Έντονες αντιδράσεις τόσο στο επιβατικό κοινό (σ.σ. 150.000 μετακινούνται κατά μέσο όρο από Τρίκαλα με τα τρένα καθ’ έτος), όσο και στους θεσμικούς παράγοντες προκαλεί η περικοπή των δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Δυτική Θεσσαλία.
Όπως αποκάλυψε το trikalavoice.gr από τις 18 του μηνός Τρίκαλα και Καλαμπάκα θα συνδέονται με Αθήνα μόλις με… ένα δρομολόγιο τη μέρα!!!… Οι αντιδράσεις ήταν άμεσες.

Επικοινωνία Σκρέκα Κεφαλογιάννη για την ακύρωση του δρομολογίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Άμεση ήταν η αντίδραση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα, μετά το ζήτημα που προέκυψε με την απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ακυρώσει το δρομολόγιο ανταπόκρισης της Καλαμπάκας και των Τρικάλων με τον σταθμό «Παλαιοφάρσαλα».

Ο κ. Σκρέκας επικοινώνησε με τον αρμόδιο Υφυπουργό Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη, προκειμένου να εκφράσει τον προβληματισμό του για την αιφνίδια απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων, δεδομένου ότι από εδώ και στο εξής μόλις ένα δρομολόγιο θα συνδέει καθημερινά την Αθήνα με την Καλαμπάκα και τα Τρίκαλα.


Ο κ. Κεφαλογιάννης δεσμεύθηκε ότι θα εξετάσει το θέμα και θα αναζητήσει τις αιτίες της απόφασης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία ελήφθη ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η καλοκαιρινή περίοδος όταν διαχρονικά ο αριθμός των επισκεπτών στην περιοχή αυξάνεται.

Ο Τρικαλινός Υπουργός πρόσθεσε ότι η διακοπή του δρομολογίου αντίκειται στην προώθηση της μετακίνησης των πολιτών με μέσα σταθερής τροχιάς που είναι φιλικά προς το περιβάλλον, όπως είναι το τρένο το οποίο κινείται με ηλεκτρισμό και όχι με ορυκτά καύσιμα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Επισήμανε ότι πολλοί επισκέπτες και τουρίστες επιλέγουν κατά προτεραιότητα το τρένο προκειμένου να επισκεφτούν τον εμβληματικό τουριστικό προορισμό των Μετεώρων.

Επικοινωνία Χρ. Μιχαλάκη με υπουργείο Μεταφορών και Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το δρομολόγιο στον Παλαιοφάρσαλο

Άμεσες ήταν οι ενέργειες του Χρήστου Μιχαλάκη, σχετικά με το θέμα που προέκυψε με την ακύρωση του δρομολογίου ανταπόκρισης Καλαμπάκας και Τρικάλων με τον σταθμό στον Παλαιοφάρσαλο.

Ο Αντιπεριφερειάρχης επικοινώνησε από την πρώτη στιγμή, τόσο με το υπουργείο Μεταφορών όσο και με την Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκφράζοντας τον προβληματισμό του για αυτή την απόφαση, που υποβαθμίζει ακόμη περισσότερο τη σιδηροδρομική σύνδεση του Νομού.

Παράλληλα, έθεσε επί τάπητος τα προβλήματα που δημιουργούνται, τόσο στο επιβατικό κοινό των Τρικάλων, που τόσα χρόνια εμπιστεύεται και μετακινείται με το τρένο, όσο και στον τουριστικό κλάδο, καθώς το συγκεκριμένο δρομολόγιο εξυπηρετούσε μεγάλο αριθμό επισκεπτών, ιδιαίτερα κατά την τουριστική περίοδο. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι με τον τουρισμό να προσπαθεί να βρει τα πατήματά του μετά την άρση των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας, η κίνηση αυτή αποτελεί ένα ιδιαίτερα ισχυρό πλήγμα.

Στις επαφές του ο Αντιπεριφερειάρχης τόνισε ακόμη, πως πλέον μόνο ένα δρομολόγιο θα συνδέει καθημερινά την Αθήνα με την Π.Ε. Τρικάλων, με ότι αυτό συνεπάγεται για την εξυπηρέτηση των επιβατών. Επεσήμανε μάλιστα, πως απαιτείται ενίσχυση και όχι μείωση των δρομολογίων, καθώς στην περιοχή μας το ενδιαφέρον του επιβατικού κοινού είναι μεγάλο, ενώ και η προσβασιμότητα των επισκεπτών θα πρέπει να είναι ανεμπόδιστη.

