Ο Ιαπωνικός πύραυλος εδάφους-εδάφους επέστρεψε ανανεωμένος και ελαφρώς αποδυναμωμένος, πλην όμως ηλεκτρονικά full εξοπλισμένος..Αναμονή τέλος, σήμερα το πρωί (5/2, 09.00) η Suzuki μας αποκάλυψε επίσημα και με κάθε μεγαλοπρέπεια το υπέρτατο όπλο της στη μάχη των επιδόσεων και των εντυπώσεων. Το νέο Hayabusa είναι πλέον γεγονός, δίνοντας -επιτέλους- τέλος σε μια σειρά φημών και εικασιών που περισσότερο στόχο είχαν τη συλλογή “κλικ” παρά την ουσία του πράγματος.

Τρεις χρονιές ορόσημα, τρεις γενιές «γερακιών». Δεν υπάρχει εκεί έξω μοτοσυκλετιστής που να μην ξέρει το GSX1300R ή κατά κόσμον «Hayabusa». Τη μοτοσυκλέτα με χαρακτήρα ταγμένο στις επιδόσεις, που ακόμα και σταθμευμένη φαντάζει έτοιμη για την εκκίνηση κάποιου αγώνα dragster. Με τα χρόνια, οι οξείες γωνίες των προσδοκιών αμβλύνθηκαν ελαφρώς στο όνομα του καθωσπρεπισμού των μειωμένων ρύπων, αυτό ωστόσο δε σήμανε και το τέλος της υπερβολής από το Hamamatsu (περισσότερα για την ιστορία του μοντέλου μπορείτε να δείτε εδώ)

Στο πέρασμα του χρόνου, οι αλλαγές που χαρακτήρισαν το ιαπωνικό γεράκι άλλωστε ήταν πάντα ουσίας και από αυτή τη φόρμουλα δεν ξέφυγε ούτε το υπερτροφικό GSX-R του 2021. Αν περιμένατε δηλαδή μετά από τόσα χρόνια –από το 2008– κάποια από λευκό χαρτί μοτοσυκλέτα, θα απογοητευτείτε. Αν περιμένατε μια μοτοσυκλέτα που αγαπήσατε όσο πιο σύγχρονη και ασφαλή γίνεται, τότε εδώ είστε.

Κινητήρας σταθερή αξία

Ξεκινώντας εκ των έσω, ο κινητήρας είναι ο παλιός γνώριμος των 1.340cc. Το τετρακύλινδρο, υγρόψυκτο μηχανικό σύνολο έχει φρεσκαριστεί με κριτήριο την απόδοση και την αντοχή, με το εύρος της βέλτιστης απόδοσής του να είναι πλέον στο χαμηλό/μεσαίο φάσμα του στροφόμετρου, που όπως αναφέρουν και οι Ιάπωνες «χρησιμοποιείται συχνότερα στην καθημερινή οδήγηση». Μαζί με την επανασχεδιασμένη εξάτμιση ένα νέο φιλτροκούτι, το Euro5 γίνεται πραγματικότητα και εδώ αξίζει μια άνω τελεία.

Όπως διαβάσατε, δεν κάναμε λόγο ούτε για υπερτροφοδότηση ούτε για τους 250+ ίππους της μέχρι σήμερα παραπληροφόρησης. Απέναντι στις φήμες λοιπόν, η αλήθεια φέρνει 190Ηp/9.700rpm και 150Nm/7.000rpm, δηλαδή μικρότερη ισχύ και ροπή σε σχέση με το 2ης γενιάς, που απέδιδε αντίστοιχα 197Ηp/9.500rpm και 155Nm/7.200rpm. Και όμως, οι επιδόσεις δεν πέφτουν, αντίθετα βελτιώνονται στις επιταχύνσεις, με την τελική να είναι στα ίδια επίπεδα των 299+km/h και τα 0-100km/h και 0-200km/h να έρχονται σε 3,2’’ και 6,8’’ αντίστοιχα (από 3,4” και 6,9”). Φαίνεται όμως πως αυτή η πιο “γεμάτη” απόδοση στις χαμηλομεσαίες στροφές έχει και το τίμημά της, καθόσον η Suzuki δηλώνει μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου στο νέο Hayabusa (14,9Km/lt έναντι 17,6Km/lt στο προηγούμενο).

Full electronic

Τα παραπάνω γίνονται διαχειρίσιμα χάρη στο νέο ηλεκτρονικό –Ride by Wire- γκάζι αλλά και τη νέα υπερπλήρη σουίτα ηλεκτρονικών βοηθημάτων ονόματι Suzuki Intelligent Ride System (SIRS). Εδώ μιλάμε για ένα φεστιβάλ συστημάτων που κάνουν το γεράκι.. καναρίνι κατά το δοκούν του αναβάτη.


