Για την ομορφιά στην Αρχαία Ελλάδα, που είναι μία από τις πιο γοητευτικές εποχές στην ιστορία, μίλησε ο πρόεδρος του Ομίλου L’Oréal, Jean-Paul Agon, κατά την παρουσίαση της μεγάλης, εμβληματικής, αρχαιολογικής έκθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, με τίτλο «Κάλλος. Η Υπέρτατη Ομορφιά».

Η έκθεση, που θα διαρκέσει έως τις 16 Ιανουαρίου 2022, δημιούργησε ο π. διευθυντής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, γενικός διευθυντής του Μουσείου της Ακρόπολης καθηγητής Νικόλαος Χρ. Σταμπολίδης και επιμελούνται ο ίδιος και ο επιμελητής Αρχαιοτήτων, Δρ Ιωάννης Δ. Φάππας, πραγματοποιείται σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Η επιθυμία για ομορφιά υπάρχει από την αρχή της ανθρωπότητας. Είναι ένα παγκόσμιο ιδανικό που ξεπερνά το χρόνο, τις χώρες και τους πολιτισμούς.

Αφοσιωμένη στην ομορφιά για πάνω από έναν αιώνα, η L’Oréal πάντα προσπαθεί να εξερευνήσει τη συμβολή διαφορετικών πολιτισμών στην ομορφιά και έχει συμμετάσχει σε έρευνες, εκθέσεις και βιβλία και είναι η πρώτη φορά που η εταιρία υποστηρίζει μια έκθεση αποκλειστικά αφιερωμένη στην ομορφιά στην Αρχαία Ελλάδα.

Ανοίγοντας την εκδήλωση, ο κ. Agon, είπε: «Οι μεγαλύτεροι στοχαστές της εποχής εφηύραν το όραμα και το ιδανικό του Κάλλους, όπου η ομορφιά και η αισθητική συνδέονται στενά με τις αξίες και τις αρετές.

Το Κάλλος είναι ένα τέλειο παράδειγμα της ιδέας της ομορφιάς μέσα και έξω, στο σώμα και την ψυχή, που μπορούμε να δούμε ακόμα και σήμερα.

Αποδεικνύει πως η ομορφιά μπορεί να είναι μια ισχυρή δύναμη για το καλό, που κινεί τον κόσμο. Είμαστε υπερήφανοι που υποστηρίζουμε αυτήν τη διορατική έκθεση, που είναι θεμελιώδης για τον πολιτισμό.

Είμαι πεπεισμένος ότι το «Κάλλος, η Υπέρτατη Ομορφιά» θα έχει απήχηση στις καρδιές των ανθρώπων».

Παίρνοντας τον λόγο, η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνη Σάντρα Μαρινοπούλου, ανέφερε: «Η ιδέα της έκθεσης ξεκίνησε κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης που είχαμε με τον πρόεδρο του Ομίλου L’Oréal, Jean Paul Agon, το καλοκαίρι του 2019, σχετικά με το πώς συνέβαλαν οι αρχαίοι Έλληνες στην έννοια της ομορφιάς.

Έτσι γεννήθηκε η ιδέα για μία έκθεση με θέμα το «Κάλλος», η οποία θα αποτελούσε φυσική συνέχεια προηγούμενων αρχαιολογικών εκθέσεών μας που εστιάζουν στον Άνθρωπο, όπως ο Έρωτας, η Υγεία, ο Θάνατος.

Συναισθηματικά, θα συμβούλευα κάθε επισκέπτη, φεύγοντας από την έκθεση, να έχει συνειδητοποιήσει την αξία της εσωτερικής ομορφιάς, ότι δηλαδή, εκτός από όμορφος στο σώμα, έχει αξία να είναι κανείς όμορφος στην ψυχή, καλός και αγαθός, όπως έλεγαν οι αρχαίοι».

Θεϊκό. Δαιμονικό. Αρχαϊκό. Κλασικό. Ελληνιστικό. Αθλητικό και Ηρωικό. Κάλλος θνητών: Το Κάλλος είναι ένα ιδεώδες που αναπτύχθηκε στην αρχαία ελληνική σκέψη, εκφράστηκε μέσα από τα ποιήματα των επικών (8ος αι. π.Χ.) και λυρικών (7ος – 6ος αι. π.Χ.) ποιητών,

αρχικά ως εξωτερική ομορφιά και αποκρυσταλλώθηκε σταδιακά μέσα από κείμενα φιλοσόφων από τον 6ο αι. π.Χ. και εξής, οι οποίοι αναφέρθηκαν σε αυτό ως συνδυασμό της φυσικής εμφάνισης και των αρετών της ψυχής.