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ Του Σταύρου Τραγάνη προς Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας

Έντονες αντιδράσεις προκαλεί στη δυτική Θεσσαλία η νέα περικοπή δρομολογίων της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκα – Παλαιοφάρσαλος των έτσι κι αλλιώς ελάχιστων δρομολογίων τα οποία εξυπηρετούσαν την περιοχή. Υπάρχει πλέον διάχυτος ο φόβος πως η γραμμή οδεύει σε οριστική εγκατάλειψη και ότι η δυτική Θεσσαλία θα μείνει τελικά χωρίς τρένο. Αποτελεί πλέον γεγονός ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν δείχνει το απαιτούμενο ενδιαφέρον για την περιοχή μας και αδιαφορεί για την εκτέλεση των υποχρεώσεων που προκύπτουν από τη σύμβαση για την επιδότηση των τοπικών δρομολογίων. Προηγήθηκαν η κατάργηση των απευθείας πρωινών δρομολογίων με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και η μεγάλη αύξηση των τιμών στα εισιτήρια ώστε να πετύχουν τον μηδενισμό της επιβατικής κίνησης. Και όλα αυτά τον καιρό που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξακολουθεί να επιδοτείται από το ελληνικό κράτος ετησίως με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, υποτίθεται για τις άγονες γραμμές της περιφέρειας.

Δυστυχώς η σιδηροδρομική απομόνωση θα επιφέρει επίσης ισχυρότατο πλήγμα στον τουρισμό της ευρύτερης περιοχής σε μία περίοδο που οι τουριστικές επιχειρήσεις πλήττονται βάναυσα από την οικονομική κρίση και την πανδημία. Επίσης γνωρίζετε πολύ καλά ότι για την ηλεκτροκίνηση Καλαμπάκας – Παλαιοφαρσάλου και για τον διαγωνισμό που ήταν να ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2018, δεν υπάρχει κάποια θετική εξέλιξη και σέρνεται χρονικά η όλη διαδικασία σε δικαστικές εμπλοκές. Η νέα εξέλιξη θα πρέπει να κινητοποιήσει όλους τους φορείς, προκειμένου να αποτραπεί η λανθασμένη πρωτοβουλία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Eπερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης : Τι πρωτοβουλίες σκοπεύει να πάρει για την περαιτέρω ανάδειξη του θέματος;

Ο επερωτών

Σταύρος Θ. Τραγάνης

Επιστολή Μπουτίνα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Στα πλαίσια της επανεκκίνησης του τουρισμού στη χώρα , σας παρακαλώ όπως μας ενημερώσετε πότε θα επανέλθουν τα τακτικά δρομολόγια του ΟΣΕ , με τερματικό σταθμό την Καλαμπάκα . Ο λόγος της ερώτησης μου είναι μετά από αλλεπάλληλα ερωτήματα από tour operators και τουριστικές επιχειρήσεις της περιοχής των Μετεώρων , ώστε να αρχίσουν να προγραμματίζουν μεταφορές επισκεπτών από Αθήνα προς τα Μετέωρα . Γνωρίζετε ότι στην προ πανδημίας εποχή , η γραμμή αυτή παρουσίαζε αυξημένη πληρότητα από αλλοδαπούς και ημεδαπούς επισκέπτες της ευρύτερης περιοχής των Μετεώρων .

Παράλληλα , θα ήθελα να σας επιστήσω την προσοχή για την συνεχή λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι τον τερματικό σταθμό της Καλαμπάκας. Πληροφορίες αναφέρουν ότι από την πλευρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενδέχεται να σταματήσουν τα δρομολόγια και να εξυπηρετούνται οι πελάτες από λεωφορεία από και προς τον Παλαιοφάρσαλο . Σας γνωστοποιώ ότι η συγκεκριμένη αμαξοστοιχία εξυπηρετεί μεγάλο αριθμό επισκεπτών προς και από τα Μετέωρα και θα πρέπει να δείτε με ιδιαίτερη προσοχή το συγκεκριμένο θέμα ιδιαίτερα κατά την τουριστική περίοδο και ιδιαίτερα τώρα στην επανεκκίνηση του τουρισμού που το ποσοστό υποδομών και προσβασιμότητας θα πρέπει η χώρα μας να είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο. Επίσης η μεταφορά με τραίνο είναι στις πρώτες θέσεις επιλογής μεταφορικού μέσου σε όλους τους αλλοδαπούς τουρίστες της χώρας μας .

