Η άλλοτε κραταιά κυρίαρχος της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, Tesla, καταγράφει πλέον εντυπωσιακή κάμψη στις πωλήσεις της, προκαλώντας ερωτήματα για το μέλλον της στην ήπειρο.

Σύμφωνα με στοιχεία της ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), οι ταξινομήσεις νέων Tesla υποχώρησαν τον περασμένο Απρίλιο κατά 49% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους. Το νούμερο αυτό αποκτά ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα αν ληφθεί υπόψη ότι στο ίδιο διάστημα η συνολική αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε., τη Βρετανία και τις χώρες της ΕΖΕΣ αυξήθηκε κατά 27,8%, φθάνοντας τις 184.685 μονάδες και αγγίζοντας μερίδιο αγοράς της τάξης του 15,3% που είναι ρεκόρ.

Αυτό σημαίνει πως η σημαντική κάμψη της αμερικανικής εταιρείας δεν συνδέεται με γενικότερη μείωση της ζήτησης για BEV (Battery Electric Vehicles), αλλά με τη φθίνουσα εμπορική απήχηση της ίδιας της Tesla. Η είσοδος νέων ανταγωνιστών, ιδίως από την Κίνα, η τεχνολογική εξέλιξη των παραδοσιακών Ευρωπαίων κατασκευαστών, αλλά και η αμφιλεγόμενη δημόσια εικόνα του Elon Musk φαίνεται πως λειτουργούν ανασταλτικά για τους καταναλωτές.

Όλο και περισσότεροι Ευρωπαίοι –όπως ήδη συμβαίνει και στην Κίνα– στρέφονται σε τοπικές ή ασιατικές μάρκες, που προσφέρουν καλύτερο τεχνολογικό εξοπλισμό, πιο καινούργια μοντέλα και πιο ανταγωνιστική τιμολόγηση.

Η Tesla πόνταρε στην ανανέωση του Model Y για να επανακάμψει, όμως τα αποτελέσματα δεν είναι ενθαρρυντικά, παρά την πλήρη λειτουργία των εργοστασίων της. Οι επανειλημμένες μειώσεις τιμών φαίνεται πως έπληξαν τα περιθώρια κέρδους, χωρίς να τονώσουν ουσιαστικά τη ζήτηση.

Επιπλέον, οι νέοι δασμοί που εξετάζονται για τα κινεζικής προέλευσης μοντέλα, οι αλλαγές στα φορολογικά κίνητρα στις ΗΠΑ και τα αμφιλεγόμενα νέα προϊόντα, όπως το Cybertruck, προσθέτουν πίεση σε μια ήδη επιβαρυμένη εικόνα.

Με έναν γηρασμένο στόλο, περιορισμένη διαφοροποίηση στη γκάμα και ένα project αυτόνομης οδήγησης που παραμένει στα χαρτιά για την πλειοψηφία των καταναλωτών, η Tesla δείχνει να έχει χάσει την πρωτοπορία -τεχνολογικά, εμπορικά και επικοινωνιακά.

Η εμπορική καθίζηση στην Ευρώπη ενδεχομένως να αποτελεί πρόδρομο ενός βαθύτερου προβλήματος: η Tesla δεν θεωρείται πια ο ηγέτης στην ηλεκτροκίνηση που ήταν και χωρίς καινούργια μοντέλα το μέλλον της μοιάζει όλο και πιο αβέβαιο.[ad_2]
cnn.gr
أحدث أقدم