Ενημερωτική εκστρατεία για την πρόληψη της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης αρχίζει ο δήμος Βόλβης, στο πλαίσιο της καμπάνιας του Συμβουλίου της Ευρώπης «ΕΝΑ στα ΠΕΝΤΕ».
Οι δράσεις αυτές περιλαμβάνουν:
1. Διοργάνωση ενημερωτικών εκδηλώσεων με το Δήμο ή με συλλόγους γονέων και κηδεμόνων δημοτικών σχολείων προκειμένου τα μηνύματα να φτάσουν σε όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς.
2. Διοργάνωση υπαίθριων εκδηλώσεων για την αποφυγή συνωστισμού.
3. Διοργάνωση διαδικτυακών ομιλιών.
4. Αναπαραγωγή του ενημερωτικού υλικού (έντυπου και ηλεκτρονικού) προκειμένου να διανεμηθεί δωρεάν στους δημότες.
Σε τηλεδιάσκεψη που είχε ο δήμαρχος Βόλβης Διαμαντής Λιάμας, η αντιδήμαρχος Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού Μαρία Δαγκλή και η εντεταλμένη δημοτική σύμβουλος Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Στέλλα Σαλέπη, με τη συντονίστρια της καμπάνιας «ΕΝΑ στα ΠΕΝΤΕ» του Συμβουλίου της Ευρώπης στην Ελλάδα και βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης της ΝΔ Έλενα Ράπτη, επισημάνθηκε ότι το Συμβούλιο της Ευρώπης θεωρεί πως ένας από τους καλύτερους τρόπους διάδοσης των μηνυμάτων για την πρόληψη της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης στην κοινωνία είναι μέσα από την τοπική αυτοδιοίκηση, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη συνεργασία με τους δήμους, προκειμένου τα μηνύματα να φτάσουν στους πολίτες άμεσα και αποτελεσματικά.
Η καμπάνια «ΕΝΑ στα ΠΕΝΤΕ»
Οι δράσεις για την εκστρατεία ενημέρωσης «ΕΝΑ στα ΠΕΝΤΕ» περιλαμβάνει σειρά από δράσεις, όπως το γεγονός ότι έχουν μοιραστεί περισσότερα από 255.000 αντίτυπα από το έντυπο υλικό του Συμβουλίου της Ευρώπης: το παραμύθι «Η Κίκο και το Χέρι», το έντυπο «Ο Κανόνας των Εσωρούχων» με οδηγίες για γονείς και το φυλλάδιο «7 τηλεφωνικές γραμμές βοήθειας».
Αξίζει να σημειωθεί ότι το παραμύθι «Η Κίκο και το Χέρι» είναι ειδικά διαμορφωμένο σε απτική μορφή για παιδιά τυφλά ή με προβλήματα όρασης με το κείμενο και τη λεκτική περιγραφή των εικόνων σε κώδικα-γραφή μπράιγ και την ανάγλυφη αποτύπωση των εικόνων, ώστε να διαβάζονται μέσω της αφής. Πρόκειται για μια εξαιρετική πρωτοβουλία του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, σε δύο γλώσσες (ελληνικά και αγγλικά), που δίνει τη δυνατότητα να αναπαραχθεί και να διανεμηθεί το παραμύθι σε συμπολίτες μας και παιδιά που αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης, διευρύνοντας έτσι ακόμη περισσότερο τον αριθμό των πολιτών που ενημερώνονται για το μεγάλο αυτό θέμα.
Το νέο ελληνικό «εργαλείο» της καμπάνιας «ΕΝΑ στα ΠΕΝΤΕ», είναι μια ιστορία κινουμένων σχεδίων, ένα 3D animation που ονομάζεται «Το Μυστικό της Νίκης», μέσα από το οποίο περνούν με τρόπο οπτικοακουστικό, εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό, όλα τα μηνύματα της καμπάνιας σε γονείς, εκπαιδευτικούς αλλά κυρίως σε παιδιά. Η ιστορία προβάλλεται και στη νοηματική γλώσσα για κωφάλαλα παιδιά καθώς και με ελληνικούς υπότιτλους για βαρήκοα παιδιά.
Δήμοι και Περιφέρειες με δική τους πρωτοβουλία ή με την υποστήριξη επιχειρήσεων στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης επιλέγουν να αναπαράξουν και να διανείμουν αντίτυπα πάντα σε συνεργασία με την καμπάνια.
Τον Μάιο 2018 κυκλοφόρησε το δεύτερο 3D animation με τίτλο «Το Μυστικό της Νίκης 2 – Η περιπέτεια του Βίκτωρα», στην υλοποίηση του οποίου υπήρξε συνεργασία με την Επιτροπή Lanzarote του Συμβουλίου της Ευρώπης και μετά από προτροπή της να δημιουργηθεί μια ιστορία με πρωταγωνιστή ένα αγόρι του Δημοτικού, που δέχεται σεξουαλική παρενόχληση από μεγαλύτερο (16χρονο) αγόρι, καθώς θύτες σεξουαλικής κακοποίησης είναι συχνά μεγαλύτερα αγόρια.
Και οι δύο ιστορίες κινουμένων σχεδίων έχουν λάβει την έγκριση του Συμβουλίου της Ευρώπης και τη θετική γνωμοδότηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής του υπουργείου Παιδείας, ενώ δημιουργήθηκε και «Το Μυστικό της Νίκης 3-Η δύναμη της Βερονίκης», όπου η ηρωίδα, ένα κορίτσι σε αναπηρικό αμαξίδιο, δέχεται σεξουαλική παρενόχληση από κάποιον άγνωστο και με τη βοήθεια των φίλων της επιλέγει να απευθυνθεί σε έναν αστυνομικό.