Η Νότια Κορέα στοχεύει στην αντικατάσταση όλων των επιβατικών αμαξοστοιχιών με ντίζελ με νέα ηλεκτρικά έως το 2029, δήλωσε ο Πρόεδρος Moon Jae-in, σε μια κίνηση που θα μειώσει περίπου το 30% των εκπομπών άνθρακα από τα σιδηροδρομικά ταξίδια.

Ο Moon συμμετείχε σε μια δοκιμαστική λειτουργία ενός ηλεκτρικού τρένου πολλαπλών μονάδων.

«Θα αντικαταστήσουμε όλα τα επιβατικά τρένα ντίζελ με το KTX-Eum έως το 2029 και θα δημιουργήσουμε φιλικές προς το περιβάλλον σιδηροδρομικές μεταφορές σε εθνικό επίπεδο», δήλωσε ο Moon σε σταθμό στην ανατολική πόλη Wonju, σύμφωνα με το Reuters. 

Ο Moon συνέχισε: «Κάνοντας αυτό, θα μειώσουμε τους 70.000 τόνους εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, κάτι που ισοδυναμεί με τη φύτευση 10 εκατομμυρίων πεύκων και θα προχωρήσουμε σε μια κοινωνία ουδέτερη του άνθρακα».

Το τρένο, που κατασκευάστηκε από την Hyundai Rotem, παράγει μόνο περίπου το 70 τοις εκατό των εκπομπών που παράγονται από τρένα με κινητήρα ντίζελ, τα οποία παρήγαγαν συλλογικά 235.000 τόνους εκπομπών το 2019, σύμφωνα με την κρατική εταιρεία Korail Railroad Corp.

Όταν λειτουργεί, η τελική ταχύτητα του τρένου KTX-Eum είναι 260km / h (162mph), ελαφρώς πιο αργή από τα 300km / h των κανονικών τρένων KTX express.

Σε σύγκριση με τις αμαξοστοιχίες τύπου ατμομηχανής, η κατανεμημένη αμαξοστοιχία ισχύος έχει υψηλότερη απόδοση επιτάχυνσης και πέδησης, που ταιριάζει στο σιδηροδρομικό σύστημα της χώρας όπου η απόσταση μεταξύ σταθμών είναι σχετικά μικρότερη από άλλες χώρες.

Η Moon προωθεί μια «Πράσινη Νέα Συμφωνία»: ένα εξαετές σχέδιο που στοχεύει στην ενίσχυση των θέσεων εργασίας και στον περιορισμό της μεγάλης εξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα στην τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας. Η Moon δήλωσε ότι η Νότια Κορέα θα είναι ουδέτερη από τον άνθρακα έως το 2050.

Η πρωτοβουλία επικεντρώνεται στην επένδυση σε πιο φιλική προς το περιβάλλον ενέργεια και μεταφορές, όπως η ηλιακή ενέργεια και τα ηλεκτρικά και υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα, και η κατασκευή ψηφιακών υποδομών.

Ο επικεφαλής του Korail, Son Byung-seok, δήλωσε  ότι η εταιρεία στοχεύει να επεκτείνει τις υπηρεσίες υψηλής ταχύτητας από το 29% όλων των δρομολογίων στο 52% έως το 2024, στο πλαίσιο των σχεδίων της κυβέρνησης να διοχετεύσει 70 τρισεκατομμύρια γουόν (47 δισ. Λίρες) σιδηροδρομικά δίκτυα.

Ο άνθρακας αποτελεί σήμερα το 40 τοις εκατό του μίγματος ηλεκτρικής ενέργειας της Νότιας Κορέας, με ανανεώσιμη ισχύ σε λιγότερο από 6 τοις εκατό.

eandt.theiet.org/content/articles/2021/01/south-korea-to-phase-out-diesel-trains

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης

sidirodromikanea

أحدث أقدم