Για την πορεία εξέλιξης των εργασιών κατασκευής του Μετρό στη Θεσσαλονίκη μίλησε το βράδυ της ...
Τετάρτης (4/3) στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμαριάς, ο πρόεδρος της ΑΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Νίκος Ταχιάος, μετά από πρόσκληση του Δημάρχου Καλαμαριάς, Γιάννη Δαρδαμανέλη.
Στη διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε αναλυτικά στα στάδια και την πορεία του Μετρό και διευκρίνισε πως τον Απρίλιο του 2023 θα είναι έτοιμη να λειτουργήσει η βασική γραμμή και έξι μήνες μετά, η επέκταση της Καλαμαριάς.
Σε ότι αφορά την γραμμή επέκτασης της Καλαμαριάς, ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. εξήγησε πως η αρχική δημοπράτηση δεν περιλάμβανε καθόλου τις Ηλεκτρομηχανολογικές μελέτες. Σήμερα πρόσθεσε ότι, έχουν προχωρήσει οι Η/Μ μελέτες (για τις υπόλοιπες Ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις) και μέσα στην Άνοιξη θα γίνει ο διαγωνισμός, ώστε να προχωρήσουν οι εργασίες.
Επεσήμανε ωστόσο ότι υπάρχει η εκκρεμότητα με το εισιτήριο και διευκρίνισε πως σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης προωθείται η λύση του ψηφιακού συστήματος εισιτηρίου. Παράλληλα ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι θα προχωρήσει η προμήθεια 15 συρμών, προϋπολογισμού 108 εκατομμυρίων ευρώ, σε μια προσπάθεια να λειτουργήσει σε πρώτη φάση η γραμμή από την Καλαμαριάς έως το συντριβάνι.
Τέλος, έγινε εκτενής ανάλυση για τα αιτήματα σε επίπεδο μελετών επιφανείας οδού και τελικών διαμορφώσεων από την Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Παντελίδου.
Εξάλλου, ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ανταποκρινόμενος στο αίτημα της Δημοτικής Αρχής, εξήγησε πως είναι στις άμεσες προτεραιότητες να προωθηθούν οι απαραίτητες ρυμοτομικές παρεμβάσεις που προτείνει η Δημοτική Αρχή, αφού αυτές κρίνονται απαραίτητες για τη σωστή λειτουργία του σταθμού Αρετσού, ενώ θα επιτρέψουν την συνύπαρξη του σταθμού με το γήπεδο «Αριστοτέλης» στο οποίο αθλούνται καθημερινά εκατοντάδες παιδιά.
Ακολούθησαν οι τοποθετήσεις των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων οι οποίοι ζήτησαν να δοθούν χρονοδιαγράμματα για την εκτέλεση των εργασιών και έβαλαν το ζήτημα της διάνοιξης της οδού Πόντου, ζητώντας από την Δημοτική Αρχή να διεκδικήσει από την κεντρική κυβέρνηση το συνολικό ποσό που απαιτείται για τις απαλλοτριώσεις προκειμένου να ολοκληρωθεί η διάνοιξη της Πόντου που είναι απαραίτητη για τη σωστή και εύρυθμη λειτουργία του Μετρό. Πάνω στην αναγκαιότητα της διάνοιξης συμφώνησε και ο κ. Ταχιάος, καθώς όπως είπε χαρακτηριστικά, δεν μπορεί να χωρίσει η πόλη στα δύο, συνεπώς αποτελεί ζωτική ανάγκη για τη σωστή λειτουργία του Μετρό
Η συζήτηση για το Μετρό ολοκληρώθηκε με την ομιλία του Δημάρχου κ. Δαρδαμανέλη ο οποίος έκανε σαφές πως το Μετρό πρέπει να λειτουργήσει το συντομότερο δυνατό, ενώ παράλληλα, επεσήμανε, θα πρέπει να έχει και τη λιγότερη δυνατή όχληση, ιδιαίτερα στο εμπορικό κέντρο της Καλαμαριάς. «Μετρό χωρίς διανοιγμένη την οδό Πόντου θα είναι ένα μετρό μη λειτουργικό. Αυτό θα πρέπει να γίνει σαφές σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και γι αυτό θα εργαστούμε από κοινού, Δήμος και Αττικό Μετρό, μέχρι να επιτευχθεί η υλοποίηση των δύο αυτών έργων. ΄Αλλωστε είναι αστείο να «ρισκάρουμε» την λειτουργικότητα ενός έργου 1,6 δις. ευρώ για τις απαλλοτριώσεις αξίας 12 εκατομμυρίων ευρώ».
