Η Citroen είναι από τους κατασκευαστές που έχουν κάνει μεγάλα και σημαντικά βήματα προς την ηλεκτροκίνηση, έχοντας στη γκάμα της τόσο εξηλεκτρισμένα, όσο και ηλεκτρικά μοντέλα. Με αυτά τα μοντέλα, λοιπόν, δηλώνει το «παρών» τόσο σε νέες κατηγορίες που αφορούν στη μικρο-κινητικότητα μέσω του ιδιαίτερα ενδιαφέροντος Ami, όσο και στην πιο δημοφιλή κλάση, αυτή των μικρομεσαίων EVs

Εδώ εκπροσωπείται από το ë-C4 C-Cross, ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει τόσο μέσω της εμφάνισής του, όσο και μέσω της τεχνολογίας που ενσωματώνει σε όλους τους τομείς. Το σημαντικό είναι πως ταυτόχρονα δεν απαιτεί αλλαγές στις συνήθειες και τον τρόπο μετακίνησης του οδηγού του, χάρη στη μεγάλη αυτονομία του, αλλά και στην ταχύτητα φόρτισης της μπαταρίας του.

Και επειδή η πρώτη ματιά είναι πάντα καθοριστική, οι σχεδιαστές της Citroen μπόρεσαν να αξιοποιήσουν και να συνδυάσουν στο ë-C4 C-Cross -και μάλιστα με ιδιαίτερη επιτυχία- στοιχεία της εμφάνισης των κουπέ, αλλά και των SUV. To αποτέλεσμα είναι σύγχρονο και άμεσα αποδεκτό, που δεν περνά απαρατήρητο, αλλά και που διαθέτει χαρακτηριστικά διαχρονικότητας, μιας και δεν καταφεύγει σε σχεδιαστικές υπερβολές.

Αντίθετα διαθέτει ευρήματα και λεπτομέρειες, όπως είναι η μάσκα και οι προβολείς που τονίζουν τον έντονο χαρακτήρα του και αποτελούν στοιχεία αναγνώρισης ακόμα και τη νύχτα. Η εικόνα ολοκληρώνεται και από τις ειδικές ζάντες, που επιπρόσθετα βελτιώνουν και τη συνολική αεροδυναμική.

Ποιοτικό, με ιδιαίτερη προσοχή στο φινίρισμα και τη λεπτομέρεια, πρακτικό -προσέξτε τη βάση για tablet μπροστά από το συνοδηγό- και high tech είναι και το εσωτερικό, χάρη στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, αλλά και την οθόνη του συστήματος infotainment (η διαγώνιός της είναι 10 ίντσες), τις δυνατότητες διασύνδεσης, αλλά και ασύρματης σύνδεσης smartphones, καθώς και την πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης.

Ταυτόχρονα, ακολουθεί τη μακροχρόνια παράδοση της μεγάλης γαλλικής εταιρείας και είναι ιδιαίτερα άνετο για τους επιβάτες του, τόσο λόγω των χώρων που έχουν στη διάθεσή τους (ενδεικτικό το πορτμπαγκάζ των μίνιμουμ 380 λίτρων), όσο και εξαιτίας στοιχείων εξελιγμένων και σχεδιασμένων με γνώμονα την άνεση. Στοιχείων όπως τα καθίσματα Advanced Comfort που εξασφαλίζουν την ευεξία των επιβαινόντων, ακόμα και μετά από πολλή ώρα στο δρόμο, τόσο μέσα στην πόλη, όσο και πέρα από αυτήν, μιας και το ë-C4 C-Cross μπορεί να καλύψει έως και 357 χιλιόμετρα μέχρι η μπαταρία του των 50,0 kWh να χρειαστεί εκ νέου φόρτιση. Κάτι που μπορεί να γίνει είτε σε στάνταρ οικιακό δίκτυο, είτε με τριφασικό wallbox ισχύος έως και 11 kW, είτε με ταχυφορτιστή DC (συνεχούς ρεύματος) έως και 100 kW.

Στην τελευταία περίπτωση, η φόρτιση μέχρι και το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας διαρκεί το πολύ 30 λεπτά, ενώ με το wallbox απαιτούνται το πολύ 7,5 ώρες (100%). Αυτό σημαίνει πως αν το βράδυ συνδέσετε το ë-C4 C-Cross με το wallbox, το πρωί θα έχετε στη διάθεσή σας την πλήρη αυτονομία του.

Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθεί ο στάνταρ ενσωματωμένος (On board) φορτιστής των 11,0 kW που καθιστά τη γρήγορη φόρτιση που αναφέραμε εφικτή. Η μεγάλη αυτονομία του ë-C4 C-Cross εξασφαλίζεται και από την καλή αεροδυναμική του, αλλά και από τον εξελιγμένο ηλεκτροκινητήρα του, η απόδοση του οποίου φτάνει τους 136 ίππους και τα 260 Nm. H λειτουργία του είναι πλήρως αθόρυβη και άμεση εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη επιτάχυνση κάτω από όλες τις συνθήκες -και με το παραμικρό πάτημα του γκαζιού, με αποτέλεσμα το 0-100 χλμ./ ώρα να ολοκληρώνεται σε μόλις 9,7 δεύτερα και η τελική ταχύτητα να περιορίζεται, ως είθισται στα EVs, στα 150 χλμ./ ώρα.

Έτσι, πέρα από φιλικό στο περιβάλλον, το ë-C4 C-Cross μπορεί να κινηθεί και αρκετά γρήγορα, χάρη και στα πολύ καλά δυναμικά χαρακτηριστικά που εξασφαλίζει η ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushion. Η Progressive Hydraulic Cushion κατορθώνει ταυτόχρονα να απορροφά σχεδόν καθολικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, γεγονός που σε συνδυασμό με το χαμηλό επίπεδο θορύβου και την πλήρη απουσία τριγμών και κραδασμών στο εσωτερικό δημιουργεί ένα premium περιβάλλον άνεσης και πολιτισμένης λειτουργίας που απολαμβάνουν οι έως και πέντε τυχεροί επιβάτες.

Στο ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο άνεσης, που είναι ανάλογο μοντέλων μεγαλύτερων και σημαντικά ακριβότερων κατηγοριών, συμβάλλουν και λειτουργίες όπως η δυνατότητα προθέρμανσης ή και ψύξης του εσωτερικού. Όλα αυτά και με το ë-C4 C-Cross συνδεδεμένο στο ρευματοδότη προκειμένου να μην επηρεάζεται η αυτονομία του.

Ο οδηγός έχει πρόσβαση σε αυτή τη λειτουργία, όπως και σε αρκετές άλλες, αλλά και σε πληροφορίες σχετικά με το αυτοκίνητό του, ώστε να είναι πλήρως ενημερωμένος και να προγραμματίσει τις μετακινήσεις του, μέσω της εφαρμογής MyCitroën στο smartphone του.

Πληροφορίες και στοιχεία για το πολύ ενδιαφέρον Citroen ë-C4 C-Cross μπορείτε να δείτε εδώ. Όσο για τις τιμές του, ξεκινούν από τις 37.190 ευρώ, ενώ η επιδότηση της δεύτερη φάσης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» θα το καταστήσει ακόμα πιο προσιτό.
cnn.gr
أحدث أقدم