Η διαδρομή του Μετρό Θεσσαλονίκης από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία θα διαρκεί μόλις 17 λεπτά, χρόνος που υπό άλλες συνθήκες είναι δυνατός μόνο τον Αύγουστο ή αργά τη νύχτα.
Με την προσθήκη του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο χρόνος μετακίνησης από περιοχές όπως η Βούλγαρη προς το κέντρο θα μειωθεί σε περίπου 12 λεπτά.
Η απαλλαγή από τη συμφόρηση στους δρόμους και η σταθερή διάρκεια διαδρομών, ανεξάρτητα από καιρικές ή κυκλοφοριακές συνθήκες, θα μειώσει το άγχος και θα εξοικονομήσει χρόνο για χιλιάδες Θεσσαλονικείς.
Λεπτομέρειες λειτουργίας
Το κόστος του εισιτηρίου του Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι 0,60 λεπτά του ευρώ (για τους πρώτους 6 μήνες) με διάρκεια 1 ώρα και 10 λεπτά, αντίστοιχο με αυτό των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, ενώ προγραμματίζεται άμεσα ενιαίο εισιτήριο για τα δύο μέσα.
Οι συρμοί θα έχουν συχνότητα δρομολογίων κάθε 3,5 λεπτά στις ώρες αιχμής, με δυνατότητα μείωσης σε 90 δευτερόλεπτα μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Οι σταθμοί διαθέτουν σύγχρονες υποδομές όπως κλιματισμό, οθόνες πληροφόρησης και κυλιόμενες σκάλες.
Σταθμοί και μελλοντική ανάπτυξη
Οι πρώτοι 13 σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης περιλαμβάνουν τους σταθμούς: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία.
Μέχρι το 2025 θα προστεθούν 5 σταθμοί μέσω της επέκτασης προς Καλαμαριά (Καλαμαριά, Νομαρχία, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα), ενώ σχεδιάζονται επιπλέον γραμμές προς την δυτική Θεσσαλονίκη και το Αεροδρόμιο Μακεδονία.
Σύνδεση Μετρό με ΟΑΣΘ
Από 1η Δεκεμβρίου θα υπάρξουν 13 λεωφορειακές γραμμές που θα τερματίζουν σε σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης
Νέες λεωφορειακές γραμμές:
1.Νέα γραμμή σύνδεσης του αεροδρομίου Μακεδονία: Ονομασία: Χ2 «Νέα Ελβετία – Αεροδρόμιο Μακεδονία»
2.Νέα γραμμή Ιστορικού Κέντρου
3.Νέα γραμμή σύνδεσης Νέας Ελβετίας με τον Α.Σ. ΙΚΕΑ: Ονομασία: Νο 79Χ «Νέα Ελβετία – Α.Σ. ΙΚΕΑ»
Τροποποίηση υφιστάμενων γραμμών
4.Νο 10 «Χαριλάου-Ν.Σ.Σ.» μέσω του άξονα της οδού Τσιμισκή
5.Νο 11 «Πυλαία- Πανεπιστήμιο» (σύνδεση με σταθμό Μετρό Σιντριβάνι)
6.Νο 17 «Τριανδρία-Αγίας Σοφίας» (σύνδεση με σταθμό Μετρό Αγίας Σοφίας)
7.Νο 20 «Μενεμένη-Ερμού» (απομάκρυνση από «πέταλο» και τερματισμός μεταξύ Βενιζέλου και Ίωνος Δραγούμη )
8.Νο 21 «Εύοσμος- Ερμού» (απομάκρυνση από «πέταλο» και τερματισμός μεταξύ Βενιζέλου και Ίωνος Δραγούμη)
9.Νο 35 «Ν.Σ. Σταθμός – Μετέωρα» (απομάκρυνση από Βενιζέλου)
10.Νο 36 «Βούλγαρη-Ζώνη Καινοτομίας» (διέλευση από Ν. Ελβετία-σύνδεση ΚΤΕΛ Χαλκιδικής και Εμπορικό Κέντρο Cosmos με Ν. Ελβετία)
11.Νο 57 «Διασταύρωση Χορτιάτη-Ασβεστοχώρι-ΝΣΣ» (απομάκρυνση από «πέταλο» και κατάληξη Ν.Σ.Σ)
12.Νο 58Α «Διασταύρωση Χορτιάτη – Πανεπιστήμιο» (σύνδεση με σταθμό Μετρό Σιντριβάνι)
13.Νο 58Β «Διασταύρωση Χορτιάτη – Νέα Ελβετία» (σύνδεση με Σταθμό Μετεπιβίβασης Ν. Ελβετία)
Δείτε εδώ αναλυτικά τους χάρτες και τις διαδρομές
Το Μετρό Θεσσαλονίκης, υπόσχεται να αναβαθμίσει σημαντικά την καθημερινότητα στη Θεσσαλονίκη, προσφέροντας μια γρήγορη, ασφαλή και αξιόπιστη λύση για τις μετακινήσεις.
Πηγή κειμένου και φωτογραφίας: rthess.gr
Για άρθρα που αναδημοσιεύονται και αναγράφεται η πηγή τους, ουδεμία ευθύνη φέρει το SalonikaPlus.gr, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.