Στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 1995 στο περίπτερο της Audi υπήρχε ένα πρωτότυπο που στη συνέχεια εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της ιστορίας της γερμανικής εταιρείας.

Πρόκειται βέβαια για το Audi TT, το όνομα του οποίοι παραπέμπει τόσο στο θρυλικό Tourist Trophy στο Isle of Man, όσο και στο σπορ NSU TT της δεκαετίας του 1960.

Το πράσινο φως για τη μαζική παραγωγή του Audi TT Coupé δόθηκε λίγους μήνες μετά, ενώ στην εικόνα του προστέθηκε ένα πίσω παράθυρο που επιμήκυνε το προφίλ του και αύξησε τη σπορ δυναμική του.

Ένα άλλο σχεδιαστικό στοιχείο που συμβάλλει στην αδιαμφισβήτητη σιλουέτα του Audi TT Coupé είναι ο κύκλος, ενώ αδιαμφισβήτητη είναι και η έμπνευση από το κίνημα του Bauhaus. Έτσι κάθε γραμμή στο TT έχει ένα σκοπό, κάθε σχήμα μια λειτουργία.

Η γραμμή παραγωγής του TT Coupé ξεκίνησε το 1998 στην Ουγγαρία. Ένα χρόνο αργότερα, παρουσιάστηκε το TT Roadster, ενώ σε κάθε περίπτωση η βάση ήταν το πλαίσιο του VW Golf IV.

Η γκάμα των κινητήρων στο Audi TT πρώτης γενιάς ήταν ευρεία και φυσικά πάντα σπορ. Το TT πρώτης γενιάς, για παράδειγμα, διέθετε τετρακύλινδρους turbo κινητήρες με ισχύ από 150 έως 225 ίππους καθώς και έναν V6 με 250 ίππους. Στην κορυφή της γκάμας κινητήρων ήταν ο τετρακύλινδρος στο Audi TT quattro Sport, ο οποίος έφτανε τους 240 ίππους.

Μεταξύ των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του ΤΤ της πρώτης γενιάς, που κατασκευάστηκε συνολικά 269.498 φορές (178.765 τα κουπέ και 90.733 τα ρόουντστερ) ήταν και τα προαιρετικά δερμάτινα καθίσματα με σχεδίαση «γάντι του μπέιζμπολ» του ρόουντστερ.

Στις δύο επόμενες γενιές, οι σχεδιαστές τήρησαν τη σημασία που έδιναν στα απολύτως απαραίτητα ως κυρίαρχη σχεδιαστική αρχή, η οποία γίνεται εμφανής, για παράδειγμα, στον μινιμαλιστικό σχεδιασμό του εξωτερικού και του κομψού, προσανατολισμένου στον οδηγό, εσωτερικού. Το στρογγυλό σχήμα και τα κυκλικά μοτίβα παρέμειναν τυπικά χαρακτηριστικά του μοντέλου και ήταν συνδετικά στοιχεία ανάμεσα στο εξωτερικό και το εσωτερικό design. Για παράδειγμα, στην αλουμινένια τάπα του ρεζερβουάρ καυσίμου, τους στρογγυλούς αεραγωγούς, το δαχτυλίδι στη βάση του μοχλού αλλαγής ταχυτήτων και τον χαρακτηριστικό λεβιέ.

Το TT δεύτερης γενιάς κυκλοφόρησε το 2006 (Coupé) και το 2007 (Roadster), ενώ στη συνέχεια προστέθηκαν στη γκάμα το σπορ TTS των 2.000 κυβικών και των 272 ίππων καθώς και το TT RS με τον εμβληματικό 5κύλινδρο turbo των 2.500 κυβικών που έφτανε μέχρι και τους 360 ίππους.

Η τρίτη γενιά του Audi TT ακολούθησε το 2014 με τους σχεδιαστές να εμπλουτίζουν την εικόνα του με πολλές δυναμικές λεπτομέρειες. Από την άλλη η στρογγυλή τάπα του ρεζερβουάρ με τα τυπικά γράμματα TT παρέμεινε αναλλοίωτη σε όλες τις γενιές.

Σε τεχνικούς όρους, το TT τρίτης γενιάς πρόσφερε αρκετές καινοτομίες. Για παράδειγμα, αυτό το μοντέλο σηματοδότησε το ντεμπούτο του Audi virtual cockpit, ενός πλήρως ψηφιακού πίνακα οργάνων, ενώ η κορυφαία του έκδοση η TT RS, με τον πεντακύλινδρο turbo των 2,5 λίτρων, έφτασε τους 400 ίππους.

Ως είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις και προκειμένου να γιορτάσει την επέτειο των 25 ετών η Audi παρουσίασε την ειδική έκδοση TT RS Coupé iconic edition, η οποία διατίθεται σε Nardo Grey και περιορίζεται στις 100 μονάδες.
cnn.gr
أحدث أقدم