Την προσεχή Δευτέρα 3 Απριλίου προβλέπεται να ξεκινήσουν οι επιβατικές αμαξοστοιχίες της Hellenic Train με βάση τον επικαιροποιημένο σχεδιασμό του ΟΣΕ, που προβλέπει ένα ζεύγος δρομολογίων στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα.

Χθες 29 Μαρτίου, σχεδόν έναν μήνα μετά το οδυνηρό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, η Hellenic Train ανακοίνωσε την επανεκκίνηση των εμπορικών αμαξοστοιχιών στα δρομολόγια από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και από Θεσσαλονίκη προς Θριάσιο, αίροντας την πολυήμερη καραντίνα στις εμπορικές μεταφορές που προκάλεσε συνθήκες ασφυξίας για σχεδόν ένα μήνα. Για χθες ήταν προγραμματισμένες να εκκινήσουν και οι εμπορικές αμαξοστοιχίες που εξυπηρετούν την διακίνηση υλικού του ΝΑΤΟ στο τμήμα Αλεξανδρούπολη –Ορμένιο.

Παρά τις αποκλίσεις από τον αρχικό σχεδιασμό που είχε ανακοινώσει ο υπουργός Επικρατείας κ. Γιώργος Γεραπετρίτης και τηρώντας τις δεσμεύσεις για μεγιστοποίηση των κανόνων ασφαλείας, ο ΟΣΕ λαμβάνει πρόσθετα μέτρα με σκοπό τo σταδιακό restart των τρένων να γίνει σε συνθήκες που να πληρούν τις απαιτήσεις και των εργαζομένων.

Με ανάρτησή του αργά χθες το βράδυ, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών κ. Κώστας Γεννιδούνιας αναφέρεται σε επιστολή του Οργανισμού που εστάλη χθες στο σωματείο των μηχανοδηγών, με την οποία φαίνεται ότι υπάρχουν γραπτές διαβεβαιώσεις για την διέλευση από τις σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα.

Ο επικεφαλής της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), αναφέρεται σε μετάθεση της επαναλειτουργίας της γραμμής του Κιάτου (Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο) που ήταν προγραμματισμένη να λειτουργήσει στις 27 Μαρτίου κατά 10 έως 15 μέρες ενώ επιβεβαιώνει την έναρξη της επιβατικής γραμμής προς Θεσσαλονίκη την προσεχή Δευτέρα 3 Απριλίου από την 1 του μήνα που ήταν το αρχικό σχέδιο.

«Για τις επικοινωνίες εντός των σηράγγων θα υπάρχει πιστοποιημένος υπάλληλος του ΟΣΕ εντός των αμαξοστοιχιών που θα χρησιμοποιεί το σύστημα G-SMR (σύστημα επικοινωνίας μέσω GSM) για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και όχι για λόγους κυκλοφορίας καθώς το σύστημα δεν έχει αδειοδοτηθεί όπως αναφέρει ο ΟΣΕ» σημειώνει η διοίκηση του σωματείου.

Από την πλευρά του Οργανισμού, αρμόδιες πηγές δηλώνουν ότι υπάρχει πλήρη ετοιμότητα για την ανάταξη του σιδηροδρόμου. Σύμφωνα με πληροφορίες σε όλες τις σήραγγες του τμήματος Τιθορέα-Δομικός και τους τμήματος Κιάτο Ροδοδάφνη και Αγίων Αναργύρων έχουν εγκατασταθεί και λειτουργούν πλήρως τα συστήματα ραδιοεπικοινωνίας.

Επιπλέον στις σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα, έχει αποκατασταθεί ο φωτισμός και τα συστήματα πυρόσβεσης, ανεμιστήρων (Jet funs) και GSM-R. Έχουν επίσης τοποθετηθεί στις εξόδους διαφυγής συστήματα παρακολούθησης και συναγερμοί ενώ τις επόμενες μέρες θα ανακοινωθεί ο σχεδιασμός και των υπόλοιπων εργασιών αποκατάστασης εντός των σηράγγων.

Σύστημα GSM-R και κάμερες παρακολούθησης σε 24ωρη βάση έχουν εγκατασταθεί και στις 5 σήραγγες του τμήματος Άνω Λιόσια –Κιάτο με σκοπό την καταγραφή των συρμών από την είσοδο μέχρι την έξοδο.

Τις επόμενες 15 μέρες εκτιμάται ότι θα υπάρξει χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης όλων των συστημάτων εντός των σηράγγων ενώ πριν το Πάσχα θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες αποκατάστασης του φωτισμού και αερισμού εξόδων. Για τα τέλη Απριλίου προσδιορίζεται η κάλυψη της ραδιοεπικοινωνίας VHF στις δύο σήραγγες της Κακιάς Σκάλας.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό του ΟΣΕ:

– Από το προσεχές Σάββατο 1 Απριλίου θα τεθούν σε λειτουργία οι αμαξοστοιχίες Aθήνα

-Παλαιοφάρσαλο και θα γίνει παράλληλα και η δρομολόγηση των τοπικών αμαξοστοιχιών Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα.

– Στις 5 Απριλίου θα κυκλοφορήσουν οι αμαξοστοιχίες Λειανοκλάδι –Στυλίδα και Αθήνα Λειανοκλάδι.

– Αντίστοιχα για τις 10 Απριλίου προγραμματίζονται τα δρομολόγια στον άξονα Λάρισα-Βόλος.

– Νωρίτερα, στις 3 Απριλίου θα κυκλοφορήσουν οι εμπορικές αμαξοστοιχίες στο τμήμα Θεσσαλονίκη Στρυμώνας-Προμαχώνα.

– Από χθες 29 Μαρτίου λειτουργούν οι εμπορικές αμαξοστοιχίες που συνδέουν το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου με τον λιμένα του Ικονίου και οι αμαξοστοιχίες στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη.

Πηγή: protothema.gr
أحدث أقدم