Μεταξύ των χωρών της Ευρώπης η Νορβηγία είναι αυτή που έχει πετύχει το «ηλεκτρικό θαύμα», καθώς με μια σειρά μέτρων -από επιδοτήσεις μέχρι δωρεάν στάθμευση και διόδια- έχει πετύχει τα περισσότερα αυτοκίνητα που ταξινομούνται να είναι ηλεκτρικά.

Μάλιστα το ποσοστό αυτό έφτασε το 77,55 το Σεπτέμβριο που μας πέρασε, νούμερο που είναι με διαφορά το πιο μεγάλο στην Ευρώπη.

Hαντιμετώπιση όμως των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να αλλάξει στο μέλλον, καθώς η αλλαγή στην κυβέρνηση της χώρας -πρωθυπουργός θα είναι εκτός απροόπτου ο Jonas Gahr Støre του Αγροτικού Κόμματος- μπορεί να επιφέρει την επιβολή και στα EVs του φόρου πολυτελείας 25% που ισχύει και για τα αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.

Όχι όμως σε όλα αλλά σε αυτά που η τιμή τους ξεπερνά τις 600.000 κορώνες που αντιστοιχούν σε περίπου 60.000 ευρώ. Η θέση του Αγροτικού κόμματος είναι πως «οι επιδοτήσεις και απαλλαγές φόρων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ένα μέσο για την εισαγωγή νέων τεχνολογιών και δεν μπορεί να ισχύει εσαεί. Επίσης όσο πιο ακριβό το αυτοκίνητο τόσο μεγαλύτερη και η επιδότηση».

Το μέτρο μπορεί να αλλάξει το μίγμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα πωλούνται στην πλούσια χώρα της Σκανδιναβίας αλλά σίγουρα δεν πρόκειται να ανακόψει τη διείσδυσή τους. Άλλωστε από το 2025 έχει έτσι και αλλιώς αποφασιστεί η απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Από την άλλη όμως είναι ενδεικτικό για τη λογική που στο μέλλον θα ακολουθήσουν κατά πιθανότητα όλες οι ευρωπαϊκές χώρες. Εντός και εκτός EE.
cnn.gr
أحدث أقدم