Η BMW iX3 περνά στη δεύτερη γενιά της ως αμιγώς ηλεκτρικό SAV, σηματοδοτώντας ένα κομβικό βήμα για τη βαυαρική μάρκα. Και αυτό γιατί πρόκειται για το πρώτο μοντέλο παραγωγής που βασίζεται στην καινούργια πλατφόρμα «Neue Klasse», με στόχο να συνδυάσει καινοτομία και αποδοτικότητα με τη σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας.

Η νέα iX3 υιοθετεί μια εντελώς διαφορετική αρχιτεκτονική σε σχέση με την προκάτοχό της. Το εμπρός μέρος διατηρεί φυσικά τα χαρακτηριστικά «νεφρά» σε πιο μικρή και κάθετη εκδοχή που παραπέμπει στις δεκαετίες του ’60 και του ’70. Εδώ όμως είναι φωτιζόμενα, όπως επιβάλλει η σύγχρονη τάση και συνδυάζονται με νέας γενιάς προβολείς LED και ηχητικά εφέ.

Στο προφίλ ξεχωρίζουν οι ενσωματωμένες χειρολαβές και οι δυναμικοί θόλοι των τροχών, ενώ πίσω, τα νέα φώτα LED και το κεκλιμένο παρμπρίζ συμβάλλουν στη βελτίωση της αεροδυναμικής. Ενδεικτικός ο συντελεστής οπισθέλκουσας που είναι μόλις στο 0,24.

Το μήκος της iX3 φτάνει τα 4,78 μέτρα (πλάτος 1,89 και ύψος 1,63 μέτρα) και το μεταξόνιο τα 2.900 χιλιοστά. Όσο για την κατανομή βάρους είναι σχεδόν ιδανική, με 49% εμπρός και 51% πίσω.

Στο εσωτερικό, η BMW παρουσιάζει τη νέα Panoramic Vision, μια οθόνη πλάτους 1,10 μέτρων στη βάση του παρμπρίζ που προβάλλει όλες τις κρίσιμες πληροφορίες στον οδηγό. Συμπληρώνεται από μια κεντρική οθόνη 17,9 ιντσών με τεχνολογία matrix, προαιρετικό Head-Up Display και το νέο λειτουργικό BMW Operating System X με το Panoramic iDrive. Η συνδεσιμότητα υποστηρίζεται από over-the-air ενημερώσεις, ενώ ο ψηφιακός βοηθός BMW Intelligent Personal Assistant θα αποκτήσει μελλοντικά δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης για πιο φυσική φωνητική αλληλεπίδραση.

Συνολικά υπάρχουν τέσσερις διαμορφώσεις εσωτερικού (Essential, Econeer, Contemporary και BMW Individual Merino) και ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει θερμαινόμενα ηλεκτρικά καθίσματα, διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρική πίσω πόρτα και ασύρματη φόρτιση κινητού. Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 520 λίτρα και φτάνει έως τα 1.750, ενώ υπάρχει και «frunk» 58 λίτρων.

Η νέα μπαταρία, χωρητικότητας 108,7 kWh υποστηρίζει φόρτιση έως 400 kW χάρη στην τεχνολογία των 800V. Αυτό σημαίνει 372 χιλιόμετρα αυτονομίας με μόλις 10 λεπτά φόρτισης και 10%-80% σε 21 λεπτά. Επιπλέον, προσφέρει λειτουργίες V2H, V2L και V2G, ανοίγοντας τον δρόμο για χρήση του οχήματος ως πηγή ενέργειας.

Η iX3 50 xDrive, που θα είναι ευθύς εξαρχής διαθέσιμη, θα έχει δύο ηλεκτροκινητήρες, με συνολική απόδοση 469 ίππων και 645 Nm. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 4,9 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητα είναι 210 χλμ./ώρα, ενώ η μέση κατανάλωση είναι μόλις 15 kWh/100 χλμ. σύμφωνα με τον κύκλο WLTP.

O νέος eDrive ηλεκτροκινητήρας της 6ης γενιάς είναι πιο ελαφρύς και παρουσιάζει έως και 40% μικρότερες απώλειες ενέργειας. Ο βασικός κινητήριος άξονας είναι ο πίσω, ενώ ο εμπρός ηλεκτρικός κινητήρας εμπλέκεται όποτε απαιτείται.

Η παγκόσμια πρεμιέρα της BMW iX3 θα πραγματοποιηθεί στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου (9-14 Σεπτεμβρίου 2025). Οι παραγγελίες έχουν ήδη ανοίξει, ενώ η παραγωγή θα ξεκινήσει προς το τέλος του έτους. Στην πορεία θα ακολουθήσει και μια πιο προσιτή πισωκίνητη έκδοση.
cnn.gr
أحدث أقدم