Τα τρόφιµα και τα ποτά αναπτύσσονται κατά 4,5%
Eµπεδώνεται η τάση ανάκαµψης της κατανάλωσης στην αγορά των σούπερ µάρκετ. Σύµφωνα µε στοιχεία της εταιρείας ερευνών Nielsen, οι πωλήσεις στο οργανωµένο λιανεµπόριο αυξήθηκαν κατά 5,5% σε αξία κατά το πρώτο πεντάµηνο του 2019 (στοιχεία YTD έως 2 Ιουνίου 2019), σε σύγκριση µε την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο, ενώ οι λεγόµενοι ταχυκίνητοι κωδικοί (FMCGs) ενισχύθηκαν κατά 3,8%.
Ανά κατηγορία, τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα εµφανίζουν την πιο θετική, διψήφια τάση στο 10,5%, ενώ το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισµός κ.λπ.) αναπτύσσονται κατά +5,9%. Οσον αφορά στις επιµέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιµα & ποτά αναπτύσσονται κατά 4,5%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης παρουσιάζουν αύξηση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση µε την αντίστοιχη περίοδο του 2018 κατά 1,1% και 1,8% αντίστοιχα.
Η ανοδική πορεία που ακολουθεί η κατανάλωση έρχεται σε συνέχεια των θετικών ρυθµών του 2018. Σύµφωνα µε τη Nielsen, οι πωλήσεις του οργανωµένου λιανεµπορίου αυξήθηκαν κατά 2,2% για το σύνολο της περσινής χρονιάς σε σύγκριση µε τo 2017, ενώ και τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα ενισχύθηκαν κατά 1,8%.
Καθοριστικό ρόλο στην αναθέρµανση της ζήτησης στο οργανωµένο λιανεµπόριο εκτιµάται πως παίζει η επαναλειτουργία του δικτύου της Μαρινόπουλος υπό την οµπρέλα του Σκλαβενίτη, ενώ περαιτέρω ώθηση αναµένεται να δώσει η αποκλιµάκωση των τιµών κατά περίπου 9%, µετά την πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης για µείωση του ΦΠΑ σε χιλιάδες κωδικούς προϊόντων.
Αλλαγή στρατηγικής
Προς την κατεύθυνση τόνωσης της κατανάλωσης αλλά και «απεγκλωβισµού» από την «παγίδα» των µεγάλων προσφορών, στην οποία έπεσε από µόνο του, συνεχίζει να κινείται το λιανεµπόριο τροφίµων. Η επιθετική πολιτική τιµών που ακολούθησαν κατά κόρον οι µεγάλοι παίκτες του κλάδου στα χρόνια της κρίσης, πέρα από αδιέξοδη αποδείχθηκε καταστροφική για την κερδοφορία τους. Πλέον στρέφονται προς τις προσωποποιηµένες προσφορές, οι οποίες εκτιµάται πως θα είναι πιο αποδοτικές και παραγωγικές τόσο για τον πελάτη όσο και για τις ίδιες.
Την ίδια ώρα, εντείνονται οι ζυµώσεις για τη δηµιουργία µεγαλύτερων και πιο εύρωστων σχηµάτων, µε παράγοντες της αγοράς να περιµένουν κι άλλες ανακατατάξεις το επόµενο διάστηµα. Η επόµενη µέρα απαιτεί ισχυρά σχήµατα, τα οποία θα µπορούν να προσφέρουν στα νοικοκυριά τα πάντα σε καλές τιµές. «Ολοι συζητούν µε όλους… όλα πωλούνται» είναι µερικές από τις ατάκες που ακούγονται στην αγορά µεταξύ σοβαρού και αστείου και αποτυπώνουν το κλίµα που επικρατεί. Μάλιστα, πολύ πρόσφατα η ΑΝΕ∆ΗΚ Κρητικός προχώρησε σε δύο απανωτές συµφωνίες µε τη «Σπανός» που δραστηριοποιείται στη Ρόδο και µε την «Αλιπράντης» στην Πάρο. Οι παραπάνω κινήσεις της «Κρητικός» έρχονται λίγο µετά τη σύµπραξη µε τον όµιλο αγορών ΕΛΕΤΑ, για την προµήθεια προϊόντων στα περίπου 500 καταστήµατα που διατηρούν τα µέλη του, σε ανταγωνιστικές τιµές.
Ερχονται οι Γάλλοι
Στο µεταξύ, πληροφορίες που κυκλοφορούν το τελευταίο διάστηµα στην αγορά θέλουν την είσοδο γαλλικού πολυεθνικού κολοσσού στον χώρο του λιανεµπορίου τροφίµων µε πάνω από 200.000 υπαλλήλους και τζίρο που αγγίζει τα 40 δισ. ευρώ, που φέρεται να «βλέπει» προς Ελλάδα για πιθανή στρατηγική συνεργασία µε ελληνική αλυσίδα σούπερ µάρκετ.
