Στην επικαιρότητα και πάλι το θέμα των τελών κυκλοφορίας έπειτα από δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή στον...
ΑΝΤ1, o οποίος είπε πως για φέτος, δεν θα υπάρχει καμία αλλαγή στα τέλη, ωστόσο για αυτά του 2021 υπάρχει ευρωπαϊκή οδηγία με την οποία τα τέλη θα υπολογίζονται με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους και κατά συνέπεια θα αυξηθούν.
Η πραγματική κατάσταση σε σχέση με τα τέλη και τους ρύπους, όπως έχουμε γράψει και στο παρελθόν έχει ως εξής: από τον Οκτώβριο του 2010 τα τέλη κυκλοφορίας των καινούργιων αυτοκινήτων που ταξινομούνται στη χώρα μας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 τους και με τη χρήση των συντελεστών της αντίστοιχης κλίμακας. Για τα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί πριν από τον Οκτώβριο του 2010 ο υπολογισμός των τελών γίνεται αποκλειστικά με τα κυβικά του κινητήρα τους και τους φορολογήσιμους ίππους που προκύπτουν από αυτά.
Αυτό που έχει αλλάξει στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 1η Σεπτεμβρίου του 2019 δεν είναι οι πραγματικές εκπομπές τόσο του CO2 όσο και των άλλων ρύπων που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα, αλλά ο τρόπος υπολογισμός των λεγόμενων «εργοστασιακών» τιμών τους. Και αυτό γιατί ο μέχρι τώρα κύκλος NEDC που είχε πιο πολύ εργαστηριακό χαρακτήρα έχει αντικατασταθεί από τον κύκλο WLTP, που είναι πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα και κατά συνέπεια τα αποτελέσματά του τόσο σε ότι αφορά την κατανάλωση καυσίμου όσο και των εκπομπών ρύπων του είναι αυξημένα σε σχέση με ότι ίσχυε μέχρι τώρα.
Ο κύκλος WLTP έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου του 2018 αλλά είχε δοθεί ευθύς εξαρχής ένας χρόνος παράταση για την εφαρμογή του για να προλάβει να προσαρμοστεί η αγορά αυτοκινήτου σε κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για τη χώρα μας και σύμφωνα με το ΦΕΚ 31/8, 139 τεύχος Α η παράταση που προαναφέραμε έχει επεκταθεί μέχρι και την 29η Φεβρουαρίου του 2020.
Αυτό στην πράξη σημαίνει πως για τα καινούργια αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν μέχρι και αυτήν την ημερομηνία ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας τους θα γίνεται όπως μέχρι τώρα, δηλαδή με τις πιο χαμηλές τιμές κατά NEDC.
Για τα καινούργια και μόνο αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν από την 1 Μαρτίου του 2020 και μετά, οι τιμές των εκπομπών CO2 που θα χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό των τελών -για το υπόλοιπο του 2020 αλλά και για τα επόμενα χρόνια- αλλά και των δασμών εισαγωγής θα είναι οι υψηλότερες κατά WLTP. Οι οποίες με την ισχύουσα νομοθεσία και τις τρέχουσες κλίμακες θα οδηγήσουν σε αυξημένα τέλη κυκλοφορία και αν δεν αλλάξει κάτι και αντίστοιχα σε υψηλότερες τιμές αγοράς.
Για το πόσο θα αυξηθούν τα τέλη δεν μπορούν να γίνουν γενικεύσεις μιας και η εκπομπή CO2 προκύπτει όχι μόνο για κάθε μοντέλο ξεχωριστά αλλά και για κάθε έκδοσή του μεμονωμένα, καθώς λαμβάνεται υπόψη π.χ. τόσο το βάρος που εξαρτάται από τον εξοπλισμό όσο και η διάσταση των ελαστικών.
greece-salonikia
ΑΝΤ1, o οποίος είπε πως για φέτος, δεν θα υπάρχει καμία αλλαγή στα τέλη, ωστόσο για αυτά του 2021 υπάρχει ευρωπαϊκή οδηγία με την οποία τα τέλη θα υπολογίζονται με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους και κατά συνέπεια θα αυξηθούν.
Η πραγματική κατάσταση σε σχέση με τα τέλη και τους ρύπους, όπως έχουμε γράψει και στο παρελθόν έχει ως εξής: από τον Οκτώβριο του 2010 τα τέλη κυκλοφορίας των καινούργιων αυτοκινήτων που ταξινομούνται στη χώρα μας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 τους και με τη χρήση των συντελεστών της αντίστοιχης κλίμακας. Για τα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί πριν από τον Οκτώβριο του 2010 ο υπολογισμός των τελών γίνεται αποκλειστικά με τα κυβικά του κινητήρα τους και τους φορολογήσιμους ίππους που προκύπτουν από αυτά.
Αυτό που έχει αλλάξει στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 1η Σεπτεμβρίου του 2019 δεν είναι οι πραγματικές εκπομπές τόσο του CO2 όσο και των άλλων ρύπων που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα, αλλά ο τρόπος υπολογισμός των λεγόμενων «εργοστασιακών» τιμών τους. Και αυτό γιατί ο μέχρι τώρα κύκλος NEDC που είχε πιο πολύ εργαστηριακό χαρακτήρα έχει αντικατασταθεί από τον κύκλο WLTP, που είναι πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα και κατά συνέπεια τα αποτελέσματά του τόσο σε ότι αφορά την κατανάλωση καυσίμου όσο και των εκπομπών ρύπων του είναι αυξημένα σε σχέση με ότι ίσχυε μέχρι τώρα.
Ο κύκλος WLTP έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου του 2018 αλλά είχε δοθεί ευθύς εξαρχής ένας χρόνος παράταση για την εφαρμογή του για να προλάβει να προσαρμοστεί η αγορά αυτοκινήτου σε κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για τη χώρα μας και σύμφωνα με το ΦΕΚ 31/8, 139 τεύχος Α η παράταση που προαναφέραμε έχει επεκταθεί μέχρι και την 29η Φεβρουαρίου του 2020.
Αυτό στην πράξη σημαίνει πως για τα καινούργια αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν μέχρι και αυτήν την ημερομηνία ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας τους θα γίνεται όπως μέχρι τώρα, δηλαδή με τις πιο χαμηλές τιμές κατά NEDC.
Για τα καινούργια και μόνο αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν από την 1 Μαρτίου του 2020 και μετά, οι τιμές των εκπομπών CO2 που θα χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό των τελών -για το υπόλοιπο του 2020 αλλά και για τα επόμενα χρόνια- αλλά και των δασμών εισαγωγής θα είναι οι υψηλότερες κατά WLTP. Οι οποίες με την ισχύουσα νομοθεσία και τις τρέχουσες κλίμακες θα οδηγήσουν σε αυξημένα τέλη κυκλοφορία και αν δεν αλλάξει κάτι και αντίστοιχα σε υψηλότερες τιμές αγοράς.
Για το πόσο θα αυξηθούν τα τέλη δεν μπορούν να γίνουν γενικεύσεις μιας και η εκπομπή CO2 προκύπτει όχι μόνο για κάθε μοντέλο ξεχωριστά αλλά και για κάθε έκδοσή του μεμονωμένα, καθώς λαμβάνεται υπόψη π.χ. τόσο το βάρος που εξαρτάται από τον εξοπλισμό όσο και η διάσταση των ελαστικών.
greece-salonikia