Το λογικό είναι να αναρωτηθεί κανείς αν υπήρχε ανάγκη για την ανανέωση της Α-Class, μιας και το πολυτελές hatchback μόνο ως εξαιρετικά επιτυχημένο μπορεί να χαρακτηριστεί. Την ίδια στιγμή, το σχήμα του είναι μοντέρνο και γιατί όχι διαχρονικό.

Έτσι το προγραμματισμένο facelift έγινε προκειμένου να αναβαθμιστεί συνολικά και να προσαρμοστεί στη λογική της Mercedesπου θέλει τα μοντέλα της ανεξαρτήτως κατηγορίας να γίνονται διαρκώς ακόμα πιο ξεχωριστά και πολυτελή.

Με βάση τα παραπάνω, λοιπόν, οι αλλαγές στη γνώριμη και καταξιωμένη εικόνα της A-Class δεν είναι πολλές – είναι όμως ουσιαστικές και κάνουν την εμφάνισή της ακόμα πιο δυναμική και νεανική.

Με το καπό πλέον να είναι αισθητά πιο ανάγλυφο, με δύο power domes που του εξασφαλίζουν δυναμισμό, ενώ καταλήγει σε μια ανανεωμένη μάσκα με μοτίβο αστεριών, καθώς και σε νέους, ακόμα πιο χαρακτηριστικούς προβολείς – οι οποίοι, στις περισσότερες εκδόσεις της νέας A-Class είναι LED, όπως LED είναι και τα πίσω φώτα που εξασφαλίζουν μια άμεσα αναγνωρίσιμη φωτεινή υπογραφή. Όσο για την εξατομίκευση, υπάρχει μια μεγάλη γκάμα χρωμάτων για το αμάξωμα, με αρκετά από αυτά να είναι ειδική παραγγελία (Manufaktur).

Αναβαθμισμένο είναι και το εσωτερικό, με τον μεγάλο, ελεύθερο συνδυασμό του ψηφιακού πίνακα οργάνων των 7,0 ιντσών και της οθόνης αφής του συστήματος infotainment να εξακολουθεί να είναι μοναδικός στη συγκεκριμένη κατηγορία. Πλέον, η οθόνη αφής έχει στάνταρ διαγώνιο 10,25 ιντσών, κάτι που την καθιστά ακόμα πιο εντυπωσιακή και ευανάγνωστη.

Ο οδηγός μπορεί φυσικά να επιλέξει -μέσα από τρεις διαθέσιμες- την εμφάνιση του πίνακα οργάνων που του αρέσει και τον εξυπηρετεί, ενώ αντίστοιχες επιλογές υπάρχουν και για την οθόνη του συστήματος infotainment MBUX.

Με τη σειρά του, το συγκεκριμένο σύστημα έχει αναβαθμιστεί στην τελευταία και πιο εξελιγμένη έκδοσή του, ενώ η ψηφιακή βοηθός που ενεργοποιείται λέγοντας απλά «Hey Mercedes» είναι πλέον ακόμα πιο έξυπνη και αποτελεσματική.

Ο όλος ψηφιακός εξοπλισμός ολοκληρώνεται από την εφαρμογή me Connect που παρέχει πληροφορίες άμεσα στο smartphone του οδηγού.

Από εκεί και πέρα, το τιμόνι με τη στάνταρ δερμάτινη επένδυση έχει νέα σχεδίαση, τα καθίσματα τονίζουν τη σπορ διάσταση ακόμα και από την εισαγωγική έκδοση, ενώ ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στον φωτισμό που ενισχύει ακόμα περισσότερο την αίσθηση πολυτέλειας.

Αντίστοιχη προσοχή έχει δοθεί και στη χρήση ανακυκλωμένων υλικών για τις επενδύσεις, ενώ οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις ή ακόμα και για πέντε επιβάτες χάρη και στο μεγάλο -με τα δεδομένα της κατηγορίας- μεταξόνιο των 2.729 χιλιοστών. Όσο για το πορτμπαγκάζ των τουλάχιστον 355 λίτρων (405 στη σεντάν) είναι ικανοποιητικό ακόμα και για πολυήμερη απουσία.

Οι καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη και τα ταξίδια είναι απόλυτα ασφαλή χάρη στα πολλά συστήματα υποβοήθησης με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί η νέα Α-Class αλλά και χάρη στα εξαιρετικά δυναμικά της χαρακτηριστικά. Όσο για το παρκάρισμα, αυτό γίνεται ακόμα πιο εύκολο χάρη στη στάνταρ κάμερα οπισθοπορείας.

Η Mercedes A-Class είναι φυσικά προσαρμοσμένη στα πιο σύγχρονα δεδομένα και σε ό,τι αφορά στους κινητήρες της: Όλοι είναι εξηλεκτρισμένοι χάρη στα εξελιγμένα συστήματα ήπιας υβριδικής υποβοήθησης των 48V που εξασφαλίζουν χαμηλή κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές ρύπων αλλά και καλύτερη απόκριση από το ρελαντί.

Έτσι, η βάση στα σύνολα βενζίνης είναι πλέον η Α 200 των 1.332 κυβικών και των 163 ίππων, ενώ ακολουθούν οι τετρακίνητες Α 220 και Α 250 4MATIC με τους δίλιτρους τετρακύλινδρους των 190 και 224 ίππων αντίστοιχα. Δίλιτρη με επίσης 190 ίππους είναι και η diesel A 220 d, ενώ το αυτόματο κιβώτιο είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στην plug-in υβριδική Α 250 e με τον τετρακύλινδρο των 1.332 κυβικών και έναν ακόμα πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 218 ίππους, ενώ χάρη στην ακόμα πιο εξελιγμένη μπαταρία της των 15,6 kWh μπορεί να καλύψει μέχρι και 82 χιλιόμετρα καθαρά ηλεκτρικά.

Δηλαδή τις πιο πολλές ημέρες όλες οι μετακινήσεις μπορούν να γίνουν αποκλειστικά ηλεκτρικά και κατά συνέπεια πολύ οικονομικά και χωρίς επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Και όλα αυτά χωρίς κανένα άγχος από πλευράς οικονομίας στα πιο μεγάλα ταξίδια. Ενδιαφέρον είναι πως πλέον και η φόρτιση της μπαταρίας είναι πιο γρήγορη, μιας και ο προαιρετικός εσωτερικός φορτιστής -ο στάνταρ είναι των 3,4 kW- μπορεί να είναι πλέον μέχρι και των 11,0 kW.

Ανανεωμένες είναι και οι κορυφαίες εκδόσεις της A-Class, οι AMG A 35 και A 45 S. Η πρώτη, στην οποία οι αισθητικές αλλαγές είναι και πιο πολλές προκειμένου να γίνει ακόμα πιο δυναμική και πιο κοντά στην top Α 45 S που είναι διαθέσιμη μόνο ως hatchback, έχει πλέον και ήπια υβριδική υποβοήθηση.

Η απόδοση του τετρακύλινδρου των 2.000 κυβικών είναι και πάλι 306 ίπποι, ενώ ο κινητήρας της Α 45 S είναι με 421 ο πιο ισχυρός τετρακύλινδρος στον κόσμο.

Η νέα Mercedes A-Class έχει γίνει, όπως είπαμε ευθύς εξαρχής, ακόμα καλύτερη, βρίσκεται και πάλι στην κορυφή των μοντέλων πολυτελείας στην κατηγορία της και η τιμή της ξεκινά από τις 39.990 ευρώ.
cnn.gr
Νεότερη Παλαιότερη