Διαμαρτυρία στη μνήμη της αδικοχαμένης ποδηλάτισσας Δήμητρας Ιορδανίδου πραγματοποίσαν το βράδυ της Δευτέρας ποδηλάτες έξω από το δημαρχείο Θεσσαλονίκης, την ώρα που συνεδρίαζε το δημοτικό συμβούλιο. Μεταξύ των αιτημάτων τους είναι η δημιουργία ποδηλατικών υποδομών σε όλη την Θεσσαλονίκη και η προάσπιση του ποδηλάτου ως μέσο μετακίνησης μέσα στον αστικό ιστό.

Ποια τα αιτήματα των ποδηλατών που διαμαρτύρονται στη Θεσσαλονίκη

Με βάση τις φωτογραφίες που εξασφάλισε το ThessToday.gr, οι συγκεντρωμένοι κρατούν πανό και πλακάτ, ενώ το μήνυμα που αναγράφεται με κεφαλαία γράμματα είναι η φράση «υπάρχουμε κι εμείς». Μάλιστα, πρόκειται να πραγματοποιήσουν παρέμβαση στο δημοτικό συμβούλιο.

Σύμφωνα με την δήλωση του Κώστα Τερζόπουλου από την Φυσιολατρική Συλλογικότητα για το Περιβάλλον, Ποδήλατο & Ήπια Κινητικότητα, Ελεύθερους Χώρους, Σώμα & Έκφραση, “Gymnosophy” οι διαδηλωτές ζητούν από την κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της και να υιοθετήσει μια προσέγγιση που θα εστιάζει στον περιορισμό των ανθρώπινων λαθών στους δρόμους.

“Είμαστε εδώ για μια ποδηλατική, καθιστική διαμαρτυρία στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης που σήμερα έχει ειδική συνεδρίαση για το κυκλοφοριακό και γίνεται με αφορμή τον θάνατο μιας ακόμη ποδηλάτισσας που ήταν ένα ακόμη θύμα της ήπιας κινητικότητας.”



“Εμείς θέλουμε να πούμε ότι και το κράτος πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του, να κάνει ποδηλατικές υποδομές σε όλη την πόλη, ένα ασφαλές δίκτυο ποδηλατόδρομων που θα ενώνει τις γειτονιές με το κέντρο της πόλης και τα σημεία ενδιαφέροντος, υιοθετώντας το όραμα μηδέν που είναι μια σουηδική προσέγγιση, η οποία λέει ότι οι άνθρωποι κάνουν λάθη, αλλά εμείς προσπαθούμε να επικεντρωθούμε ως κράτος στο να περιορίσουμε αυτά τα λάθη, δημιουργώντας ασφαλείς υποδομές, δρόμο με δρόμο, στροφή προς στροφή, κόμβο με κόμβο”, επισήμανε.

“Το αίτημά μας επίσης είναι να γίνει το 2022 έτος αστικής ποδηλασίας και ο μέγιστος προϋπολογισμός του δήμου να πάει στο ποδήλατο. Φέτος ανακοινώθηκε το fly over που είναι ακόμη 500 εκατ. στο αυτοκίνητο. Επιτέλους πρέπει να γίνει και για το ποδήλατο κάτι. Αιτούμαστε επίσης τα 30 χλμ όριο ταχύτητας γιατί είναι ένα σημαντικό βήμα ώστε να μειωθούν τα ατυχήματα στις πόλεις”, υπογραμμίζει.



Με λόγια συγκίνησης μίλησε για την ποδηλάτισσα που έχασε τη ζωή της ο Μιχάλης Αντώνογλου, ο οποίος τη γνώριζε προσωπικά και έκανε λόγο για ένα άτομο ξεχωριστό.

enikos.gr
أحدث أقدم