Με ένα ρεσιτάλ πιάνου της Martyna Jatkauskaite, την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2019, ανοίγει η καλλιτεχνική σεζόν στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης.
Η Θεσσαλονίκη κατέχει μια πολύ ιδιαίτερη θέση στην καρδιά της καλλιτέχνιδας, και είναι πολύ χαρούμενη που θα ξαναγυρίσει για να παίξει, αυτή τη φορά ένα σόλο ρεσιτάλ. Για το πρόγραμμά της, επέλεξε τους σαρκασμούς από τον Prokofiev, τις Etudes και τα πρελούδια από τον Rachmaninoff, τις Variations op. 41 από τον Kapustin και Refelts dans l’eau από τον Debussy, ένα μικρό διάλειμμα ανάμεσα στους ρωσικούς γίγαντες.
Το έργο του Prokofiev Sarcasms op. Το 17 είναι πέντε μινιατούρες διαφορετικής φύσης και αντίθετα με το ό, τι υποστήριξαν ορισμένοι μουσικολόγοι, δεν είναι απλώς μια συλλογή από ηχητικά shocks και μουσικά pranks. Πράγματι, ο Prokofiev δείχνει την πλούσια λυρική του πλευρά σε αυτά τα κομμάτια, ειδικά στο πρώτο (Tempestuoso) και στο τρίτο (Allegro precipitato). Το πέμπτο, το Precipitosissimo, είναι μια απεικόνιση του γέλιου – όχι του γέλιου του σαρκασμού, αλλά αυτό που φέρνουν τα δάκρυα.
Ο Rachmaninoff συνέθεσε το Opus 33 Études-Tableaux από τον Αύγουστο έως τον Σεπτέμβριο του 1911, το χρόνο μετά την ολοκλήρωση των Preludes του Opus 32. Τα κομμάτια προορίζονται ως «εικονογραφικές μελέτες» (η φράση φαίνεται να είναι του ιδίου του συνθέτη): evocation σε μουσική των οπτικών ερεθισμάτων, αν και ο Rachmaninoff δεν ήταν ποτέ συγκεκριμένος για το τι τον ενέπνεε κατά τη συγγραφή κάθε κομματιού και προτιμούσε να αφήνει τέτοιες ερμηνείες στον ακροατή και τον ερμηνευτή, υποδεικνύοντας ότι πρέπει να «ζωγραφίσουν για τον εαυτό τους την ερμηνεία που ταίριαζε στους ίδιους καλύτερα». Ο Kapustin είναι ένας Ρώσος συνθέτης εν ζωή, νέος στο ρεπερτόριό της Μαρτύνας, του οποίου αμέσως ερωτεύτηκε τη μουσική. Ενώ οι συνθέσεις του είναι πολύ απαιτητικές τεχνικά, οι πιανίστες αγαπούν να τις προσθέτουν στο ρεπερτόριό τους επειδή είναι εξαιρετικά ευχάριστες μέσα σε ένα ξεχωριστό μίγμα κλασικού και τζαζ χρώματος. Αυτές οι συγκεκριμένες παραλλαγές συντίθενται με βάση το αρχικό θέμα του «Rite of Spring» του Stravinsky, το οποίο σε αντάλλαγμα βασίζεται σε λαϊκό τραγούδι της Λιθουανία.
Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2019, ώρα 21.00 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων ΚΩΘ «Μελίνα Μερκούρη», Φράγκων 15, τηλ. 231 051 0551
Είσοδος ελεύθερη.
Η Θεσσαλονίκη κατέχει μια πολύ ιδιαίτερη θέση στην καρδιά της καλλιτέχνιδας, και είναι πολύ χαρούμενη που θα ξαναγυρίσει για να παίξει, αυτή τη φορά ένα σόλο ρεσιτάλ. Για το πρόγραμμά της, επέλεξε τους σαρκασμούς από τον Prokofiev, τις Etudes και τα πρελούδια από τον Rachmaninoff, τις Variations op. 41 από τον Kapustin και Refelts dans l’eau από τον Debussy, ένα μικρό διάλειμμα ανάμεσα στους ρωσικούς γίγαντες.
Το έργο του Prokofiev Sarcasms op. Το 17 είναι πέντε μινιατούρες διαφορετικής φύσης και αντίθετα με το ό, τι υποστήριξαν ορισμένοι μουσικολόγοι, δεν είναι απλώς μια συλλογή από ηχητικά shocks και μουσικά pranks. Πράγματι, ο Prokofiev δείχνει την πλούσια λυρική του πλευρά σε αυτά τα κομμάτια, ειδικά στο πρώτο (Tempestuoso) και στο τρίτο (Allegro precipitato). Το πέμπτο, το Precipitosissimo, είναι μια απεικόνιση του γέλιου – όχι του γέλιου του σαρκασμού, αλλά αυτό που φέρνουν τα δάκρυα.
Ο Rachmaninoff συνέθεσε το Opus 33 Études-Tableaux από τον Αύγουστο έως τον Σεπτέμβριο του 1911, το χρόνο μετά την ολοκλήρωση των Preludes του Opus 32. Τα κομμάτια προορίζονται ως «εικονογραφικές μελέτες» (η φράση φαίνεται να είναι του ιδίου του συνθέτη): evocation σε μουσική των οπτικών ερεθισμάτων, αν και ο Rachmaninoff δεν ήταν ποτέ συγκεκριμένος για το τι τον ενέπνεε κατά τη συγγραφή κάθε κομματιού και προτιμούσε να αφήνει τέτοιες ερμηνείες στον ακροατή και τον ερμηνευτή, υποδεικνύοντας ότι πρέπει να «ζωγραφίσουν για τον εαυτό τους την ερμηνεία που ταίριαζε στους ίδιους καλύτερα». Ο Kapustin είναι ένας Ρώσος συνθέτης εν ζωή, νέος στο ρεπερτόριό της Μαρτύνας, του οποίου αμέσως ερωτεύτηκε τη μουσική. Ενώ οι συνθέσεις του είναι πολύ απαιτητικές τεχνικά, οι πιανίστες αγαπούν να τις προσθέτουν στο ρεπερτόριό τους επειδή είναι εξαιρετικά ευχάριστες μέσα σε ένα ξεχωριστό μίγμα κλασικού και τζαζ χρώματος. Αυτές οι συγκεκριμένες παραλλαγές συντίθενται με βάση το αρχικό θέμα του «Rite of Spring» του Stravinsky, το οποίο σε αντάλλαγμα βασίζεται σε λαϊκό τραγούδι της Λιθουανία.
Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2019, ώρα 21.00 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων ΚΩΘ «Μελίνα Μερκούρη», Φράγκων 15, τηλ. 231 051 0551
Είσοδος ελεύθερη.