
Σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Χρίστος Δήμας, ζνέφερε πως ο απολογισμός της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης στους πρώτους δέκα μήνες είναι εξαιρετικά θετικός.
Ερ. Ποιος είναι ο απολογισμός της έως τώρα λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της επέκτασης προς Καλαμαριά έως τον Φεβρουάριο; Επιπλέον, τι σχεδιάζετε για τις επόμενες επεκτάσεις του μέσου;
Ο απολογισμός της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης στους πρώτους δέκα μήνες είναι εξαιρετικά θετικός. Οι Θεσσαλονικείς και οι επισκέπτες της πόλης έχουν αγκαλιάσει το νέο μέσο, όπως αποδεικνύουν τα περισσότερα από 22 εκατομμύρια επικυρωμένα εισιτήρια και οι πάνω από 115 χιλιάδες προσωποποιημένες κάρτες που έχουν εκδοθεί, με ιδιαίτερα υψηλή χρήση στους κεντρικούς σταθμούς και σημαντική διείσδυση των ανέπαφων πληρωμών. Σημαντικό είναι επίσης ότι πάνω από το 40% των επικυρώσεων αφορούν κάρτες διαρκείας, γεγονός που αποδεικνύει ότι το μετρό έχει ήδη ενταχθεί στις καθημερινές μετακινήσεις εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών, συμβάλλοντας ταυτόχρονα και στη μείωση της κυκλοφορίας των ΙΧ έως και 15%.
Η ολοκλήρωση της επέκτασης προς την Καλαμαριά αποτελεί την άμεση προτεραιότητά μας. Στόχος είναι το έργο να παραδοθεί στους πολίτες μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2026, με πέντε νέους σταθμούς που θα συνδέουν τη Μίκρα με το κέντρο σε μόλις 15 λεπτά και θα εξυπηρετούν καθημερινά τουλάχιστον 60 χιλιάδες επιβάτες. Για την τεχνική ολοκλήρωση της διασύνδεσης, θα χρειαστούν προσωρινές διακοπές στη λειτουργία της βασικής γραμμής, οι οποίες θα γίνουν με τρόπο που να επιβαρύνει όσο το δυνατόν λιγότερο το επιβατικό κοινό από τις 10 Νοεμβρίου έως τις 10 Δεκεμβρίου. Κατά το διάστημα αναστολής της λειτουργίας του Μετρό, το επιβατικό κοινό θα εξυπηρετείται με την προσθήκη μιας νέας γραμμής του ΟΑΣΘ και την πύκνωση των δρομολογίων τεσσάρων άλλων λεωφορειακών γραμμών.
Όσον αφορά το μέλλον, ο στρατηγικός σχεδιασμός για το Μετρό Θεσσαλονίκης προβλέπει την επέκταση του δικτύου και σε άλλες περιοχές του μητροπολιτικού συγκροτήματος. Σύμφωνα με τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, προτεραιότητα έχει η βορειοδυτική κατεύθυνση, όπου καταγράφεται ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική. Πρόκειται για μεγάλα και απαιτητικά έργα που χρειάζονται μελέτες σε βάθος, ώστε να υπάρξει σαφές και ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.
Πηγή κειμένου και φωτογραφίας: rthess.gr
Για άρθρα που αναδημοσιεύονται και αναγράφεται η πηγή τους, ουδεμία ευθύνη φέρει το SalonikaPlus.gr, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.