Πολιτική κόντρα στην Ελλάδα, μετά τα δημοσιεύματα του βρετανικού και διεθνούς τύπου για την
επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα.
Στο τελευταίο δημοσίευμά της η Daily Telegraph πάει ένα βήμα παρακάτω και αποκαλύπτει πως η συμφωνία θα μπορούσε να δει αρχαία έργα τέχνης, που δεν έφυγαν ποτέ από την Ελλάδα, να δανείζονται στη Βρετανία.
Ανάμεσα σε όσα αναφέρονται, ο «Τζόκεϊ του Αρτεμισίου» ένα χάλκινο άγαλμα αναβάτη ηλικίας 2.000 ετών.
Ανασύρθηκε σε κομμάτια το 1928 και το 1937 από τη θάλασσα, κοντά στο ακρωτήριο Aρτεμίσιο της Eύβοιας, και φιλοξενείται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
Πρόκειται για το μεγαλοπρεπέστερο χυτό άγαλμα αλόγου με αναβάτη, που σώζεται από την ελληνική αρχαιότητα, σύμφωνα με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
Μάλιστα η εφημερίδα αναφέρει ότι θα μπορούσαν να δανειστούν στο μουσείο του Λονδίνου και η ηλικίας 3.600 ετών χρυσή μάσκα του Αγαμέμνονα και το θρυλικό κύπελλο του Νέστορα.
Για “κρυφή διπλωματία αλά 19ου αιώνα, μεταξύ μεγιστάνων και άλλων μεγάλων κεφαλών έκανε λόγο η Tομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ
“Πάγια θέση της χώρας μας είναι ότι δεν αναγνωρίζει στο Βρετανικό Μουσείο νομή, κατοχή και κυριότητα των Γλυπτών,καθώς αποτελούν προϊόν κλοπής» τονίζει το Υπουργείο Πολιτισμού.
Ποιος είναι ο Τζόκεϋ του Αρτεμισίου
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, είναι το μεγαλοπρεπέστερο χυτό άγαλμα αλόγου με αναβάτη, που σώζεται από την ελληνική αρχαιότητα. Ανασύρθηκε σε κομμάτια από αρχαίο ναυάγιο και έχει συμπληρωθεί στην ουρά και στο κέντρο του κορμού. Το άλογο αποδίδεται σε έντονο καλπασμό τη στιγμή του αγώνα. Στο δεξιό μηρό του υπάρχει εγχάρακτη μορφή Νίκης, που κρατάει στεφάνι στα ανυψωμένα χέρια της, σφράγισμα σύνηθες σε καθαρόαιμα άλογα στην αρχαιότητα. Η κίνηση και η ανατομία του ζώου αποδίδονται με τρόπο απόλυτα ρεαλιστικό. Ο αναβάτης είναι μικρός σε ηλικία και διαστάσεις, και τα χαρακτηριστικά του προσώπου του δείχνουν ότι πρέπει να ήταν νέγρος. Η μικροσκοπική και άσχημη μορφή του έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το υπερήφανο, μεγαλόσωμο ζώο. Στρέφει προς τα αριστερά το κεφάλι του, και τα μαλλιά του είναι ατημέλητα. Φορεί σανδάλια και χιτωνίσκο που ανεμίζει από την ταχύτητα, ενώ στο αριστερό χέρι θα κρατούσε τα ηνία και στο δεξί το μαστίγιο. Το άγαλμα, έργο άγνωστου γλύπτη, πρέπει να ήταν αφιερωμένο σε κάποιο σημαντικό ιερό.
Στοιχεία εκθέματος
Χρονολόγηση: Ελληνιστική περίοδος, περίπου 140 π.Χ.
Τόπος Εύρεσης: Θαλάσσια περιοχή πλησίον ακρωτηρίου Αρτεμισίου Βόρειας Εύβοιας
Διαστάσεις: μήκος: 2,90 μ., ύψος: 2,10 μ.
Υλικό: Χαλκός
Αριθμός Ευρετηρίου: Χ 15177
Πηγή φωτό: mixanitouxornou
Πηγή κειμένου και φωτογραφίας: rthess.gr