Στις προτεραιότητες της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών συγκαταλέγεται η ψηφιακή καταγραφή των κλήσεων, ώστε αυτές να μην «σβήνονται».
Μόνο λίγοι δεν είναι οι οδηγοί στη χώρα μας που όταν υποπίπτουν σε κάποια τροχαία παράβαση ξεγλιστρούν γρήγορα από τις δαγκάνες νόμου, κάνοντας απλά ένα τηλέφωνο για το «σβήσιμο» της κλήσης.
Πρόκειται, ωστόσο, για μια πρακτική που στο μέλλον θα «τελειώσει», μιας και όπως είχε δηλώσει κατά τις προγραμματικές του δηλώσεις ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταικούρας, οι οδικές παραβάσεις θα καταγράφονται ψηφιακά. Πρόκειται για ένα σχέδιο που βρισκόταν υψηλά στην ατζέντα και της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, και ουσιαστικά προβλέπει την online ανάρτηση των κλήσεων σε μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα, ώστε να μην μπορεί να «σβήνεται» η παράβαση.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το «σβήσιμο» μιας κλήσης μπορεί να εδραιώσει στη συνείδηση του παραβάτη οδηγού την αίσθηση της ατιμωρησίας, με αποτέλεσμα να επαναλαμβάνεται η οδική παράβαση, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την οδική ασφάλεια.
Με το νέο καθεστώς, το ποσό του προστίμου θα αναρτάται απευθείας στον προσωπικό λογαριασμό Taxisnet του παραβάτη ο οποίος αν δεν τον εξοφλήσει τότε θα αποτελεί βεβαιωμένη οφειλή προς το Κράτος.
Επίσης, όπως είχε γράψει το carandmotor.gr, οι αστυνομικοί της Τροχαίας θα εφοδιαστούν με ειδικές συσκευές (Tablet ή ειδικά κινητά τηλέφωνα) ώστε να αναρτούν online στο σύστημα τις παραβάσεις που βεβαιώνουν, ενώ ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί αν θα φέρουν και συσκευές POS ώστε οι παραβάτες να μπορούν να εξοφλούν απευθείας την κλήση τους. Παράλληλα, στόχος είναι να δημιουργηθεί το Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας, ένα νομικό πρόσωπο υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εσωτερικών, με συμμετοχή εκπροσώπων του Υπ. Οικονομικών, του Υπ. Υποδομών και Μεταφορών και της ΚΕΔΕ, που θα συλλέγει τα χρήματα από τα πρόστιμα και θα τα κατανέμει στους δήμους.
Αυτοί θα πρέπει να τα αξιοποιούν για την υλοποίηση, αποκλειστικά, δράσεων οδικής ασφάλειας, όπως η βελτίωση των οδικών υποδομών εντός των περιοχών δικαιοδοσίας τους. Όσοι δήμοι δεν μπορούν να αξιοποιήσουν τα εν λόγω χρήματα για οδικές δράσεις, τότε δεν θα τα λαμβάνουν.
Πηγή:carandmotor.gr