Αναζητούν κατάλληλους χώρους για την επέκταση ή την τοποθέτηση τους στην πόλη - Εντείνεται η πίεση στους μικρούς του λιανεμπορίου
Μεταξύ των μεγάλων του λιανεμπορίου της ένδυσης φαίνεται πως θα παιχτεί το παιχνίδι προκειμένου το επόμενο διάστημα να επέλθει «ξεκαθάρισμα» παικτών τόσο στην αδιαφιλονίκητη βασίλισσα των εμπορικών δρόμων της Θεσσαλονίκης, την οδό Τσιμισκή, όσο και στα εμπορικά κέντρα και πάρκα της πόλης.
Ο σταδιακός εκτοπισμός των μικρών και περισσότερο ευάλωτων επιχειρήσεων φαίνεται πως είναι μονόδρομος, καθώς, συνήθως, τα όποια ακίνητα μένουν ελεύθερα στην Τσιμισκή και σε εμπορικά κέντρα μισθώνονται από πολυεθνικές αλυσίδες, δημιουργώντας νέο καταναλωτικό ενδιαφέρον ή ενισχύοντας περαιτέρω το ήδη υπάρχον.
Μπορεί για γνώστες της αγοράς το λιανεμπόριο να μη διανύει το καλύτερο timing του στη χώρα μας, καθώς η γενικότερη ακρίβεια αναγκάζει τους καταναλωτές να γίνονται περισσότερο «σφιχτοί» με τις αγορές που δεν είναι απολύτως απαραίτητες, ωστόσο η προέλαση και επέκταση των αλυσίδων δεν φαίνεται να φρενάρει.
Οι νέοι παίκτες
Τελευταία είσοδος στην αγορά της Θεσσαλονίκης είναι αυτή της οικονομικής πολωνικής αλυσίδας Sinsay, την οποία είχε προαναγγείλει η Voria.gr. Η Sinsay διαθέτει γυναικεία, ανδρική και παιδική σειρά ένδυσης και αξεσουάρ καθώς και είδη για το σπίτι. Το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας στη Θεσσαλονίκη είναι πλέον γεγονός και βρίσκεται στο εμπορικό πάρκο Florida 1 (στην περιοχή του ΙΚΕΑ). Ο πολωνικός όμιλος διατηρεί ήδη κατάστημα στο Ηράκλειο Κρήτης, πρόσφατα εγκαινίασε κατάστημα στα Ιωάννινα, ενώ επίκειται και το άνοιγμα καταστήματος στη Λάρισα.
Στον σχεδιασμό της Sinsay, που, αρχικά, ήρθε στη χώρα μας μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος προκειμένου το ελληνικό καταναλωτικό κοινό να τη γνωρίσει, είναι η επέκτασή της στη Θεσσαλονίκη με επιπλέον καταστήματα καθώς και η ενίσχυση της παρουσίας της στη χώρα μας ώστε μέσα στο 2024 να διαθέτει δέκα καταστήματα επί ελληνικού εδάφους. Σημειώνεται πως ο πολωνικός όμιλος διαθέτει και τα brands Reserved, Cropp, House και Mohito.
Με φόρα συρρέουν ολοένα και περισσότερες αλυσίδες αθλητικών ειδών στην Τσιμισκή με πιο πρόσφατη τη βρετανική JD Sports, στον αριθμό 19 της οδού.
Η είσοδος του βρετανικού κολοσσού αθλητικών ειδών στην αγορά της Θεσσαλονίκης ήρθε δύο χρόνια μετά από την εξαγορά του 80% της κρητικής αλυσίδας Cosmos Sport που επεκτείνεται με γοργούς ρυθμούς ανά την Ελλάδα.
Στο συγκεκριμένο κατάστημα μέχρι πρότινος λειτουργούσε η ιταλική αλυσίδα ενδυμάτων Terranova, που πλέον έχει περιορίσει την παρουσία της στο κέντρο της πόλης σε ένα κατάστημα, αυτό στην οδό Κούσκουρα 8.