Πηγή:rthess.gr
Τετάρτης (4/3) στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμαριάς, ο πρόεδρος της ΑΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Νίκος Ταχιάος, μετά από πρόσκληση του Δημάρχου Καλαμαριάς, Γιάννη Δαρδαμανέλη.
Στη διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε αναλυτικά στα στάδια και την πορεία του Μετρό και διευκρίνισε πως τον Απρίλιο του 2023 θα είναι έτοιμη να λειτουργήσει η βασική γραμμή και έξι μήνες μετά, η επέκταση της Καλαμαριάς.
Σε ότι αφορά την γραμμή επέκτασης της Καλαμαριάς, ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. εξήγησε πως η αρχική δημοπράτηση δεν περιλάμβανε καθόλου τις Ηλεκτρομηχανολογικές μελέτες. Σήμερα πρόσθεσε ότι, έχουν προχωρήσει οι Η/Μ μελέτες (για τις υπόλοιπες Ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις) και μέσα στην Άνοιξη θα γίνει ο διαγωνισμός, ώστε να προχωρήσουν οι εργασίες.
Επεσήμανε ωστόσο ότι υπάρχει η εκκρεμότητα με το εισιτήριο και διευκρίνισε πως σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης προωθείται η λύση του ψηφιακού συστήματος εισιτηρίου. Παράλληλα ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι θα προχωρήσει η προμήθεια 15 συρμών, προϋπολογισμού 108 εκατομμυρίων ευρώ, σε μια προσπάθεια να λειτουργήσει σε πρώτη φάση η γραμμή από την Καλαμαριάς έως το συντριβάνι.
Τέλος, έγινε εκτενής ανάλυση για τα αιτήματα σε επίπεδο μελετών επιφανείας οδού και τελικών διαμορφώσεων από την Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Παντελίδου.
Εξάλλου, ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ανταποκρινόμενος στο αίτημα της Δημοτικής Αρχής, εξήγησε πως είναι στις άμεσες προτεραιότητες να προωθηθούν οι απαραίτητες ρυμοτομικές παρεμβάσεις που προτείνει η Δημοτική Αρχή, αφού αυτές κρίνονται απαραίτητες για τη σωστή λειτουργία του σταθμού Αρετσού, ενώ θα επιτρέψουν την συνύπαρξη του σταθμού με το γήπεδο «Αριστοτέλης» στο οποίο αθλούνται καθημερινά εκατοντάδες παιδιά.
Ακολούθησαν οι τοποθετήσεις των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων οι οποίοι ζήτησαν να δοθούν χρονοδιαγράμματα για την εκτέλεση των εργασιών και έβαλαν το ζήτημα της διάνοιξης της οδού Πόντου, ζητώντας από την Δημοτική Αρχή να διεκδικήσει από την κεντρική κυβέρνηση το συνολικό ποσό που απαιτείται για τις απαλλοτριώσεις προκειμένου να ολοκληρωθεί η διάνοιξη της Πόντου που είναι απαραίτητη για τη σωστή και εύρυθμη λειτουργία του Μετρό. Πάνω στην αναγκαιότητα της διάνοιξης συμφώνησε και ο κ. Ταχιάος, καθώς όπως είπε χαρακτηριστικά, δεν μπορεί να χωρίσει η πόλη στα δύο, συνεπώς αποτελεί ζωτική ανάγκη για τη σωστή λειτουργία του Μετρό
Η συζήτηση για το Μετρό ολοκληρώθηκε με την ομιλία του Δημάρχου κ. Δαρδαμανέλη ο οποίος έκανε σαφές πως το Μετρό πρέπει να λειτουργήσει το συντομότερο δυνατό, ενώ παράλληλα, επεσήμανε, θα πρέπει να έχει και τη λιγότερη δυνατή όχληση, ιδιαίτερα στο εμπορικό κέντρο της Καλαμαριάς. «Μετρό χωρίς διανοιγμένη την οδό Πόντου θα είναι ένα μετρό μη λειτουργικό. Αυτό θα πρέπει να γίνει σαφές σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και γι αυτό θα εργαστούμε από κοινού, Δήμος και Αττικό Μετρό, μέχρι να επιτευχθεί η υλοποίηση των δύο αυτών έργων. ΄Αλλωστε είναι αστείο να «ρισκάρουμε» την λειτουργικότητα ενός έργου 1,6 δις. ευρώ για τις απαλλοτριώσεις αξίας 12 εκατομμυρίων ευρώ».