Σε αυτή τη διάσταση του κάλλους επικεντρώνεται και η έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, αναδεικνύοντας τη συμβολή της αρχαίας Ελλάδας στον καθορισμό της έννοιας της ομορφιάς έως και σήμερα.

Τριακόσιες εμβληματικές αρχαιότητες από πενήντα δύο μουσεία, Συλλογές και Εφορείες Αρχαιοτήτων σε όλη την ελληνική επικράτεια, την Ιταλία (την Ιταλική χερσόνησο και τη Σικελία) και το Βατικανό,

παρουσιάζονται στη συντριπτική πλειονότητά τους για πρώτη φορά εκτός των μουσείων προέλευσής τους και συναντώνται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, για να αποδώσουν ολοκληρωμένα το ιδεώδες του Κάλλους.

Τα εκθέματα που επιλέχθηκαν χρονολογούνται κυρίως από τον 7ο έως και τον 1ο αι. π.Χ., δηλαδή από την Αρχαϊκή έως και την Ελληνιστική περίοδο και συμπληρώνονται από ελάχιστα έργα των ρωμαϊκών χρόνων, σε περιπτώσεις όπου πρωτότυπα έργα των προηγούμενων περιόδων έχουν σωθεί μόνο σε αντίγραφα.

Στην παρούσα έκθεση το κάλλος αποτυπώνεται μέσα από έναν τεράστιο πλούτο και ποικιλία αρχαιοτήτων, όπως αγάλματα, αγγεία, όστρακα κάτοπτρα, κοσμήματα, αρωματοδόχα ληκύθια, χρηστικά είδη καλλωπισμού (κρέμες, χρώματα κτλ), πήλινα, λίθινα, μετάλλινα έργα και τερακότες διαφόρων περιόδων, κυρίως αρχαϊκά, κλασικά και ελληνιστικά, ειδώλια, εργαλεία κόμμωσης, όπως σιδερένια ψαλίδια, χτενάκια κ.ά

Η επιλογή της γεωγραφικής προέλευσης των αντικειμένων έγινε με βάση συγκεκριμένα κριτήτρια: τα εκθέματα προέρχονται από ολόκληρη τη μητροπολιτική και νησιωτική Ελλάδα για να γίνει έτσι κατανοητή η συμμετοχή των περισσοτέρων πόλεων της ελληνικής αρχαιότητας και η διάχυση της έννοιας του Κάλλους σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερα κοινωνικά στρώματα.

Η έκθεση φιλοξενεί επίσης αντίστοιχο αριθμό αρχαιοτήτων από τη Μεγάλη Ελλάδα για να μπορέσει ο επισκέπτης να κατανοήσει το φαινόμενο της διασποράς της έννοιας του Κάλλους και στις αποικίες της Δύσης.

Σημειώνεται πως για περισσότερα από 100 χρόνια, η L’Oréal είναι αφοσιωμένη στην ομορφιά. Με το μοναδικό διεθνές χαρτοφυλάκιό της, που αποτελείται από 35 διαφορετικές και αλληλοσυμπληρούμενες μάρκες, ο ‘Όμιλος σημείωσε κατά το 2020 πωλήσεις ύψους 27,99 δισ. ευρώ, ενώ απασχολεί 85.400 άτομα παγκοσμίως.

Αποτελώντας την κορυφαία εταιρεία ομορφιάς παγκοσμίως, η L’Oréal είναι παρούσα σε όλα τα δίκτυα διανομής: κανάλια ευρείας διανομής, πολυκαταστήματα, φαρμακεία, κομμωτήρια, καταστήματα αφορολόγητων ειδών, επώνυμα καταστήματα λιανικής και ηλεκτρονικό εμπόριο.

Η έρευνα και η καινοτομία, καθώς και μία εξειδικευμένη ερευνητική ομάδα 4.000 ατόμων, αποτελούν τον πυρήνα της στρατηγικής της εταιρίας, που στοχεύει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες ομορφιάς σε όλο τον πλανήτη.

Η δέσμευση της L’Oréal για τη βιωσιμότητα για το 2030 καθορίζει φιλόδοξους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης σε ολόκληρο τον Όμιλο και στοχεύει στην ενδυνάμωση του οικοσυστήματός του για μια πιο περιεκτική και βιώσιμη κοινωνία.
vradini.gr
أحدث أقدم