Εκ των κορυφαίων sportswear και outdoor retail groups στον κόσμο, με τζίρο 7,3 δισ. ευρώ, η JD Sports αποφάσισε να επενδύσει στην ελληνική αγορά, ξεκινώντας την επέκταση της στην Ελλάδα αρχική από την Αθήνα, βάζοντας πλέον πινέζα και στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Τα αγαπημένα λονδρέζικα αθλητικά ρούχα και αξεσουάρ Lonsdale London ήρθαν μέσα στο καλοκαίρι στη Θεσσαλονίκη με το πρώτο τους κατάστημα στη Βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Τσιμισκή 112. Η αλυσίδα που μετρά 63 χρόνια ζωής με δυναμική παρουσία στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει τη δική της μακρά ιστορία με πολλούς αθλητές, τραγουδιστές, αλλά και ηθοποιούς να την ακολουθούν πιστά. Οι Mike Tyson, Paul McCartney, Anthony Quinn, Paul Weller, Madonna, Sylvester Stallone, Kylie Minoque, Mick Jagger, Angelina Jolie, Oasis είναι μόνο μερικοί από τους επώνυμους που επέλεξαν να φορέσουν ενδύματα ή αξεσουάρ της αλυσίδας.
Λίγους μήνες νωρίτερα, τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, άνοιξε το πρώτο κατάστημα ‘Sport Vision’ στη Θεσσαλονίκη, στην Τσιμισκή 75. Η σερβική υπερδύναμη του χώρου των αθλητικών ειδών ενίσχυσε την παρουσία της στην οδό Τσιμισκή καθώς λίγους μήνες νωρίτερα είχε ανοίξει έτερο σήμα του ομίλου, τη Buzz, στο νούμερο 59.
Επεκτείνονται
Με γοργούς ρυθμούς, καθώς πλέον αριθμεί πέντε καταστήματα, επεκτείνεται στη Θεσσαλονίκη, η πολωνική Pepco, εκπτωτική αλυσίδα ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ (γυναικεία, ανδρικά και παιδικά), καλλυντικών και ειδών διακόσμησης σπιτιού, που έκανε το ντεμπούτο της στη «νύμφη» του Θερμαϊκού στα τέλη του 2022 και όπως όλα δείχνουν έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλής στο καταναλωτικό κοινό της πόλης. Το τελευταίο της κατάστημα άνοιξε σε χώρο συνολικής έκτασης 676 τ.μ. στο εμπορικό πάρκο Florida 1, στην Πυλαία Θεσσαλονίκης.
Η πολωνική αλυσίδα, που επεκτείνεται με γοργούς ρυθμούς στην Ευρώπη -η Ελλάδα αποτελεί τη 17η ευρωπαϊκή αγορά στην οποία δραστηριοποιείται-, έχει ήδη άλλα τέσσερα καταστήματα στη Θεσσαλονίκη, ένα στην Πυλαία, ένα στη Σταυρούπολη, δίπλα στα Media Markt και στις δύο περιπτώσεις, ένα στο Mega Outlet, στη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής και ένα στον Εύοσμο.Στόχος σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες είναι μέχρι τα τέλη του 2025 στη Θεσσαλονίκη να λειτουργούν οκτώ καταστήματα της αλυσίδας, ενώ πανελλαδικά 50 έως 55.
Ένα ακόμη κατάστημα της δημοφιλούς ιταλικής αλυσίδας εσωρούχων Intimissimi έρχεται να προστεθεί στην καρδιά της Θεσσαλονίκης. Αυτή τη φορά πρόκειται για το νεότερο μέλος του Calzedonia Group, το Intimissimi Uomo, που έρχεται να συντροφεύσει στον αριθμό 31 της Τσιμισκή το έτερο κατάστημα της αλυσίδας που διαθέτει τη γυναικεία σειρά εσωρούχων του brand. Το brand Intimissimi Uomo διαθέτει παρουσία στο Mediterranean Cosmos, ενώ το νέο κατάστημα στην οδό Τσιμισκή αναμένεται να ανοίξει πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων.
