
Στο προσκήνιο έχει έρθει μια νέα τάση του TikTok, με τους νέους να εμπιστεύνται τις προτάσεις της γνωστής αυτής πλατφόρμας για το που θα ταξιδέψουν. Ελληνικά νησιά ή εξωτερικό; Καλύτερα να συμβουλευτεί κανείς το TikTok. Για εκατομμύρια νέους, τα κοινωνικά δίκτυα δεν είναι πλέον απλώς μια ψυχαγωγία, έχουν μετατραπεί σε έναν αξιόπιστο σύμβουλο για τις ταξιδιωτικές τους επιλογές.
Σύμφωνα με γαλλική μελέτη, το 43 % της γενιάς Z δηλώνει ότι έχει επιλέξει τον προορισμό των διακοπών του με βάση αυτό που είδε στα κοινωνικά δίκτυα. Το Instagram, το TikTok και το YouTube έχουν μετατραπεί στους νέους τουριστικούς οδηγούς… με φίλτρα και πολλά σχόλια.
Ό,τι πει το TikTok!
Όπως έδειξε η έρευνα, ένας στους δύο νέους Γάλλους καθοδηγείται από τα κοινωνικά δίκτυα για να επιλέξει τον επόμενο προορισμό του. Αυτή η τάση είναι παγκόσμια, καθώς ένα viral βίντεο από έναν παραδεισένιο τόπο, ένα καρουζέλ φωτογραφιών από μια εξωτική πεζοπορία, ένα στόρι από κάποια γαλαζοπράσινη παραλία, και ξαφνικά, η απόφαση έχει παρθεί. Είτε πρόκειται για θάλασσα, βουνό ή πόλη, η νέα γενιά κοιτά πρώτα το feed της.
Το φαινόμενο δεν σταματά εκεί: το 42 % των νέων δηλώνει ότι δημοσιεύει περισσότερο κατά τη διάρκεια των διακοπών, ενώ το 19 % παραδέχεται ότι αισθάνεται υποχρεωμένο να παραμένει συνδεδεμένο, ακόμα και μακριά από το σπίτι.
Η πλατφόρμα που έκανε την έρευνα, που ειδικεύεται στην εκμάθηση γλωσσών, έδειξε ακόμα μια τάση: το ταξίδι πλέον μοιράζεται στα κοινωνικά δίκτυα πριν καν γίνει πραγματικότητα. Οι νέοι χρησιμοποιούν το ταξίδι για να δείξουν ποιοι είναι, δοκιμάζοντας μια διαφορετική πλευρά του εαυτού τους και κυρίως την δείχνουν στο ίντερνετ. Αυτή η αλλαγή επηρεάζει και τον τρόπο που ζουν την εμπειρία του ταξιδιού.
Όταν το TikTok γίνεται το ταξιδιωτικό πρακτορείο της γενιάς Z
Μια διεθνής μελέτη της YouGov σε 25 χώρες δείχνει ότι το 84 % των νέων της γενιάς Z παραδέχεται ότι επηρεάζεται από τα κοινωνικά δίκτυα όταν πρόκειται να κανονίσει τις διακοπές του.
Η επιρροή αυτή δεν είναι μόνο μιμητική: διαμορφώνει τις προσδοκίες, τις επιθυμίες και τον τρόπο με τον οποίο βιώνεται το ταξίδι. Οι δημοφιλείς προορισμοί δεν επιλέγονται πια αποκλειστικά από ταξιδιωτικά γραφεία ή last-minute προσφορές, αλλά από ό,τι είναι “instagrammable”.
Η αναζήτηση του τέλειου φωτογραφικού τοπίου υπερισχύει συχνά της εμπειρίας καθαυτής. Μια μαγική θέα σε στόρι, ένα πολύχρωμο χωριό που έγινε viral, ένας καταρράκτης σε σωστό κάδρο… και ένα νέο κύμα τουριστών καταφθάνει.
Ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία
Το 43 % των νέων Γάλλων της Gen Z επιλέγουν προορισμό μέσω των κοινωνικών δικτύων
Το 50 % μαθαίνει τη γλώσσα της χώρας πριν από την αναχώρηση
Το 42 % δημοσιεύει περισσότερο κατά τις διακοπές
Το 29 % αλλάζει ή ακυρώνει σχέδια λόγω άγχους από τη γλώσσα
Το 84 % των νέων παγκοσμίως επηρεάζεται από τα κοινωνικά δίκτυα για τα ταξίδια