Στο SIRS συναντάμε:


• Suzuki Drive Mode Selector Alpha (SDMS-a) με 3 εργοστασιακά ρυθμισμένες επιλογές και 3 διαθέσιμα προς ρύθμιση modes ανάλογα με τις προτιμήσεις του αναβάτη


• Motion Track Traction Control System (10 modes +Off)


• Power Mode Selector (3 modes)


• Quick Shifter +/- (2 modes +Off)


• Anti-lift Control System (10 modes +Off)


• Engine Brake Control System (3 modes +Off)


• Active Speed Limiter


• Launch Control System (3 modes)


• Emergency Stop Signal


• Suzuki Easy Start System


• Low RPM Assist


• Cruise Control


• Combined Brake System


• Motion Track Brake System


• Slope Dependent Control System


• Hill Hold Control System

Η πληροφορία για όλα τα παραπάνω καταλήγει στον αναβάτη μέσω ενός συνδυασμού αναλογικού και ψηφιακού πάνελ οργάνων. Τα χειριστήρια στο ανασχεδιασμένο τιμόνι είναι εξίσου νέα, ενώ όλοι οι φωτισμοί δεν θα μπορούσαν να είναι τίποτα άλλο από Led.

Ο εξοπλισμός των περιφερειακών είναι αναμφίβολα κορυφαίος, με τα νέα να μας έρχονται μέσα από ένα πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι 43mm της KYB και τις ακτινικές δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων Stylema της Brembo, οι οποίες συνεργάζονται με δίσκους διαμέτρου 320mm (πίσω παραμένει η μονοπίστονη δαγκάνα της Nissin και ο δίσκος των 260mm). Tα φρένα διαθέτουν πλέον και συνδυασμένη λειτουργία, ενώ ελαστικά πρώτης τοποθέτησης παραμένουν της Bridgestone και είναι τα νέα S22 (από ΒΤ-015). Tέλος, νέες είναι και οι ζάντες, που πλέον διαθέτουν 7 μπράτσα.


Εμφάνιση στα πρότυπα Hayabusa

Τελευταίο μα όχι πιο ασήμαντο, το κομμάτι της εμφάνισης. Το σμιλεμένο σε αεροδυναμική σήραγγα παρουσιαστικό διατηρείται, αποκτά ωστόσο πιο τονισμένα τα εμφατικά του σημεία, όπως οι πλάγιοι αβυσσαλέοι αεραγωγοί δίπλα στους οποίους συναντάμε και το χαρακτηριστικό ιδεόγραμμα. Δύσκολο το έργο των σχεδιαστών, που με τους περιορισμούς της αεροδυναμικής φόρμας ίσως κατηγορηθούν για έλλειψη φαντασίας, με το νέο Hayabusa να φέρνει λίγο σε.. ντοπαρισμένο GSX-R του 2012. Ευτυχώς, όπου υστέρησαν οι σχεδιαστές, ήρθαν για να ρεφάρουν οι μηχανικοί.

Στο δια ταύτα αυτής της πρώτης επαφής με μια από τις πιο σημαντικές μοτοσυκλέτες της χρονιάς (και όλων των εποχών φυσικά), έχουμε μπροστά μας ένα θεριό που προσπαθεί να εξημερωθεί κυρίως με τρόπο ηλεκτρονικό, δίχως τα δεσμά του Euro5 να το επηρεάζουν σημαντικά. Αυτοί που το επέλεξαν στις δύο προηγούμενες γενιές του θα βρουν τη φυσική του εξέλιξη στην τρίτη χωρίς σχεδόν καμιά απόκλιση από το στόχο, που πλέον δεν είναι μόνον οι απόλυτες επιδόσεις αλλά και η ασφάλεια. Οξύμωρο σχήμα ο πιο «καθημερινός» προσανατολισμός που φέρνει το 2021, αποσκοπώντας σε περαιτέρω αξιοπιστία του κινητήρα. Η Suzuki άλλωστε –όπως προστάζει η Ιαπωνική φιλοσοφία γενικότερα- πορεύεται με γνώμονα τη βαθιά ουσία και όχι τον εντυπωσιασμό. Η έμφαση στην ποιότητα κατασκευής, στη συναρμογή υλικών και στην αντοχή στο χρόνο εξάλλου είναι έννοιες συνυφασμένες με την ιστορία του εργοστασίου.

Πότε και πόσο

Το νέο Hayabusa θα βρίσκεται στη χώρα μας μέσα στον ερχόμενο Μάρτιο και η τιμή του εκτιμάται πως θα βρίσκεται λίγο παραπάνω από τα 20.000€. Μείνετε συντονισμένοι καθώς θα επανέλθουμε με αναλυτικότερο άρθρο, εμβαθύνοντας στις τεχνικές λεπτομέρειες αυτού του εμβληματικού μοντέλου.

Για τους φίλους του μοντέλου που επιθυμούν να το αποκτήσουν πρώτοι, η Suzuki δημιούργησε ένα mιcrosite μέσα από το οποίο μπορούν να προβούν σε κράτηση. anatakti

أحدث أقدم