«Δεν πρόκειται ποτέ τα πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας να λειτουργήσουν χωρίς πλήρωμα», λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Wilhelmsen Ship Management, Carl Schou, επισημαίνοντας ότι οι νέες τεχνολογίες «δημιουργούν και νέες απαιτήσεις εκπαίδευσης των πληρωμάτων».
Ο κ. Schou επισημαίνει ότι οι έλληνες εφοπλιστές είναι πάρα πολύ ισχυροί και βλέπουν μπροστά, τονίζοντας μάλιστα πως για τον λόγο αυτό η εταιρεία του βρίσκεται στην Αθήνα.
Η Wilhelmsen Ship Management, η οποία είναι μία από τις μεγαλύτερες διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων σε παγκόσμια κλίμακα, με χαρτοφυλάκιο που ξεπερνά τα 450 πλοία και τους 9.200 ναυτικούς, έχει ανοίξει από τον Σεπτέμβριο του 2021 γραφείο στην Αθήνα σε συνεργασία με τον όμιλο της Diana Shipping.
Πόσο επηρεάζει τη διαχείριση των πληρωμάτων η πολεμική σύγκρουση Ρωσίας – Ουκρανίας;
Ο πόλεμος έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα. Εχουμε γραφεία και στη Ρωσία και στην Ουκρανία. Ομως τώρα δεν μπορούμε να βρούμε πληρώματα από τις χώρες αυτές. Η μεγάλη πρόκληση είναι να βρούμε αντικαταστάτες αυτών των πληρωμάτων από άλλες εθνικότητες. Το έλλειμμα χιλιάδων ναυτικών που καταγράφεται αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης σε ναυτικούς αλλά και σε άνοδο των μισθών και του λειτουργικού κόστους του πλοίου.
Οι τεχνολογικές εξελίξεις, όπως π.χ. οι έρευνες για τα μη επανδρωμένα πλοία, πόσο μπορεί να επηρεάσουν το μέλλον των εταιρειών διαχείρισης;
Ο όμιλος της Wilhelmsen συνεργάζεται με την Kongsberg για την ανάπτυξη της πρώτης ναυτιλιακής εταιρείας αυτόνομων φορτηγίδων στον κόσμο. Επίσης είμαστε υπεύθυνοι διαχείρισης για φορτηγίδες στα νορβηγικά φιόρδ. Θα έλεγα ότι η αγορά των αυτόνομων πλοίων είναι μια υπό ανάπτυξη αγορά και πάρα πολύ ενδιαφέρουσα.
Θα έχουμε κάποια στιγμή πλοία χωρίς πλήρωμα;
Εκτιμώ ότι ίσως στη ναυτιλία μικρών αποστάσεων να δούμε τέτοια πλοία, όμως στην ποντοπόρο ναυτιλία δεν υπάρχει αυτή η περίπτωση. Πάντα θα υπάρχει πλήρωμα πάνω στα πλοία. Σε κάθε περίπτωση οι νέες τεχνολογίες όπως και οι νέοι κανονισμοί για την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα και οι νέες μηχανές δημιουργούν και νέες απαιτήσεις εκπαίδευσης των πληρωμάτων αλλά και των εργαζομένων στη στεριά, έτσι ώστε να μπορούν να λειτουργούν αυτήν τη νέα τεχνολογία.
Μιλήσατε για την απεξάρτηση από τον άνθρακα. Οι έλληνες εφοπλιστές ζητούν να ισχύει η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει». Ποια είναι η άποψή σας;
Αν ακολουθήσουμε τον κανόνα «ο ρυπαίνων πληρώνει», τότε το κόστος θα πάει στον ναυλωτή. Εγώ συμφωνώ με αυτήν τη θέση. Βέβαια, ακόμη οι κανόνες είναι υπό διαμόρφωση, οπότε περιμένουμε να δούμε ποια θα είναι η τελική τους μορφή.
Πόσο οι εξαγορές και συγχωνεύσεις στη ναυτιλία επηρεάζουν τη δραστηριότητα των εταιρειών διαχείρισης;
Η διαχείριση είναι μια αξιόπιστη υπηρεσία πολύ υψηλού επιπέδου που παρέχεται από εξαιρετικά στελέχη. Εχουμε τη δυνατότητα να επιτύχουμε οικονομίες κλίμακας, γεγονός που μας επιτρέπει να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας με πολύ πιο αποτελεσματικό ως προς το κόστος τρόπο. Το μέγεθος λοιπόν δεν νομίζω ότι είναι ο αποφασιστικός παράγοντας για μια ναυτιλιακή εταιρεία για να επιλέξει αν θα αναθέσει σε μια εταιρεία διαχείρισης τον στόλο της ή μέρος αυτού.
Ποια είναι τα αναπτυξιακά σχέδια για τη δραστηριότητά σας στην Ελλάδα;
Στα σχέδιά μας είναι να επεκταθούμε και να αναπτυχθούμε· πρώτα απ’ όλα να αυξήσουμε τον αριθμό των πλοίων των οποίων έχουμε αναλάβει τη διαχείριση μέχρι σήμερα και παράλληλα να αναπτυχθούμε και σε άλλες κατηγορίες πλοίων. Μέχρι τώρα στην Ελλάδα διαχειριζόμαστε πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και μερικά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου για λογαριασμό Ελληνα πλοιοκτήτη. Θέλουμε να επεκταθούμε και σε άλλους τομείς, όπως είναι τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, τα δεξαμενόπλοια και άλλα. Στόχος μας είναι μέσα σε μία χρονιά να διπλασιάσουμε τουλάχιστον τον αριθμό των πλοίων που διαχειριζόμαστε. Εχουμε πίσω μας ένα ισχυρό δίκτυο και πιστεύω ότι οι έλληνες εφοπλιστές μπορούν να εμπιστευτούν το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών που παρέχουμε.
Πηγή