Σήμερα, σύμφωνα με στοιχεία της Alixpartners, στην Κίνα υπάρχουν συνολικά 137 μάρκες αυτοκινήτων. Κάποιες από αυτές δραστηριοποιούνται στην παγκόσμια αγορά, ενώ άλλες περιορίζονται στην εσωτερική της μεγάλης ασιατικής χώρας.

Το ερώτημα που λογικά προκύπτει είναι αν όλες αυτές οι εταιρείες θα μπορέσουν να επιβιώσουν. Η απάντηση, σύμφωνα με την ανάλυση της Alixpartners, είναι πως μόλις 19 από αυτές θα είναι κερδοφόρες το 2030.

Ένας από τους λόγους για αυτό είναι ο διετής πόλεμος τιμών στην εγχώρια αγορά της Κίνας η οποία έχει περιορίσει σε μεγάλο βαθμό τα περιθώρια κέρδους, ειδικά των λιγότερο ισχυρών κατασκευαστών.

Κυρίαρχες εταιρείες όπως η BYD χρησιμοποιούν τα δικά τους, πιο μεγάλα περιθώρια κερδοφορίας για να μειώνουν συνεχώς τις τιμές και να πιέζουν έτσι ακόμα περισσότερα τους όποιους ανταγωνιστές λειτουργούν με μικρότερα περιθώρια κέρδους.

Η λογική αυτή έχει ήδη οδηγήσει σε πτώχευση κάποιες εταιρείες, όπως π.χ. τη WM Motor το 2023, ενώ προβλέπει ότι θα υπάρξουν και άλλες.

Από την άλλη οι ειδικοί της Alixpartners προβλέπουν ότι μέχρι το 2030 και παρά τον έντονο εσωτερικό ανταγωνισμό και τις αποχωρήσεις μαρκών από τον κλάδο, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα κατέχουν το 33% της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων!
cnn.gr


Σου άρεσε το άρθρο που μόλις διάβασες; 
Εάν ναι βοήθησε μας με το να το κοινοποιήσεις στους φίλους σου.

Για άρθρα που αναδημοσιεύονται και αναγράφεται η πηγή τους, ουδεμία ευθύνη φέρει το SalonikaPlus.gr, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.
Νεότερη Παλαιότερη