Σε βασικό κανάλι για τις online αγορές τους έχουν εξελιχθεί για τους Έλληνες καταναλωτές τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς το 54% δηλώνει ότι έχει κάνει τουλάχιστον μία αγορά μέσω social media το τελευταίο εξάμηνο.
Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από την πρόσφατα δημοσιευμένη έρευνα «PayPal eCommerce Index 2022» που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της γνωστής πλατφόρμας διαδικτυακών πληρωμών. Μάλιστα, η επίδοση αυτή φέρνει την Ελλάδα στην κορυφή της σχετικής ευρωπαϊκής λίστας και αρκετά πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που διαμορφώνεται στο 43%. Αξιοσημείωτο είναι ακόμη ότι για το 2022 η αξία του αποκαλούμενου «κοινωνικού εμπορίου» (social commerce) εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 1,22 δισ. δολάρια όσον αφορά στην Ελλάδα παρουσιάζοντας αύξηση 74,2% σε ετήσια βάση.
Όπως καταδεικνύουν τα ευρήματα της εν λόγω έρευνας, πολλοί έμποροι έχουν ήδη αρχίσει να επιτυγχάνουν ισχυρά αποτελέσματα, με την υιοθέτηση των πρακτικών του social commerce. Ωστόσο, ο ευρύτερος ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης – η γνωριμία των καταναλωτών με καινούργια προϊόντα και πρωτότυπες υπηρεσίες – εξακολουθεί να έχει εξέχουσα βαρύτητα . Πιο συγκεκριμένα, 1 στους 4 Ευρωπαίους καταναλωτές αναζητά μέσω των μέσων κοινωνικής δικτυώσης διάφορα είδη που θα τον ενδιέφερε να χρησιμοποιήσει, ενώ ταυτόχρονα ακολουθεί τα αγαπημένα του brands. Οι διαδικτυακές αυτές δραστηριότητες και συνήθειες, σε συνδυασμό με τις πληρωμένες διαφημίσεις, οδηγούν σε πληθώρα νέων ανακαλύψεων στις πλατφόρμες αυτές.
Έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι, παρότι περισσότεροι από 1 στους 10 Ευρωπαίους καταναλωτές έχουν αγοράσει ένα προϊόν χάρη σε έναν social media influencer ή έχουν ακολουθήσει αντίστοιχους επώνυμους που ασκούν επιρροή στο αγοραστικό κοινό, προκειμένου να τσεκάρουν τι προϊόντα χρησιμοποιούν ή τι φοράνε, οι ίδιες οι αναρτήσεις του εκάστοτε εμπορικού σήματος εξακολουθούν να έχουν ισχυρότερο αντίκτυπο στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, σε σχέση με τα posts των μεμονωμένων influencers.
Διαβλέποντας την ανοδική τροχιά του social commerce, σε συνδυασμό με τα δυνητικά εμπορικά αποτελέσματα που μπορούν να επιτευχθούν με αυτό, οι κορυφαίες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης – συμπεριλαμβανομένων των πιο «παραδοσιακών» μέσων, όπως το Facebook, το Instagram & το YouTube – δεν διστάζουν να δώσουν ώθηση στην εξέλιξη και την ανάπτυξή του, ενσωματώνοντας συνεχώς νέες δυνατότητες και προσφέροντας σχετικά εργαλεία στα χέρια των χρηστών τους, δηλαδή των εν δυνάμει social shoppers.
Οι έμποροι έχουν εντοπίσει και αντιληφθεί τις δυνατότητες της αγοράς αυτής, καθώς το 65% των Ευρωπαίων πωλητών έχει υιοθετήσει καινοτόμες πρακτικές και διαθέτει επί του παρόντος προϊόντα και υπηρεσίες μέσω των social media – συμπεριλαμβανομένου του 66% των εμπόρων λιανικής και στην Ελλάδα. Παρόλο που πολλοί επιχειρηματίες εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μόνο και μόνο για να προωθήσουν το brand τους και να ωθήσουν την αγοραστική δραστηριότητα σε άλλα κανάλια και ιστοσελίδες τρίτων, το ένα τέταρτο των πωλήσεων (24%) στην Ευρώπη είχε ήδη πραγματοποιηθεί απευθείας μέσω social media. Η Ιρλανδία αποτελεί κορυφαίο παράδειγμα με ποσοστό 30%, ενώ οι έμποροι στην Ολλανδία, το Ισραήλ και την Πολωνία ακολουθούν κατά πόδας και έχουν πραγματοποιήσει κατά τι λιγότερες πωλήσεις στα κανάλια αυτά, με ποσοστό περίπου 29%.
Οι Έλληνες έμποροι είναι ελαφρώς κάτω από τον μέσο όρο, με το 25% των πωλήσεων να γίνεται μέσω των social media στην εγχώρια αγορά, ενώ ανάλογα ποσοστά σημειώνονται στη Σουηδία, το Βέλγιο, τη Γαλλία και τη Γερμανία.
Πηγή:Cnn.gr