζει ΑΜΕΣΑ επισκευής και βαριάς συντήρησης ιδιαίτερα στο Βόρειο Κλάδο. Ο ΟΣΕ θα πρέπει να “τρέξει” τη διαδικασία που είχε ξεκινήσει για την εργολαβία αποκατάστασης της γραμμής σε όλο το τμήμα. Η κατάσταση της γραμμής καταπονεί περισσότερο τους ήδη επιβαρυμένους συρμούς αλλά δημιουργεί και καθυστερήσεις οι οποίες δεν ανακτώνται άμεσα.
3. Το πολιτικό προσωπικό της περιοχής μας και οι φορείς, θα πρέπει να πιέσουν με κάθε τρόπο για την ομαλή λειτουργία του προαστιακού ο οποίος είναι ένα από τα βασικά μέσα μαζικής μετακίνησης στην πόλης μας και το οποίο μακροπρόθεσμα μπορεί να αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά των αστικών μεταφορών της περιοχής μας..
Οι παραπάνω ενέργειες είναι απαραίτητες τόσο για να ανακτήσει η υπηρεσία τη χαμένη της αξιοπιστία όσο και να ανταποκριθεί στα ωριαία δρομολόγια προς K. Αχαΐα όταν ο ΟΣΕ ολοκληρώσει τις εργασίες ανάταξης της γραμμής».
Πηγή κειμένου και φωτογραφίας:pelop.gr