Η Honda CB300F είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα 300 κυβικών που καίει εναλλακτικά καύσιμα και πωλείται στην Ινδία.

Η Honda CB300F είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα 300 κυβικών που καίει εναλλακτικά καύσιμα και πωλείται στην Ινδία. Θα μπορούσε να σημάνει μεγάλες αλλαγές για τον υπόλοιπο κόσμο; Είναι ένα μεγάλο ερωτηματικό που θα δείξει και κάποια άλλα πράγματα για το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Καθώς οι εταιρείες μοτοσυκλετών συνεχίζουν να αγωνίζονται για μείωση των εκπομπών ρύπων και μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα, η νέα τεχνολογία συνεχίζει να εισέρχεται στον χώρο της μοτοσυκλέτας. Ενώ πολλές από τις καινοτομίες που βλέπουμε να επικεντρώνονται στην ηλεκτροκίνηση, βλέπουμε επίσης τεχνολογία από την αυτοκινητοβιομηχανία να μεταφέρεται στα δίτροχα.

Η υβριδική τεχνολογία, για παράδειγμα, γίνεται αρκετά δημοφιλής, με την Ninja 7 Hybrid της Kawasaki, καθώς και με ένα σωρό υβριδικά σκούτερ που στοχεύουν στην Ασιατική αγορά. Αλλά εκτός από την υβριδική τεχνολογία, υπάρχει ένα άλλο κομμάτι τεχνολογίας από τον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας που φαίνεται να επιστρέφει στις μοτοσυκλέτες, και αυτό είναι η τεχνολογία flex-fuel.



Στην Ινδία, τα εναλλακτικά καύσιμα χρησιμοποιούνται από πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες και συνεχίζουν να πωλούν πολλά οχήματα με αυτή την τεχνολογία. Όσον αφορά τις μοτοσυκλέτες, η Honda φαίνεται να πρωτοπορεί με την κυκλοφορία της CB300F Flex-Fuel, της πρώτης μοτοσυκλέτας 300 κυβικών της Ινδίας που διαθέτει τεχνολογία καύσης εναλλακτικού καυσίμου. Γιατί λοιπόν να είναι αυτό τόσο σημαντικό; Η χρήση εναλλακτικού καυσίμου ευθυγραμμίζεται με τους στόχους βιωσιμότητας της Ινδίας. Σε γενικές γραμμές, τα οχήματα που καίνε εναλλακτικά καύσιμα έχουν καθαρότερες εκπομπές ρύπων στην εξάτμιση και έχουν μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα από τα βενζινοκίνητα.

Η αιθανόλη είναι ένας ανανεώσιμος πόρος και η Ινδία είναι ο τρίτος μεγαλύτερος παραγωγός και καταναλωτής αιθανόλης σε ολόκληρο τον κόσμο. Έτσι, η τεχνολογία που έχει αναπτυχθεί στα εναλλακτικά καύσιμα δεν ωφελεί μόνο τους στόχους βιωσιμότητας της Ινδίας, αλλά και την οικονομία της. Όσο για την CB300F, αυτή η μοτοσυκλέτα είναι περιζήτητη στην Ινδική αγορά. Αγαπήθηκε από τους λάτρεις για τη σπορ αισθητική της και είναι μία προσιτή και αξιόπιστη μοτοσυκλέτα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί καθημερινά. Και δεδομένου ότι τώρα προσφέρεται σε μια έκδοση flex-fuel, απλά διευρύνει τη βάση πελατών αυτής της σπορ γυμνής μοτοσυκλέτας.




Η έκδοση του μοντέλου Flex-Fuel της CB300F διατηρεί σχεδόν όλα τα τυπικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Τροφοδοτείται από τον ίδιο ελαιόψυκτο κινητήρα και διαθέτει ABS διπλού καναλιού και το σύστημα ελέγχου περιορισμού της ολίσθησης της Honda (HSTC). Διαθέτει επίσης ανεστραμμένο μπροστινό πιρούνι και ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ με προφόρτιση. Η δυνατότητα καύσεως εναλλακτικού καυσίμου είναι από Ε10 έως Ε85 που σημαίνει ότι μπορεί να κινηθεί με τη χρήση καυσίμου με αναλογία 10% αιθανόλη και 90% βενζίνη έως 85% αιθανόλη και 15% βενζίνη. Ο κινητήρας αποδίδει ελαφρώς μεγαλύτερη ισχύ από το βενζινοκίνητο μοντέλο φτάνοντας τους 24.8 ίππους στις 7,500 σ.α.λ. και με ροπή 25.9 Nm στις 5,500 σ.α.λ., ενώ έχει επίσης την ίδια απόδοση στη χρήση καυσίμου με διαφορετικά ποσοστά αιθανόλης και βενζίνης.



Η Honda δίνει στην CB300F επίσης μερικές ωραίες πινελιές, όπως φωτισμό full LED καθώς και ψηφιακό πίνακα οργάνων, κάνοντάς την αρκετά εντυπωσιακή και σύγχρονη. Αυτό το μοντέλο ή κάποιο παρόμοιο μελλοντικά, θα μπορούσε να εισαχθεί και στην Ευρώπη όπου ήδη υπάρχει η επιλογή καυσίμων με μεγάλα ποσοστά αιθανόλης. Σίγουρα στο μέλλον θα δούμε αυτή την τεχνολογία να γίνεται πιο διαδεδομένη στα οχήματα, οπότε η CB300F μας δείχνει το δρόμο προς αυτή την κατεύθυνση.

του Νεκτάριου Διατσίδη

Πηγή κειμένου και φωτογραφίας: zougla.gr




Για άρθρα που αναδημοσιεύονται και αναγράφεται η πηγή τους, ουδεμία ευθύνη φέρει το SalonikaPlus.gr, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.

Νεότερη Παλαιότερη