Το πρόγραμμα ναυπήγησης για τις 3+1 φρεγάτες Belharra, για τις 4 κορβέτες και της αναβάθμισης των 4 φρεγατών ΜΕΚΟ συν το σενάριο προμήθειας δυο μεταχειρισμένων φρεγατών ή καταδρομικών μέσα στα επόμενα 3 ως 6 χρόνια για το Πολεμικό Ναυτικό έχουν προκαλέσει ανησυχία στην Τουρκία.

του Χρήστου Μαζανίτη

Όπως έγινε γνωστό από το διεθνούς απήχησης ενημερωτικού ιστότοπου DefenseNews η Τουρκία έχει ξεκινήσει την διαγωνιστική διαδικασία για την ναυπήγηση τριών νέων φρεγατών κλάσης Istanbul.

Πρόκειται για εγχώριας ανάπτυξης και ναυπήγησης Φρεγάτα, η οποία βασίζεται στο σχέδιο της εγχώριας κορβέτας κλάσης ADA υπό την επίβλεψη της MILGEM, που ήδη έχει ενταχθεί στο τουρκικό ναυτικό.



Η αρχή έγινε με την TCG Heybeliada που εισήλθε σε υπηρεσία το 2011, την TCG Buyukada το 2013, την TCG Burgazada το 2018 και την TCG Kinaliada το 2019. Σε ότι αφορά την εγχώρια Φρεγάτα Istanbul αυτή τη στιγμή έχει ναυπηγηθεί κάτι περισσότερο από το 70% του πλοίου και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023. Κανείς δεν γνωρίζει την αποτελεσματικότητα του πλοίου, που δεν έχει δοκιμαστεί στο νερό ενώ τα οπλικά συστήματα είναι αμφιλεγόμενης αποτελεσματικότητας, αφού αποτελούν προϊόντα εγχώριας ανάπτυξης και κατασκευής.

Σύμφωνα με την διαγωνιστική διαδικασία του υπουργείου εξοπλισμών της Τουρκίας, μόνο τα εγχώρια ναυπηγεία έχουν το δικαίωμα υποβολής πρότασης για τις 3 φρεγάτες, ενώ ξένες εταιρείες θα μπορούν να διεκδικήσουν μόνο υποκατασκευαστικό έργο.

Όπως έκανε γνωστό Τούρκος αξιωματούχος, η τουρκική ASELSAN θα έχει τον μεγαλύτερο ρόλο στην προμήθεια ηλεκτρονικών και οπλικών συστημάτων ενώ στο φιλόδοξο πρόγραμμα υπάρχει η εκτίμηση εμπλοκής συνολικά 250 εγχώριων εταιρειών.

Αναλυτές εκτιμούν ότι ενώ η οικονομία της χώρας βρίσκεται στην κόψη του ξυραφιού με το κατά κεφαλήν εισόδημα να βρίσκεται σε ιστορικό χαμηλό, η παραγγελία των τριών φρεγατών – αντί για μια κάθε φορά – είναι γεωστρατηγικό μήνυμα που επιχειρεί να επικοινωνήσει η δοκιμαζόμενη κυβέρνηση Ερντογάν.

enikos.gr
أحدث أقدم