Στη διάθεση σας για περαιτέρω διευκρινίσεις

Με εκτίμηση

Ο ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΜΠΟΥΤΙΝΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Οργισμένη δήλωση του βουλευτή Σάκη Παπαδόπουλου

Η απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ – εταιρείας επιδοτούμενης από το ελληνικό κράτος – να αγνοήσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις για την επιδότηση και να καταργήσει τη σιδηροδρομική σύνδεση της Δυτικής Θεσσαλίας είναι απαράδεκτη, εξοργιστική. Γίνεται σε μια περίοδο που συνειδητοποιείται η τεράστια συμβολή του σιδηρόδρομου στην ασφάλεια των μετακινήσεων – στη περιβαλλοντική προστασία – στη πράσινη μετάβαση και σχεδιάζεται η επέκταση αυτής της σύνδεσης προς την Σιάτιστα – Κοζάνη – Αλβανία – Βαλκάνια – Κεντρική Ευρώπη , προς την Ήπειρο – Ηγουμενίτσα – Ιταλία.

Η Κυβέρνηση οφείλει να παρέμβει άμεσα για την επαναδρομολόγηση όλων των σιδηροδρομικών μετακινήσεων από Καλαμπάκα – Τρίκαλα – Καρδίτσα προς την Αθήνα και Θεσσαλονίκη και την προώθηση της ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής.

Οι Φορείς Αυτοδιοίκησης και οι πολιτικοί εκπρόσωποι της Δυτικής Θεσσαλίας οφείλουμε να συνεργαστούμε για την επιτάχυνση των τελικών αποφάσεων για τις επεκτάσεις και την ένταξή τους στα χρηματοδοτούμενα διευρωπαϊκά δίκτυα μετακινήσεων.

Εντονη ανησυχία Παπαστεργίου για τις αποφάσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Την έντονη ανησυχία του «για την αναστολή δρομολογίων στη γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και τη δρομολόγηση λεωφορείων» εκφράζει με επιστολή του στη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο Δήμαρχος Τρικκαίων, Δημήτρης Παπαστεργίου.

Στην επιστολή επισημαίνει ότι από τις ενέργειες « διαφαίνεται ορατό το ενδεχόμενο κατάργησης μιας ιστορικής και με εξαιρετικά μεγάλη ιστορική και κοινωνική σημασία γραμμή». Και τονίζει ότι η σημασία της γραμμής φαίνεται από δύο στοιχεία:

«- η μετακίνηση πολιτών από Τρίκαλα και Καλαμπάκα για λόγους σπουδών, ασθενείας, επαγγελματικούς, αναψυχής

– η χρήση της γραμμής για τουριστικούς λόγους, προς Μετέωρα και τον Μύλο των Ξωτικών, με εκατοντάδες χιλιάδες επισκέψεις ετησίως

αποτελούν καθημερινότητα για χιλιάδες τρικαλινούς/ες».

Ο κ. Παπαστεργίου συνεχίζει:

«Αδυνατώ να αντιληφθώ τους λόγους, που οδήγησαν απρόσμενα σε μια τέτοια απόφαση. Ειδικά από τη στιγμή που η γραμμή εξυπηρετείται με ικανότατο αριθμό εισιτηρίων, από όλον τον νομό Τρικάλων.

Το όλο θέμα προτίθεμαι να το φέρω προς συζήτηση στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Τρικκαίων, προκειμένου να εκφραστούν όλες οι απόψεις και να συζητηθούν όλα τα ενδεχόμενα.

Είμαι σίγουρος ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα επανεξετάσει την απόφασή της, θα σεβαστεί την ιστορία μιας από τις παλαιότερες σιδηροδρομικές γραμμές στη χώρα, θα σταθμίσει τα κοινωνικά οφέλη από τη χρήση της και θα ενισχύσει την αναπτυξιακή πορεία μιας ολόκληρης περιοχής, ακριβώς στο κέντρο της Ελλάδας – κόμβος συγκοινωνιών και αναπτυξιακής προοπτικής».

trikalavoice.gr

sidirodromikanea
أحدث أقدم