Πριν από περίπου δύο δεκαετίες τα εκτός δρόμου μοντέλα ήταν συνυφασμένα με την τετρακίνηση. Είχαν μεγαλύτερες δυνατότητες μακριά από την άσφαλτο (σε σχέση με τα άλλα επιβατικά), αλλά δεν ήταν ούτε τα πιο ευρύχωρα, ούτε τα πιο ευκολοδήγητα. Και εδώ τη λύση έδιναν τα πιο πρακτικά MPV, τα ευρέως γνωστά πολυμορφικά.
Ωστόσο, τα SUV βελτιώνονταν συνεχώς, μαζί και τα δυναμικά τους χαρακτηριστικά. Ταυτόχρονα, έγινε αντιληπτό πως το κοινό μπορούσε να συμβιβαστεί με την κίνηση μόνο στους δύο τροχούς, ενώ η εσωτερική σχεδίαση γινόταν όλο και πιο έξυπνη με βέλτιστη εκμετάλλευση των χώρων.
Και κάπως έτσι τα SUV άρχισαν να κερδίζουν έδαφος σε κάθε κατηγορία εκτοπίζοντας τα σεντάν, τα hatchback και εξαφανίζοντας σταδιακά τα MPV.
Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του CEO της Citroën, Vincent Cobée, στο βρετανικό Autocar, ο οποίος παραδέχτηκε πως είναι «οι τελευταίοι των Μοϊκανών εδώ και πολλά χρόνια», αναφερόμενος στο C4 Spacetourer που εξακολουθεί να πωλείται σε αρκετές αγορές της Ευρώπης (όπως και στην ελληνική).
«Πρέπει να παραδεχθούμε πως δίνουμε υπερβολική βαρύτητα σε μια κατηγορία που εξαφανίζεται πολύ γρήγορα», είπε αφήνοντας να εννοηθεί πως η γαλλική εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο να καταργήσει το συγκεκριμένο μοντέλο από τη γκάμα της.
Έτσι και αλλιώς τα MPV πλέον είναι ελάχιστα, όπως ελάχιστες είναι και οι εταιρείες που τα διαθέτουν. Μεταξύ αυτών η Renault (με τα Scenic και Espace) και η VW (με το Touran) κ.α. Πολύ σύντομα όμως και αυτά θα αντικατασταθούν από άλλα. Τα οποία προφανώς θα είναι SUV, όπως και τα περισσότερα από τα νέα μοντέλα που πωλούνται σήμερα.
cnn.gr