Ένα νέο κατάστημα προστέθηκε στη μακριά αλυσίδα του ισπανικού κολοσσού Inditex στην ελληνική αγορά και δη σε αυτή της Θεσσαλονίκης. Ο λόγος για το κατάστημα Oysho, που πλέον μετακόμισε από το νούμερο 61 της οδού Τσιμισκή, σε μεγαλύτερο κατάστημα, στο νούμερο 84 της οδού Τσιμισκή.
Συρρίκνωση αριθμού καταστημάτων
Οδεύει προς τα 100 της χρόνια η Θεσσαλονικιώτικη οικογενειακή επιχείρηση «Υφαντίδης», που δραστηριοποιείται στον χώρο της κατασκευής και της πώλησης υποδημάτων με εξειδίκευση στις παντόφλες και τις σαγιονάρες, διαθέτοντας τις συλλογές της μέσω χονδρικής και λιανικής πώλησης σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Για πολλά χρόνια η εταιρεία διατηρούσε κατάστημα στο νούμερο 55 της οδού Τσιμισκή, ωστόσο πρόσφατα το έκλεισε, με τα ρολά να έχουν καλύψει τις προθήκες του και μια ταμπέλα να αναφέρει πως το κατάστημα «διατίθεται». Πλέον η Υφαντίδης έχει παρουσία με το κεντρικό της κατάστημα στην οδό Βενιζέλου 38 και με ανανεωμένο e-shop για περισσότερο... shopping.
Το πολυώροφο πολυκατάστημα Κανελλόπουλος, ακριβώς δίπλα από το πρώην κατάστημα Υφαντίδης, πριν λίγες ημέρες κατέβασε ρολά. Όπως αναφέρει στις προθήκες του, μεταφέρθηκε στο έτερο κατάστημα επί της οδού Τσιμισκή στον αριθμό 77.
Σκανάρει την αγορά της Θεσσαλονίκης
Την είσοδό της στην ελληνική αγορά και δη σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα δρομολογεί η αυστραλιανή αλυσίδα κοσμημάτων και αξεσουάρ Lovisa, που, παρά τη σύντομη... ζωή της, αφού δημιουργήθηκε το 2010 στο Σίδνεϊ, έχει κατορθώσει να αριθμεί περί τα 800 καταστήματα σε 40 χώρες.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, στο μικροσκόπιο της πολυεθνικής έχει μπει η Θεσσαλονίκη, στην οποία φέρεται να αναζητά καταστήματα προκειμένου να αναπτύξει το δίκτυό της επί ελληνικού εδάφους.
Μάλιστα σκανάρει καταστήματα στην καρδιά της πόλης, όχι μεγάλου μεγέθους, ακολουθώντας το πρότυπο ανάπτυξής της παγκοσμίως. Σημειώνεται πως η αλυσίδα διαθέτει καταστήματα και σε εμπορικά κέντρα στο εξωτερικό.
Η περίπτωση της Primark
Μπορεί μεταξύ των ανθρώπων της αγοράς να συζητείται έντονα, μεσίτες να αναζητούν τον κατάλληλο χώρο για να στεγαστεί, ωστόσο δεν φαίνεται ακόμη να αγκυροβολεί στην αγορά της Θεσσαλονίκης, αλλά ούτε και στης Αθήνας. Ο λόγος για την ιρλανδική Primark που διαθέτει εκατομμύρια φανατικούς καταναλωτές, καθώς θεωρείται η… προσιτή Mέκκα του λιανεμπορίου.
Θα πρέπει, πάντως, να σημειωθεί πως επιχειρηματίες του κλάδου δεν κρύβουν την ικανοποίησή τους για τη μη έλευση, προς το παρόν, της Primark, επισημαίνοντας πως μια εταιρεία τέτοιου βεληνεκούς θα είχε αντίκτυπο στα αποτελέσματά τους.