Η κίνηση στους δρόμους στο κέντρο της Θεσσαλονίκης έχει γίνει θηλειά που πνιγεί τους Θεσσαλονικείς την ώρα που τα έργα για τον Fly over εμποδίζουν δραματικά την ομαλή μετάβαση μέσω περιφερειακής οδού.

Το βάρος πέφτει στην Τροχαια Θεσσαλονίκης που με μειωμένο προσωπικό -αν και ενισχυμένο σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα- προσπαθεί να λύσει τον γόρδιο δεσμό.

Αστυνομικές πηγές μας έλεγαν πως η όποια εκτόνωση παρατηρείται στο κυκλοφοριακό, οφείλεται στην φιλότιμη προσπάθεια για αστυνόμευση του κέντρου της Θεσσαλονίκης που επιτεύχθηκε ως εναν βαθμό με το “άνοιγμα” της κεντρικής λεωφορείο γραμμής της οδού Τσιμισκη για όλο το 24ωρο.

Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει στην λεωφόρο Βασιλισσης Ολγας που η λεωφορείο γραμμή καταλαμβάνεται ακόμη και από σταθμευμένα αυτοκίνητα και φυσικά δεν έχει επιτευχθεί ούτε στην Λεωφόρο Καραμανλή που στις δυο λωρίδες της γραμμής μετακίνησης των αστικών βρίσκονται διαρκώς σταθμευμένα οχήματα με τους οδηγούς να παίζουν κυνηγητό με τους τροχονόμους. Αν και η κατάσταση έχει βελτιωθεί η ενισχυμένη παρουσία της Τροχαίας παραμένει και οι κλήσεις στους παραβάτες οδηγούς δίνουν και παίρνουν.

Για την λεωφόρο Κ Καραμανλή (πρώην Νέα Εγνατία) χρησιμοποιούνται καθημερινά 14 αστυνομικοί ανά βάρδια και δίκυκλα για να αποτρέπουν την παράνομη στάση και στάθμευση των αυτοκινήτων και να ρυθμίζουν την κυκλοφορία.

Ένας ανάλογος αριθμός τροχονόμων αξιοποιείται στον έλεγχο της κυκλοφορίας σε Βασιλισσης Ολγας Τσιμισκή και Εγνατία με τα αποτελέσματα που όλοι γνωρίζουμε.

Συνολικά αξιοποιούνται 30 τροχονόμοι σε δίκυκλα περιπολικά και πεζοί σε κάθε βάρδια.

Βέβαια το βάρος δίνεται στις τέσσερις κεντρικές οδούς της πόλης.

Οι περίπου 108 αστυνομικοί της Τροχαίας που βρίσκονται στο δρόμο δεν επαρκούν για να λύσουν το κυκλοφοριακό.

Στο μεταξύ απαραίτητη κρίνεται σύμφωνα με πηγές της Αστυνομίας η ενίσχυση της δύναμης της Τροχαίας σε μοτοσικλέτες και περίπλοκα που θα συνέβαλλε τα μέγιστα

Με έναν πρώτο υπολογισμό συνολικά περίπου 40 δίκυκλα θα επαρκούσαν για τον ενδελεχή έλεγχο των δρόμων με περιπολίες όλο το 24ωρο.

Ακόμη ένα θέμα που φαίνεται να απασχολεί και να συζητείται στους κύκλος των αστυνομικών είναι η ηλικία των τροχονόμων και η κατ’ ανάγκη απόσπαση αστυνομικών από αλλά τμήματα για την ενίσχυση της Τροχαίας.

Σε αυτήν την περίπτωση κρίνεται απαραίτητη η «εκπαιδευση» των αστυνομικών στο νέο τους πόστο για το διάστημα διαρκείας της απόσπασης – ίσως τρεις μήνες-.

Μια ακόμη σκέψη για κάμερες παντού δεν φαίνεται να προκρίνεται ως η αποτελεσματικότερη μιας και λύνει μακροπρόθεσμα το πρόβλημα ( καταγραφή επίδοση κλήσης πρόστιμο πληρωμή ).

Επίσης ένα ακόμη θέμα που τέθηκε είναι οι γερανοί.

Καλά πληροφορημένες πηγές μας έλεγαν πως η δύναμη των ενεργών γερανών είναι 6 από τους οποίους ο ένας είναι μόνιμα στην περιφερειακή και οι άλλοι διάσπαρτοι για να «περιθάλψουν» την πληγή της παράνομης στάθμευσης όπου προλαβαίνουν.

Οι ίδιες πηγές επικέντρωναν τη λύση του κυκλοφοριακού σε μια απλή εξίσωση που περιλαμβάνει την:Άμεση απελευθέρωση των λεωφορειολωρίδων όλο το 24ωρο
Ανανέωση του προσωπικού της Τροχαιας και ενίσχυση του στο διπλάσιο
Ενίσχυση της δύναμης με δίκυκλα περιπολικά και γερανούς

Αυτές σύμφωνα με το ρεπορτάζ είναι μερικές από τις απαραίτητες παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν άμεσα ώστε να βελτιωθεί η εικόνα του κυκλοφοριακού στη Θεσσαλονικη.

Η Τροχαια όπως μας λένε έχει επωμιστεί με ένα έργο που για να το πραγματοποιήσει χρειάζεται ενίσχυση σε όλα τα επίπεδα και αν αυτό δεν συμβεί θα συνεχίσει ο φαύλος κύκλος της ταλαιπωρίας…

Σημαντικός παράγοντας επίσης είναι η ενίσχυση της πεποίθησης ότι η μείωση του αριθμού των αυτοκινήτων στους δρόμους μειώνει αυτόματα το κυκλοφοριακό φορτίο. Ωστόσο αυτή η συνήθεια απέχει πολύ από την καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων μιας και η μέχρι εγκατάλειψη του ΟΑΣΘ έστρεψε τους πολίτες στα ΙΧ.

Ρεπορτάζ Δέσποινα Κρητικού

Πηγή κειμένου και φωτογραφίας: rthess.gr

Σου άρεσε το άρθρο που μόλις διάβασες; 
Εάν ναι βοήθησε μας με το να το κοινοποιήσεις στους φίλους σου.

Για άρθρα που αναδημοσιεύονται και αναγράφεται η πηγή τους, ουδεμία ευθύνη φέρει το SalonikaPlus.gr, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.

أحدث أقدم