Μάλιστα, η πρόθεση της Casino να εµπλακεί στην ελληνική αγορά απασχολεί έντονα και τους Ευρωπαίους αναλυτές, οι οποίοι παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου. Χαρακτηριστικά λέγεται πως οι Γάλλοι έχουν ανοιχτή γραµµή επικοινωνίας µε µεγάλο παίκτη του ελληνικού λιανεµπορίου που δεν έχει παρουσία στο ηλεκτρονικό εµπόριο…
parapona-rodou
Eµπεδώνεται η τάση ανάκαµψης της κατανάλωσης στην αγορά των σούπερ µάρκετ. Σύµφωνα µε στοιχεία της εταιρείας ερευνών Nielsen, οι πωλήσεις στο οργανωµένο λιανεµπόριο αυξήθηκαν κατά 5,5% σε αξία κατά το πρώτο πεντάµηνο του 2019 (στοιχεία YTD έως 2 Ιουνίου 2019), σε σύγκριση µε την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο, ενώ οι λεγόµενοι ταχυκίνητοι κωδικοί (FMCGs) ενισχύθηκαν κατά 3,8%.
Ανά κατηγορία, τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα εµφανίζουν την πιο θετική, διψήφια τάση στο 10,5%, ενώ το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισµός κ.λπ.) αναπτύσσονται κατά +5,9%. Οσον αφορά στις επιµέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιµα & ποτά αναπτύσσονται κατά 4,5%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης παρουσιάζουν αύξηση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση µε την αντίστοιχη περίοδο του 2018 κατά 1,1% και 1,8% αντίστοιχα.
Η ανοδική πορεία που ακολουθεί η κατανάλωση έρχεται σε συνέχεια των θετικών ρυθµών του 2018. Σύµφωνα µε τη Nielsen, οι πωλήσεις του οργανωµένου λιανεµπορίου αυξήθηκαν κατά 2,2% για το σύνολο της περσινής χρονιάς σε σύγκριση µε τo 2017, ενώ και τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα ενισχύθηκαν κατά 1,8%.
Καθοριστικό ρόλο στην αναθέρµανση της ζήτησης στο οργανωµένο λιανεµπόριο εκτιµάται πως παίζει η επαναλειτουργία του δικτύου της Μαρινόπουλος υπό την οµπρέλα του Σκλαβενίτη, ενώ περαιτέρω ώθηση αναµένεται να δώσει η αποκλιµάκωση των τιµών κατά περίπου 9%, µετά την πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης για µείωση του ΦΠΑ σε χιλιάδες κωδικούς προϊόντων.
Αλλαγή στρατηγικής
Προς την κατεύθυνση τόνωσης της κατανάλωσης αλλά και «απεγκλωβισµού» από την «παγίδα» των µεγάλων προσφορών, στην οποία έπεσε από µόνο του, συνεχίζει να κινείται το λιανεµπόριο τροφίµων. Η επιθετική πολιτική τιµών που ακολούθησαν κατά κόρον οι µεγάλοι παίκτες του κλάδου στα χρόνια της κρίσης, πέρα από αδιέξοδη αποδείχθηκε καταστροφική για την κερδοφορία τους. Πλέον στρέφονται προς τις προσωποποιηµένες προσφορές, οι οποίες εκτιµάται πως θα είναι πιο αποδοτικές και παραγωγικές τόσο για τον πελάτη όσο και για τις ίδιες.
Την ίδια ώρα, εντείνονται οι ζυµώσεις για τη δηµιουργία µεγαλύτερων και πιο εύρωστων σχηµάτων, µε παράγοντες της αγοράς να περιµένουν κι άλλες ανακατατάξεις το επόµενο διάστηµα. Η επόµενη µέρα απαιτεί ισχυρά σχήµατα, τα οποία θα µπορούν να προσφέρουν στα νοικοκυριά τα πάντα σε καλές τιµές. «Ολοι συζητούν µε όλους… όλα πωλούνται» είναι µερικές από τις ατάκες που ακούγονται στην αγορά µεταξύ σοβαρού και αστείου και αποτυπώνουν το κλίµα που επικρατεί. Μάλιστα, πολύ πρόσφατα η ΑΝΕ∆ΗΚ Κρητικός προχώρησε σε δύο απανωτές συµφωνίες µε τη «Σπανός» που δραστηριοποιείται στη Ρόδο και µε την «Αλιπράντης» στην Πάρο. Οι παραπάνω κινήσεις της «Κρητικός» έρχονται λίγο µετά τη σύµπραξη µε τον όµιλο αγορών ΕΛΕΤΑ, για την προµήθεια προϊόντων στα περίπου 500 καταστήµατα που διατηρούν τα µέλη του, σε ανταγωνιστικές τιµές.
Ερχονται οι Γάλλοι
Στο µεταξύ, πληροφορίες που κυκλοφορούν το τελευταίο διάστηµα στην αγορά θέλουν την είσοδο γαλλικού πολυεθνικού κολοσσού στον χώρο του λιανεµπορίου τροφίµων µε πάνω από 200.000 υπαλλήλους και τζίρο που αγγίζει τα 40 δισ. ευρώ, που φέρεται να «βλέπει» προς Ελλάδα για πιθανή στρατηγική συνεργασία µε ελληνική αλυσίδα σούπερ µάρκετ.
Μάλιστα, η πρόθεση της Casino να εµπλακεί στην ελληνική αγορά απασχολεί έντονα και τους Ευρωπαίους αναλυτές, οι οποίοι παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου. Χαρακτηριστικά λέγεται πως οι Γάλλοι έχουν ανοιχτή γραµµή επικοινωνίας µε µεγάλο παίκτη του ελληνικού λιανεµπορίου που δεν έχει παρουσία στο ηλεκτρονικό εµπόριο…
parapona-rodou