Ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα της σεζόν δηλώνουν οι ναυτικοί πράκτορες αναφορικά με την κίνηση στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια που σύνδεσαν τη Θεσσαλονίκη με τα νησιά.
Άλλωστε, παρά τις καθυστερήσεις και τα εμπόδια, η Θεσσαλονίκη φέτος το καλοκαίρι κατάφερε να έχει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αλλά και ένα καινούργιο δρομολόγιο με προορισμό τις Σποράδες, τις Κυκλάδες και την Κρήτη.
Το δρομολόγιο του οχηματαγωγού πλοίου «Aqua Blue» της εταιρείας «Seajets», που κάθε Τρίτη και Παρασκευή ξεκινούσε από το λιμάνι της πόλης για να φτάσει σε περίπου 25 ώρες στο Ηράκλειο, περνώντας από Σποράδες και Κυκλάδες, ολοκληρώθηκε στις 31 Αυγούστου. Ήταν ένα επιδοτούμενο δρομολόγιο και σύμφωνα με τον ναυτικό πράκτορα Χάρη Καραχαρίση τα αποτελέσματα ήταν ικανοποιητικά.
«Το δρομολόγιο ξεκίνησε στις 29 Ιουνίου με την πληρότητα να κυμαίνεται αρχικά γύρω στο 35% και να φτάνει σταδιακά στο 60%» ανέφερε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ.Καραχαρίσης.
«Ωστόσο, το δρομολόγιο, για να καταφέρει να διατηρηθεί, απαιτείται να συνεχιστεί η επιδότηση από το κράτος, καθώς οι τιμές του πετρελαίου είναι πολύ υψηλές» πρόσθεσε.
«Αυλαία» στις 9 Σεπτεμβρίου για το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Σποράδες
Την Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου ολοκληρώνεται η σεζόν για το ταχύπλοο «Superspeed» της εταιρείας «Golden Star Ferries», που εκτελεί το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Σκιάθος-Σκόπελος- Αλόννησος.
«Ήταν μια καλή σεζόν. Το δρομολόγιο ήταν γνωστό και θέλω να πιστεύω ότι εξυπηρετήσαμε με το παραπάνω τη ζήτηση» σημείωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ναυτικός πράκτορας Γιάννης Δημητριάδης.
Ωστόσο, «το γεγονός ότι μέχρι το Μάιο δεν είχαμε κάποια ένδειξη ότι θα αρχίσουν τα δρομολόγια, καθώς η απόφαση ελήφθη τον Ιούνιο και ξεκινήσαμε στις 15 του ίδιου μήνα, μας στέρησε ένα μέρος της ροής του εξωτερικού, κυρίως από χώρες της Βόρειας Ευρώπης και την Κύπρο, όπου απαιτείται προγραμματισμός και έγκαιρη ενημέρωση του κόσμου» πρόσθεσε ο κ.Δημητριάδης.
Το συγκεκριμένο δρομολόγιο το επιλέγουν, σύμφωνα με τον κ.Δημητριάδη, πολλοί Θεσσαλονικείς και γενικότερα Βορειοελλαδίτες, μικρή μερίδα τουριστών από γειτονικές χώρες και σημαντικός αριθμός ταξιδιωτών από τη Βόρεια Ευρώπη και την Κύπρο.
Είναι μια σύνδεση που η πόλη την χρειάζεται, αλλά όπως εξηγεί «η Θεσσαλονίκη είναι μακριά από τα νησιά μας. Παραδοσιακά η ακτοπλοΐα στη Θεσσαλονίκη δεν μπόρεσε ποτέ να ανταγωνιστεί το οδικό δίκτυο και αυτό δεν σχετίζεται ούτε με τον πληθυσμό ούτε με τη δυναμική της πόλης». Για να διατηρηθεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση, κατέληξε ο κ.Δημητριάδης, χρειάζεται πολιτική βούληση.
Νικόλ Καζαντζίδου, ΑΠΕ-ΜΠΕ
Άλλωστε, παρά τις καθυστερήσεις και τα εμπόδια, η Θεσσαλονίκη φέτος το καλοκαίρι κατάφερε να έχει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αλλά και ένα καινούργιο δρομολόγιο με προορισμό τις Σποράδες, τις Κυκλάδες και την Κρήτη.
Το δρομολόγιο του οχηματαγωγού πλοίου «Aqua Blue» της εταιρείας «Seajets», που κάθε Τρίτη και Παρασκευή ξεκινούσε από το λιμάνι της πόλης για να φτάσει σε περίπου 25 ώρες στο Ηράκλειο, περνώντας από Σποράδες και Κυκλάδες, ολοκληρώθηκε στις 31 Αυγούστου. Ήταν ένα επιδοτούμενο δρομολόγιο και σύμφωνα με τον ναυτικό πράκτορα Χάρη Καραχαρίση τα αποτελέσματα ήταν ικανοποιητικά.
«Το δρομολόγιο ξεκίνησε στις 29 Ιουνίου με την πληρότητα να κυμαίνεται αρχικά γύρω στο 35% και να φτάνει σταδιακά στο 60%» ανέφερε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ.Καραχαρίσης.
«Ωστόσο, το δρομολόγιο, για να καταφέρει να διατηρηθεί, απαιτείται να συνεχιστεί η επιδότηση από το κράτος, καθώς οι τιμές του πετρελαίου είναι πολύ υψηλές» πρόσθεσε.
«Αυλαία» στις 9 Σεπτεμβρίου για το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Σποράδες
Την Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου ολοκληρώνεται η σεζόν για το ταχύπλοο «Superspeed» της εταιρείας «Golden Star Ferries», που εκτελεί το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Σκιάθος-Σκόπελος- Αλόννησος.
«Ήταν μια καλή σεζόν. Το δρομολόγιο ήταν γνωστό και θέλω να πιστεύω ότι εξυπηρετήσαμε με το παραπάνω τη ζήτηση» σημείωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ναυτικός πράκτορας Γιάννης Δημητριάδης.
Ωστόσο, «το γεγονός ότι μέχρι το Μάιο δεν είχαμε κάποια ένδειξη ότι θα αρχίσουν τα δρομολόγια, καθώς η απόφαση ελήφθη τον Ιούνιο και ξεκινήσαμε στις 15 του ίδιου μήνα, μας στέρησε ένα μέρος της ροής του εξωτερικού, κυρίως από χώρες της Βόρειας Ευρώπης και την Κύπρο, όπου απαιτείται προγραμματισμός και έγκαιρη ενημέρωση του κόσμου» πρόσθεσε ο κ.Δημητριάδης.
Το συγκεκριμένο δρομολόγιο το επιλέγουν, σύμφωνα με τον κ.Δημητριάδη, πολλοί Θεσσαλονικείς και γενικότερα Βορειοελλαδίτες, μικρή μερίδα τουριστών από γειτονικές χώρες και σημαντικός αριθμός ταξιδιωτών από τη Βόρεια Ευρώπη και την Κύπρο.
Είναι μια σύνδεση που η πόλη την χρειάζεται, αλλά όπως εξηγεί «η Θεσσαλονίκη είναι μακριά από τα νησιά μας. Παραδοσιακά η ακτοπλοΐα στη Θεσσαλονίκη δεν μπόρεσε ποτέ να ανταγωνιστεί το οδικό δίκτυο και αυτό δεν σχετίζεται ούτε με τον πληθυσμό ούτε με τη δυναμική της πόλης». Για να διατηρηθεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση, κατέληξε ο κ.Δημητριάδης, χρειάζεται πολιτική βούληση.
Νικόλ Καζαντζίδου, ΑΠΕ-ΜΠΕ